skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beginners Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beginners Weerstanden en Steunlijnen

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Geert 14 jaren, 1 maand geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Neraveem
    Bijdrager

    Beste mensen,

    na een eerste duik in de zee van beleggerstermen zijn er twee termen die mij telkens weer opvallen: Weerstand- en Steunlijnen. Als je op de diverse belegginssites kijkt, worden er regelmatig grafieken getoond met daarop bovengenoemde lijnen.

    Ik heb daar een aantal vragen over:

    Hoe komen deze lijnen tot stand ???

    De volgende vraag die daar uit voortvloeit: wie bepaalt deze lijnen? Is dat per individuele belegger bepaald, of is er een “instituut” (de beurs zelf bijvoorbeeld) die deze lijnen bepalen? Wordt dat vanuit belegginssoftware bepaalt?

    Dan: wat zijn de bepalende factoren bij het tot standkomen van deze lijnen?

    Slotvraag: welke beleggingstheorieën liggen aan het tot standkomen van deze lijnen ten grondslag?

    M.vr.gr.

    Gerard

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik raad je aan eens naar een aantal technische analyse (TA)sites te kijken om de begrippen die gebruikt worden te leren. Bij Ad Noten is er bijv. een menu met begrippen waar alles duidelijk wordt uitgelegd wat je vraagt. http://www.adnbeursanalyse.nl/index.html
    Groetjes
    Blooper

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    De lijnen kan je zelf neerzetten door lijnen te trekken tussen bodems of toppen. Ik denk dat het inderdaad zeer verstandig is om te de site van Inglz door te nemen en als je nog vragen hebt, dan kun je ze hier weer stellen.

    Succes!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Neraveem
    Bijdrager

    Dank jullie wel voor deze eerste reacties. Ben aan de slag gegaan, heb een eerste bezoek aan deze site gebracht. Begrijp inmiddels al wel dat ik nog heel wat huiswerk heb te doen, maar dat geeft niet.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Inderdaad Gerard, maar het is het wel waard. Tenminste als je ervan houdt. Succes met je huiswerk en als je vragen hebt dan kun je ze altijd hier stellen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN