skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Gann Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Gann Gann-forum

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 152 reacties, heeft 16 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 13 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 153)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    Op de daggrafiek onstond vrijdag een Gann Outside Day opmerkelijk ook op de weekgrafiek. OD werden door Gann beschouwd als omkeersignalen. Gek genoeg handelde Gann alleen op signalen op de weekgrafiek.

    Euro Zwitserse frank maakt een mooie bodem na de enorme daling kan een terugtest worden verwacht op 1.48



    Attachments:
    Herschaalde_kopie_van_A1.jpg
    Herschaalde_kopie_van_A2.jpg
    Herschaalde_kopie_van_A3.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Satilmis bedankt voor de tip!

    @ Frederic.
    Blind varen op de maanstanden is inderdaad op den duur verliesgevend. Vanaf augustus was er toevallig een periode dat het goed liep. Volgens mij gaf Elmer ook aan dat er een inversie zou optreden vanaf 18-november en dat gebeurde ook.

    Het blijft slechts 1 theorie. Wat ik vaak zie is dat vele maar 1 theorie toepassen, die achteraf niet uitkomt. Ik heb dat ook vaak en ik zoek daarom naar meerdere zaken die zouden kunnen werken. Indien 10 berekeningen op hetzelfde uitkomen, dan is er pas sprake van een accurate berekening.

    Er zijn natuurlijk meerdere zaken die meewegen en soms zijn andere krachten in het universum sterker, waardoor het niet uitkomt. Zo is er ook Perigee en Apogee en de inversies. Alles is met elkaar verbonden, maar slechts 1 manier toepassen is er die verbondenheid niet en daarom werkt het niet. Dus enkel daarop handelen werkt niet goed. Aangezien je gelijk bent gaan onderzoeken is de volgende site misschien handig om eens door te nemen. Zeer interessante info. http://www.futureanalyzer.com/index.php Het gaat om de PDF bestanden op de eerste pagina.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    Oei is wel heel erg mooie site. Ga het eens door lezen bedankt voor de link.

    Zie wel wat in rijst ligt mooi op een steun en moet toch gegeten worden. Bevolking neemt ook toe dus zou de rijst moeten stijgen.


    Attachments:
    A1.jpg
    A2.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    nou ja nog maar een x dan gedoe elke keer


    Attachments:
    Herschaalde_kopie_van_A1.jpg
    Herschaalde_kopie_van_A2.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Inderdaad zeer interessante stof voor verder onderzoek en altijd handig wanneer het in PDF formaat is.

    Grappig, ik zat gisteren ook naar rijst te kijken, maar ook sojabonen en suiker. Suiker doet het meestal goed, wanneer er welvaart is en dat is nu zeer onzeker. Maar rijst en sojabonen zou wel goed komen. Alleen wanneer de beurs daalt, dan gaan voedsel mee omlaag. Dus op dit moment zie ik nog veel onzekerheid. Het is maar even afwachten hoelang we dalen en of we weer over 2 a 3 weken zullen opveren.

    De volgende site is erg handig voor grondstoffen.
    http://tools.boerse-go.de/commodities/
    of
    http://www.godmode-trader.de/profil/profichart/instrumentId/133996

    Gezien de cyclische beweging zou koper en palladium aankomende tijd nog verder kunnen stijgen. Net als zilver. Maar goud blijft de zwakste. Palladium zie ik nu het meeste in.




    Attachments:
    PALLADIUM.gif
    COPPER.gif
    GOLD.gif
    SILVER.gif

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    Grondstoffen zijn leuk en de trends duren meestal erg lang dus is vaak armen over elkaar en wachten maar vergis je niet in grondstoffen handelen is moeilijk.

    Suiker zou ik wegdoen niet shorten maar even aan de zijlijn. Soja breekt uit naar beneden de trend is naar dalend.


    Attachments:
    Herschaalde_kopie_van_A1.jpg
    Herschaalde_kopie_van_A2.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    Palladium uitkijken verkeert in gevarenzone net als koper welke al aan het dalen is. Sleutel is natuurlijk de dollar en de cable (dollar/pound)




    Attachments:
    Herschaalde_kopie_van_A1.jpg
    A2.jpg
    Herschaalde_kopie_van_A1.jpg
    Herschaalde_kopie_van_A2.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    Zou zelf kiezen voor Tarwe/Wheat volgende week terug naar 560 lijkt me logisch neem derhalve de turbo long NL0009261569 / 601082 met een hefboom van 5


    Attachments:
    Herschaalde_kopie_van_A1.jpg
    Herschaalde_kopie_van_A2.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    Morgen de 18 januari is een belangrijke dag. Op de Natural Vibration Day wordt de dag aangegeven met een 5. Je zou ook kunnen zeggen dag 121
    Gek genoeg ging ik er altijd vanuit dat de 5 altijd een daling was. Tel daar bij op dat we nu op dag 120 zitten van de stijging dan zou een daling/correctie voor de hand liggen. De markten hebben er een handje van om iedereen om het verkeerde been te zetten.
    Koersdoel 360 dan maar.

    Attachments:
    Herschaalde_kopie_van_AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Bedankt voor je analyse. Momenteel handel ik nog niet in grondstoffen, maar houd het wel in de gaten. Ik denk dat het aankomende jaren beter is om daar in te handelen dan wat dan ook. Vooral basis voedsel. Tarwe is inderdaad een goed voorbeeld daarvan.

    Maar op dit moment doe ik helemaal niks. Ik weet nu niet of we tegen de weerstand aanzitten, of hem gaan breken. Zolang we hem niet breken, dan zie ik nog steeds eind van de maand lagere koersen. Indien we hem toch breken, dan denk ik AEX 362 en S&P 1189. Dus nog maar even afwachten wat de markt gaat doen. Ik denk toch echt dat we deze week de richting zullen weten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    Tarwe is leuk mais ook en suiker. Maar even aankijken waar een goede bodem wordt gevormd. Trends duren lang in de grondstoffen je kan dus lang blijven zitten. Rijst zakt ook behoorlijk komt voornamelijk door het sterker worden van de dollar (en te veel aanbod natuurlijk)

    Voor de AEX ligt er een cardinal op 342.25 is vandaag een outside day gevormd dat betekent meestal hogere koersen. 22 januari is de volgende draaidatum. Moet dan een top vormen en vervolgens een correctie naar 300 dan weer omhoog naar 360/370 en vervolgens mlaag voor een grotere correctie.


    Attachments:
    Herschaalde_kopie_van_AEX.jpg
    Herschaalde_kopie_van_A1.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    Tarwe ligt op steun maar trend is omlaag even omhoog om een nieuwe short positie te openen

    Attachments:
    Herschaalde_kopie_van_AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    22ste komt al dichtbij. Zoals het er nu naar uitziet lijkt het eerder op een tussen datum, waarbij de daling van de index kan versnellen? Tot 29-jan?

    Ik denk dat 29-jan en 4-febr. belangrijke dagen kunnen zijn voor een omdraai.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    Is een beetje speculatief maar als je Gann Analist programma gebruikt dan zal je zien het programma een rode verticaal heeft neergezet. Een venster; 22 januari; in de tijd is geopend en wordt gesloten op 29 januari. Zelf denk ik nog steeds omhoog tot de 29ste en dan een grotere correctie omlaag tot 320

    Andere mogelijkheid is een correctie tot 320 en dan omhoog maar dat is niet logisch.

    Attachments:
    Herschaalde_kopie_van_A2.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Ik denk dat er nog een kans is dat we verder kunnen dalen. Op de onderstaande grafieken zie je de trend vanaf maart en het laatste gedeelte. Op beiden is te zien dat de trend lijkt te verzwakken.

    We zouden nog de onderkant op kunnen zoeken. Al zouden we tot eind van de maand stijgen, dan denk ik dat die gedachte vandaag is verpest. Het was mooi geweest al zouden we naar boven zijn uitgebroken, maar het lijkt erop dat we omlaag gaan. Ik denk dat de AEX richting heeft gekozen en de onderkant op kan zoeken.


    Attachments:
    AEX21jan.jpg
    AEX_21jan.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    En het laatste gedeelte van de trend vanaf sept.

    Attachments:
    AEX21jan_.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    Ok duidelijk omlaag dus.

    Had het probleem zo opgelost.
    Mis nog een golfje 5 omhoog en er lag een tijdscluster van 22 januari tot 29 januari. En vervolgens kwam er een signaal van het programma gann analist dat er nieuwe cyclus in de maak was.
    Mijn conclusie was dus:
    Nog een laatste keer omhoog en vervolgens de grotere correctie. Die 333 is niet zo belangrijk is zelfs geen Cardinal. Zolang dus 324 niet is doorbroken blijft de trend omhoog.

    Maar die lange grafiek van jou maakt duidelijk dat de lange trend is gebroken. Lange trends zijn altijd belangrijker dan korte. Duidelijk de trend is omlaag.

    Attachments:
    AEX.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Zelf had ik ook nog verwacht dat we zouden verder stijgen, maar de index lijkt er moeite mee te hebben. De S&P staat er nog slechter voor en de DOW is nu uit de trend van 9 maart gebroken. Ik denk dat begin maart de echte maximale tijd wordt bereikt voor een omkeer, maar we zouden nu ook al omlaag kunnen. Dus maar even wachten op een definitief signaal. Nu gaan we mogelijk de onderkant opzoeken, maar daarna?

    De meeste denken dat de AEX het beter doet, maar dat komt gewoon door de zwakke euro. Ik houd rekening met lagere koersen tot volgende week, tenzij we vandaag rond de 330 blijven hangen, 328 zou misschien ook nog gaan en dan omhoog.

    Ik denk dat de DOW op 10250 steun kan vinden en S&P 1087. Indien we daarboven blijven dan kunnen we nog verder stijgen en anders denk ik dat de rally over is. Dus ik wacht vandaag even af. Indien S&P niet lager dan 1110 komt, overweeg ik zelfs long te gaan. Daaronder wacht ik liever even totdat we onder de 1100 komen om een beslissing te nemen.

    Daarnaast handel ik met de gedachte dat de beurs blijft stijgen en correcties zijn mild. 2 grote dalingen achter elkaar betekent meestal dat we weer opveren. Kijk maar naar afgelopen tijd. Zolang dat nog klopt is het onverstandig om de 3de dag met de trend mee te handelen, ofwel omlaag. Als ik vandaag nog short ga, dan denk ik op de Nasdaq. Naar mijn mening heeft die de meeste ruimte omlaag.


    Attachments:
    S&P_21jan.jpg
    DOW_21jan.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Frederic Krammer
    Bijdrager

    Ligt nog wel op steun. 335 was wel belangrijk. Moeilijk dus.

    Attachments:
    AEX.jpg

20 berichten aan het bekijken - 41 tot 60 (van in totaal 153)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN