Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Geert 15 jaren geleden.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Tags: Steunlijnen, Weerstandlijnen
Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Geert 15 jaren geleden.
Beste mensen,
na een eerste duik in de zee van beleggerstermen zijn er twee termen die mij telkens weer opvallen: Weerstand- en Steunlijnen. Als je op de diverse belegginssites kijkt, worden er regelmatig grafieken getoond met daarop bovengenoemde lijnen.
Ik heb daar een aantal vragen over:
Hoe komen deze lijnen tot stand ???
De volgende vraag die daar uit voortvloeit: wie bepaalt deze lijnen? Is dat per individuele belegger bepaald, of is er een “instituut” (de beurs zelf bijvoorbeeld) die deze lijnen bepalen? Wordt dat vanuit belegginssoftware bepaalt?
Dan: wat zijn de bepalende factoren bij het tot standkomen van deze lijnen?
Slotvraag: welke beleggingstheorieën liggen aan het tot standkomen van deze lijnen ten grondslag?
M.vr.gr.
Gerard
Ik raad je aan eens naar een aantal technische analyse (TA)sites te kijken om de begrippen die gebruikt worden te leren. Bij Ad Noten is er bijv. een menu met begrippen waar alles duidelijk wordt uitgelegd wat je vraagt. http://www.adnbeursanalyse.nl/index.html
Groetjes
Blooper
De lijnen kan je zelf neerzetten door lijnen te trekken tussen bodems of toppen. Ik denk dat het inderdaad zeer verstandig is om te de site van Inglz door te nemen en als je nog vragen hebt, dan kun je ze hier weer stellen.
Succes!
Dank jullie wel voor deze eerste reacties. Ben aan de slag gegaan, heb een eerste bezoek aan deze site gebracht. Begrijp inmiddels al wel dat ik nog heel wat huiswerk heb te doen, maar dat geeft niet.
Inderdaad Gerard, maar het is het wel waard. Tenminste als je ervan houdt. Succes met je huiswerk en als je vragen hebt dan kun je ze altijd hier stellen.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Onafhankelijk, eigenzinnig en deskundig.
Abonneer u op onze nieuwsbrief om tips en updates te ontvangen.
Onafhankelijk, eigenzinnig en deskundig
Abonneer u op onze nieuwsbrief om tips en updates te ontvangen.
Copyright © 2019 De Kritische Belegger. Alle rechten voorbehouden.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.