skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggen Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggen winstgevend beleggen op lange termijn illusie?

Tags: 

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Luc lcdnlf Luc lcdnlf 13 jaren, 1 maand geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    mevlana
    Bijdrager

    ik heb me laten vertellen dat 95% van de beleggers geld verliezen. ik vroeg me uberhaubt af als het wel zinvol is om je hierin te verdiepen als de cijfers kloppen.
    heb bijna alle forums doorgezocht op zoek naar een trader die consekwent geld uit de markt haalt maar tevergeefs.
    er zijn zoveel meningen en informatieve websites maar als er om resultaten wordt gevraagd stuurt men het gesprek een ander kant op.
    hoe denken jullie hierover?

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    Je verliest eerst twee jaar geld, voordat je geleerd heb om geld niet te verliezen, daarna staat te bezien of je geld aan de beurs kunt verdienen.
    En je weet mensen met geld huldigen de stelling: “over geld praat je niet, dat bezit je”.

    (Oja Noach laat hier gewoon schermprintjes zien van zijn transacties)

    #link naar dit bericht
    Avatar
    mevlana
    Bijdrager

    mereoc schreef:
    Je verliest eerst twee jaar geld, voordat je geleerd heb om geld niet te verliezen, daarna staat te bezien of je geld aan de beurs kunt verdienen.
    En je weet mensen met geld huldigen de stelling: “over geld praat je niet, dat bezit je”.

    (Oja Noach laat hier gewoon schermprintjes zien van zijn transacties)

    nou ja, dit geldt dan niet voor iedereen. ik zet pas geld in als ik een bewezen systeem heb. ik vraag me nog steeds af of de cijfers kloppen. dit houdt in dat bijna alle bezoekers van forums, beleggingsdienten geld verliezen en de echte pro’s 5% druk hebben met geld verdienen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @mevlana de kans op geld verliezen neemt exponentieel toe als je niet weet waar je mee bezig bent.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Er zijn traders en beleggers. Dat zijn twee totaal verschillende disciplines.

    Er zijn allerlei soorten traders, maar daar ken ik niet zo veel van.

    Er zijn ook veel soorten beleggers. Ik was een buy-and-hold-belegger en ik neig terug naar datzelfde systeem. Alleen moet je weten hoe je winstgevend buy-and-hold-beleg.

    Ik heb op het forum een strategie van Tom Lassing geplaatst die het mogelijk maakt winstgevend op die wijze te beleggen. Ook neig ik terug naar fundamentele analyse als basis en technische analyse als supplement.

    Wel blijf je best heel lang op papier beleggen. Tegen Ajax had Anderlecht op papier een mooie kans, jammer (voor de Vlamingen althans) dat ze op gras speelden en niet op papier. Deze grap heeft eigenlijk een ernstige ondertoon en kan je gemakkelijk overbrengen naar het beleggen.

    Is het hem waard om op de lotto te spelen? Negenhonderdnegenennegentigkommanegen keer kans dat je je geld kwijt bent en als je wint verbras je negen van de tien kansen de volledige som binnen de tien jaar.

    Ik vind het de moeite niet waard mijn tijd, geld en emoties aan de lotto te geven. Ik vind het wel de moeite waard om mij in het beursgebeuren te bekwamen. Dat is een subjectief oordeel, geen objectief oordeel. Jij kan net het omgekeerde besluiten en evengoed juist hebben geoordeeld als ik. Jij kan die vraag alleen voor jezelf beantwoorden, niet voor je buur. Ik kan die vraag alleen voor mijzelf beantwoorden, niet voor mijn buur.

    Vijfennegentig procent van de sporters, verdienen met hun sport geen rooie duit. Vijf procent wordt schatrijk. Is het dan verstandig te beginnen sporten? Zelfde antwoord. Antwoorden kan jij voor jezelf en ik voor mijzelf. Alleen is de perceptie van de meeste mensen anders als het over sport gaat in plaats van beleggen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    mevlana
    Bijdrager

    Luc lcdnlf schreef:

    Vijfennegentig procent van de sporters, verdienen met hun sport geen rooie duit. Vijf procent wordt schatrijk. Is het dan verstandig te beginnen sporten? Zelfde antwoord. Antwoorden kan jij voor jezelf en ik voor mijzelf. Alleen is de perceptie van de meeste mensen anders als het over sport gaat in plaats van beleggen.

    duidelijke uiteenzetting. maw traden/beleggen is niet voor iedereen weggelegd. keihard trainen om bij de top te horen. ander probleem is dat ik door de bomen het juiste bos niet meer zie. waar haal ik de info vandaan wat relevant is voor een beginner om kans te maken de top te bereiken? ik ben van mening dat je uiteindelijk een eigen style moet realiseren om je van de massa (95%)te onderscheiden. dit geldt ook voor topsporters, professionele pokeraars etc..

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    mevlana,

    Je hebt mijn boodschap begrepen.

    Ikzelf ben gepasioneerd door het beursgebeuren. Ook ik heb het bos door de bomen niet meer gezien. Ik heb gehuild als een klein kind. Op dat punt aanbeland, beslis je of je een belegger bent of niet. Je moet dan nog uitmaken welke soort belegger je bent. Ik kan enkel voor mijzelf spreken en niet voor andere mensen. Ik dacht achtereenvolgens dat ik een buy-and-hold-belegger was, volgens fundamentele analyse moest werken, technische analyse het van het was, een trader was, een weet-ik-veel-was en nu kom ik terug tot het punt dat ik een buy-and-hold-belegger ben, maar dan een heel andere dan ik aanvankelijk was.

    Tien megabyte aan informatie, tientallen forumtopics gelezen en vele geslaagde en minder geslaagde bijdragen verder, heb ik een excelfile dat ik gebruik en dat iedereen kan downloaden. Op dit forum kan je vele versies van die file zien, met telkens andere inzichten als uitgangspunt.

    Op dit forum heb ik al een aantal keren geschreven dat ik noch de slimste, noch de mooiste belegger ben, ik heb alleen harder gewerkt dan de gemiddelde belegger, zonder te zeggen dat ik harder dan jou zou gewerkt hebben.

    Door scha en schande wijs geworden geef ik je volgende raadgevingen.

    . Beslis of je een belegger bent of niet. Twaalf uur per dag de vaat in een restaurant doen is even eerzaam als elke ander manier van eerlijke inkomensverwerving.
    . Bepaal of je echt gepasioneerd bent door het beursgebeuren.
    . Wat was je oorspronkelijke idee over welk soort belegger je bent. Je heb een eerlijke kans dat je ooit naar datzelfde idee terugkeert, maar het beter uitwerkt.
    . Werk harder dan de gemiddelde belegger. De meest onderliggende waarde die winstgevende investering zal blijken te zijn, is in jezelf.
    . Zolang je het bos door de bomen niet ziet, beleg enkel op papier.
    . Maak je geen zorgen, vroeg of laat zie je het beleggers-licht.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN