skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Reacties op columns Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Reacties op columns Vertrouwen en woekerrente gaan niet samen!

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 14 jaren, 9 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht

    Met deze bijdrage laat ik zien hoe een onderdeel van Fortis Bank, op het gebied van hypotheken, functioneert en een deel van haar klanten ernstig tekort doet.

    Vertrouwen en woekerrente gaan niet samen!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Geachte heer Vermaase, dank voor uw duidelijke reactie. U lijkt in elk geval op iemand met ‘verstand van zaken’. Zaak is en blijft dat veel banken tijdens de wedstrijd de spelregels hebben veranderd. Zo werden mensen met een variabele hypotheek, toen de euribor in 2007 en 2008 fors is gestegen, met extreem hogere renteniveaus geconfronteerd. Dat hebben velen sportief gedragen want het sloot naadloos aan op de afspraak. Wat ik, en ik niet alleen, banken hoogst kwalijk neem is dat zij toen de rente weer ging dalen hun klanten hiervan nauwelijks hebben laten profiteren.
    Men heeft feitelijk een deel van de rekening van de kredietcrisis gewoon op het bordje van de klanten met een variabele hypotheek gelegd. Ik heb enkele klachtenzaken begeleid en in alle gevallen een flinke renteverlaging voor de klanten bedongen en gekregen. En weet u waarom ……. omdat genoemde bankvertegenwoordigers, veelal directieleden, het redelijke van ons verzoek inzagen en het niet goed konden uitleggen. Het is uw goed recht mij van kletskoek te betichten. Ik weet heel precies hoe de funding van banken in elkaar zit, ik heb duizenden hypotheken gefiatteerd, ik begrijp dat banken een redelijke beloning mogen en moeten verdienen, ik stel vast dat er in deze ook fatsoenlijke banken zijn die zich wel aan de spelregels hebben gehouden en zich willen houden, maar ik zal blijven ageren tegen banken of financiële instellingen die hun ‘machtspositie’ uitoefenen of misschien beter gezegd ‘uitbuiten’ en zeker in deze voor de klant ‘kwetsbare markt’. Als u een variabele hypotheek heeft en nu 4,2% betaald dan ken ik een bank die onder de 2% zit, zo kan het dus ook. Als u met 4,2% tevreden bent dan zal uw bank vast ook reuze content zijn met u als klant. Dankzij u ben ik weer klaarwakker!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Geachte meneer Van der Slikke, uw verhaal is mij uit het hart gegrepen. U legt de vinger op de juiste plek. Wat u beschrijft is mij jammergenoeg overkomen. Ik kan er nog boos om worden. Ben uit boosheid van bank veranderd maar weet nu wel dat banken gewoon niet te vertrouwen zijn. Eerst betaalde ik ongeveer 0,8% boven euribor en later is dat tot wel 3% gegroeid. De rente wilde bij mij maar niet dalen, terwijl de euribor dat duidelijk wel deed. Mijn accountmanager zei dat hij er echt niets aan kon doen. Hij voelde zich er zichtbaar ongemakkelijk onder. Mijn hypotheekrente staat nu vast zodat ik van dat gedoe eindelijk af ben. Succes met uw column! Klaas

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Geachte heer Van der Most, u bent dus ‘een mooi’ praktijkvoorbeeld waar o.a. de heer Vermaase lering uit kan trekken. Dank voor uw support, het stimuleert mij enorm om onverkwikkelijke zaken aan de orde te blijven stellen. Geniet van de mooie zondag!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN