skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX Wat gaat de AEX doen?

Dit onderwerp bevat 13 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 14 jaren, 1 maand geleden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wat is jullie mening over de AEX

    Gaan we weer omhoog of denk je dat de correctie doorzet?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    schilder
    Bijdrager

    Hoi Satilmis,
    Ben geen helaas geen voorspeller maar mijn plan is max 317 en zuid 1e doel ca. 290
    groet

    #link naar dit bericht
    Avatar
    tradewind
    Bijdrager

    Ik hou wel rekening met een lower rechterschoudertje. en die zou nu vandaag op ruim 309 al gezet kunnen zijn.

    Als morgen steun op 305 zone en scherp up, dan een C-leg up voor afronding golf 2 naar 315 oid. Topping op 9/11.. waar kennen we die cijfercombi van en down the drain in golf 3… deep.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Verwacht u op korte termijn een correctie? Zo ja , hoe groot.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Is dit het begin van een verdere daling? Wat denken jullie?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Ik denk het wel. Word denk ik ook weleens tijd voor een gezonde correctie.

    Ik heb net wel short gesloten op Nasdaq, maar ik denk dat de daling best tot eind volgende week kan doorzetten. Ik wacht nog even op een nieuwe kans en ga weer short.

    Zo te zien lijkt de AEX opweg naar de 318 einde van de maand.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Prechter: nieuwe Bear Market begonnen

    De bekende Elliot Wave goeroe is zeer somber. Goud zal zakken naar $680, raadt aan om dollars te kopen.

    http://www.marketwatch.com/story/crash-of-2008-winner-says-bear-market-is-back-2010-01-21

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Altijd interessant wat Prechter schrijft. Ik denk ook wel dat goud lager kan. $ 680 vind ik nog iets te pessimistisch, maar het zou kunnen. Ik zat te denken aan $ 888 afhankelijk van hoe de dollar zal reageren.

    Dollars ben ik wel bullish op sinds eind vorig jaar, maar ik kijk nu ook naar de pond. Misschien dat zelfs de pond kan aansterken. Het blijft een volatiele en gevaarlijke munt, maar de grafiek laat toch echt zien dat de pond sterker kan worden. Ik denk dat de euro een moeilijke tijd gaat meemaken.

    Zelf denk ik dat deflatie kan doorzetten en dat zal dan inhouden dollar sterker, grondstoffen en aandelen omlaag en cash is king! Maar dan wel dollars.

    Volgens meerdere berekeningen zou de top er nu kunnen staan, dus mogelijk is de correctie over. En met correctie bedoel ik de bearmarket rally. We zitten nog steeds in een bearmarket en het herstel was slechts een correctie daarop.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wat denken jullie? Deze week herstel of verder omlaag?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Bearmarket waarschuwing: Prechter: We’re At A “Grand Supercycle Top”, Nowhere Will Be Safe In The Coming Downturn:

    Wow. Robert Prechter, the Elliot Wave guru sure knows how to get quoted, even if his timing is sometimes a little off.

    Speaking to the Society of Technical Analysts in London, according to WSJ, Prechter warned that nowhere will be safe in the coming bear market and that the market is at a “grand, supercycle top.”

    http://blogs.wsj.com/source/2010/02/09/prechter-predicts-nowhere-will-be-safe/

    We’re not sure exactly what that means, but yeah, it definitely doesn’t sound good.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Morgan Stanley: Sell The Rally, As Greece Could Bring The World Into A Double-Dip

    Morgan Stanley isn’t jumping on the bull market bandwagon as investors ignore issues in Europe and snatch up risk assets (see their bearish 2010 outlook here). In fact, MS says investors are missing the bigger picture here. They recommend selling the near-term strength as problems in Greece are likely to persist and possibly spread and result in a double dip recession:

    http://www.businessinsider.com/morgan-stanley-sell-the-rally-as-greece-could-bring-the-world-into-a-double-dip-2010-2

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Terwijl de politiek met de zoveelste poppenkastvoorstelling bezig is, kunnen we ons naast de gemeenteraadsverkiezingen ook vast voorbereiden op algemene verkiezingen. Of gelooft u er nog wel in?

    Alles komt nu zo’n beetje tegelijk. Waar Balkenende de commissie Davids ternauwernood wist te overleven krijgt de Haagse soap- serie sindsdien dagelijks een vervolg. Tja, op enig moment is het teveel in te korte tijd en dan barst de bom en dat is precies wat ik vermoed dat komende dagen gaat gebeuren en niet alleen in de politiek, maar ook op de beurs.

    En dan te bedenken dat Nederland maar een druppel in Europa is die genoeg zorgen aan haar hoofd heeft. De patstelling tussen Griekenland en landen als Duitsland en Nederland ligt natuurlijk gevoelig, want zij weigeren ook maar 1 cent te steken in de failliete boedel en met corruptie doorspekte land. Als dan ook nog blijkt dat Griekenland financieel is “geholpen” door onze “ bankvrienden” van Goldman Sachs, op een manier die menig accountant een hartaanval zal bezorgen, dan is het feest compleet. Lang leve het verenigd Europa! Je zou bijna denken dat de VS bewust aansturen op een vallend Europa.

    Zo, tot zover het cynisme. Ik weet niet hoe het u vergaat, maar ik ga me steeds dieper schamen voor het Nederlanderschap. Maar goed dat we Sven Kramer nog hebben, een toonbeeld van een sterke Hollandse kerel die recht, maar met verstand op zijn doel afgaat.

    Met de optie-expiraties vrijdag lijken de messen geslepen te worden voor de volgende dalingsgolf. Veel nieuws is er niet te melden, anders dan dat het uur u akelig dichtbij lijkt te komen. De oude Gann- weerstand van 324,97 (194.99 + 66.66%) is een bekende magneet, waar nu dus kleur bekend moet worden. U weet dat de kleur rood door mij verwacht wordt, dus dat is geen nieuws.

    [attachment=940,183]

    Conclusie:

    Het herstel van de AEX loopt op haar laatste benen, waarna komende weken een daling tot 288 de minimale verwachting is met uitschieter tot 280 en zelfs 270. Houd rekening met bijltjesweek volgende week, de beurssituatie is licht ontvlambaar.

    Positie-info: Geen wijzigingen.

    Ik heb positie short. De redactie heeft een short positie in de AEX. Op dit artikel is onze disclaimer van toepassing.

    U kunt zich aanmelden voor het forum: Klik hier

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Vrijdag down?

    Fed Hikes Rate At Discount Window!

    The instant reaction: Futures are down after hours, and the dollar index is shooting up.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN