skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Gann Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Gann Gann-forum

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 152 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 121 tot 140 (van in totaal 153)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    En nu zie ik ze wel … en schrijf ik twee overbodige, bijna domme bijdragen. Sorry

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Druk hier zo vroeg op de Zondagavond …
    Mooi werk Geert !
    Een vraag is nooit dom Luc, het getuigt van interesse in het willen weten hoe dingen werken !
    .
    Luc, ik heb hierboven nog even een posting geplaatst, waarom ik vaste data zo belangrijk vindt.
    Ik begrijp nu dat je de datum aangepast hebt om een mooi trading-kanaal ofwel koers-kanaal te krijgen.
    Is ook mooi om te zien, echter dat zie je pas achteraf ..
    Ik wil echter mijn informatie ‘vooraf’, voor zover dat lukt, en daarom ga ik uit van vaste waarden en bewerkingen daarop.
    Bedankt voor jullie bijdragen.
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Het is een groeiproces. Voorlopig ben ik tevreden de trend zo efficiënt te kunnen bepalen en los te staan van alle analisten, ook de gratis werkende, goed menende mensen. Ik ben voor mijn eigen welvaart verantwoordelijk, dus moet ik mijn eigen kennis hebben en succesvol toepassen. Geloof mij, dat alleen al is een grote stap voorwaarts geweest.

    Ik was er al achter dat dit niet de heilige graal voor het traden was. Vandaar dat mijn zoektocht mij een stap verder heeft geleid naar Murrey Math. Of dat een eindpunt is? Ik weet dat niet. Ik hoop het, maar ik betwijfel het. In die zin dat ik winstgevend wil traden en daar een sluitend systeem voor moet hebben. Nu gebruik ik het “turtle”-systeem, maar nadeel is dat twee op de drie trades mislukken. Misschien dat het toevoegen van MM al wat verbetering brengt. Wie weet.

    #link naar dit bericht
    Bouncer
    Bouncer
    Bijdrager

    testje


    Attachments:
    Maand.jpg
    Week.jpg

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Geslaagd ! 🙂

    #link naar dit bericht
    Bouncer
    Bouncer
    Bijdrager

    noppes, geen grafiek…

    #link naar dit bericht
    Bouncer
    Bouncer
    Bijdrager

    h

    Attachments:
    Maand.jpg

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Grafiek uploaden kun je helemaal onderaan je bericht bij

    “Upload bestanden van uw computer” –>Bestand kiezen en vervolgens op uploaden klikken.

    Advies: Eerst je tekst intypen en dan uploaden. Svp niet met verschillende browsers tegelijk inloggen.

    Je kunt er maximaal 6 plakken, bij meer dan 2 op more klikken. Ook kun je excelsheets en docs uploaden.

    Attachments:
    Uploaden_Grafiek.jpg

    #link naar dit bericht
    Bouncer
    Bouncer
    Bijdrager

    Uploaden gaat niet goed, met plaatsen wordt er aangegeven dat het bestand te groot is.
    100 KB is max ?? Plaatje is 280 KB.

    H

    #link naar dit bericht
    Bouncer
    Bouncer
    Bijdrager

    h

    Attachments:
    Maand.jpg

    #link naar dit bericht
    Bouncer
    Bouncer
    Bijdrager

    [denied size] Maand.jpg (287.7 KB)

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Maximum is 500 kb, toegestane formaten staan net onder het tweede “Bestand kiezen”. Graag eenmaal tegelijk inloggen ( met 1 browser). Ik zie namelijk dat je dubbel ingelogd bent.

    Voor plaatjes: bmp,gif,jpeg,jpg,png gebruiken.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Even zien of het grafiek plaatsen nog naar behoren werkt:
    .
    Grafiekje:
    2010-04-13_AEX_vgws.png
    Het bijbehorende gereutel en nog een paar grafieken vindt u onder de link:
    Korte update
    .
    Veel succes gewenst, hou je hoofd erbij, laat je niet gek maken door wie dan ook ! 🙂
    .

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @jans: Ik begrijp dus dat de AEX tegen een belangrijk weerstandsniveau aanhikt?

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Maar dat is verre van voldoende om te concluderen dat de koers als zal omkeren. Voorlopig was de juiste vaststelling dat de koers worstelt met belangrijke weerstandsniveau’s.

    Geen reden om short in te stappen, geen reden om long uit te stappen, geen reden om zich echt zorgen te gaan maken.

    Ik heb het nu wel gemakkelijk met mijn commentaar. AEX staat op 356,67.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Is de S&P 500 beursgraadmeter nu uitgebroken?

    Volgens Jan Groothaar zou een top rond 1199- 1202 een aanwijzing kunnen zijn voor een ophanden zijnde correctie.Gegeven dat het nu rond 1.207 noteert is de weg omhoog nu vrij?

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Laat ik beginnen met de daggrafiek van de S&P 500 via de procentuele retracements grafiek, procentueel vanwege het grote koersverschil.
    .
    Grafiek 1:
    2010-04-14%20SP500.png
    Leuke jongen die Groothaar, maar die ~~1200 komt uit een enkele koerstik vanaf twee jaar geleden.
    Moeten we dat nu als ‘scheidsrechter’ nemen ?
    We zien wel dat de koers een Fibo retracement nadert op tijdbasis, en die verliepen in het verleden vrij nauwkeurig, wat geen garantie is voor morgen !
    .
    Het hangt natuurlijk sterk af van uw instap-momenten en de daarbij behorende stoplos ofwel uw money-management, maar laten we even grafiek 2 bekijken:

    Grafiek 2:
    2010-04-14%20SP500%20ichi.png
    .
    Tja denk ik dan, hoezo long boven 1200, we zitten na de dip allang weer long; let op de paarse naijlende lijn.
    .
    Bovenstaande ideeën op eod basis, zoals u in de euro-dollar topic al kan zien elk idee is afhankelijk van het tijdframe waarop wordt gehandelt !
    .
    Bouw daarom uw eigen idee !
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 🙂

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Korte reactie geplaatst op mijn site voor de AEX
    .
    U kan deze lezen bij eventuele interessse onder de volgende link:

    http://www.jstas.com/2009/Dageljiks%20verloop%20van%20de%20AEX%20grafieken.htm

    Vriendelijke groet,

    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @jans je bijdragen zijn zeer gewaardeerd. Ik weet zeker dat veel mensen het hier ook lezen. Ik nodig overige bezoekers uit om mee te doen en vragen te stellen. Het zou erg jammer zijn als je stopt.

20 berichten aan het bekijken - 121 tot 140 (van in totaal 153)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN