skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Tradershoek

Dit onderwerp bevat 350 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mitzi Mitzi 12 jaren, 4 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 281 tot 300 (van in totaal 351)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 18 april 2011.

    DAX vanaf 1 april koopsignaal op 7180 pnt. Koers vandaag 7027
    AEX vanaf 18 april neutraal op 353 pnt. Koers vandaag 353
    EUR/CHF op 18 april neutraal op 1,2753 Chf. Koers vandaag 1,2753
    EUR/GBP op 1 maart koopsignaal op 0,8466 GBp. Koers vandaag 0,8753
    EUR/JPY op 24 maart koopsignaal op 113,82 Jpy. Koers vandaag 117,44
    EUR/USD op 15 april verkoopsignaal op 1,4428 Usd. Koers vandaag 1,4237
    USD/JPY op 28 maart koopsignaal op 81,54 Jpy. Koers vandaag 82,48
    Olie (future) op 18 april neutraal op 107 usd. Koers vandaag 107
    Goud (future) op 8 april neutraal op 1474 usd. Koers vandaag 1493
    Zilver (future) op 15 april verkoopsignaal op 43 usd. Koers vandaag 43
    Bund (future) op 25 maart neutraal op 122. Koers vandaag 122
    Mais (future) op 17 maart koopsignaal op 646 usd. Koers vandaag 752
    Sojabonen (future) op 31 maart koopsignaal op 1410 usd. Koers vandaag 1344
    DJ Turkey Titans20 op 10 maart koopsignaal op 633 usd. Koers vandaag 671

    De kooporder van de DAX Turbo Long 6720 voor 4,70 is uitgevoerd.

    De kooporder van de Light Sweet Crude Oil Future Turbo Long 99 voor 10,- is nog niet uitgevoerd. Het signaal is gewijzigd en daarom laten we deze order vervallen.

    Het verkoopsignaal op EUR/USD proberen we vorm te geven door de EUR/USD Turbo Short 1,471 voor € 3,55 aan te kopen. De koers is sneller gedaald dan verwacht. Ik zie nu niet veel ruimte omlaag en daarom laten deze order vervallen.

    Het ‘oude’ koopsignaal op USD/JPY proberen we vorm te geven door de USD/JPY Turbo Long 80,10 voor 3,30 aan te kopen. De order is uitgevoerd.

    Het verkoopsignaal op Zilver proberen we vorm te geven door de Zilver Turbo Short 44,90 voor € 2,69 aan te kopen. De order is uitgevoerd.

    Inmiddels is de Turbo op de AEX uitgestopt. Daardoor staan we op een min van 4,13%. Maar we hebben inmiddels weer een paar posities. Als we er hiervan een paar positief afsluiten dan moeten we weer zwarte cijfers schrijven en dat is de bedoeling van beleggen.

    Een fijne (beurs)dag toegewenst!

    Attachments:
    DKB_18042011.jpg

    #link naar dit bericht
    doetiehetniet
    doetiehetniet
    Bijdrager

    M’n complimenten voor je eerlijkheid en transparantie in dit draadje. 😉

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 19 april 2011.

    DAX vanaf 1 april koopsignaal op 7180 pnt. Koers vandaag 7039
    AEX vanaf 18 april neutraal op 353 pnt. Koers vandaag 353
    EUR/CHF op 18 april neutraal op 1,2753 Chf. Koers vandaag 1,2717
    EUR/GBP op 1 maart koopsignaal op 0,8466 GBp. Koers vandaag 0,8796
    EUR/JPY op 24 maart koopsignaal op 113,82 Jpy. Koers vandaag 118,90
    EUR/USD op 19 april neutraal op 1,4365 Usd. Koers vandaag 1,4365
    USD/JPY op 28 maart koopsignaal op 81,54 Jpy. Koers vandaag 82,77
    Olie (future) op 18 april neutraal op 107 usd. Koers vandaag 108
    Goud (future) op 8 april neutraal op 1474 usd. Koers vandaag 1493
    Zilver (future) op 15 april verkoopsignaal op 43 usd. Koers vandaag 44
    Bund (future) op 25 maart neutraal op 122. Koers vandaag 122
    Mais (future) op 17 maart koopsignaal op 646 usd. Koers vandaag 749
    Sojabonen (future) op 31 maart koopsignaal op 1410 usd. Koers vandaag 1342
    DJ Turkey Titans20 op 10 maart koopsignaal op 633 usd. Koers vandaag 683

    Satilmis heeft mij gevraagd de portefeuille zo op te zetten dat deze gemakkelijker is te volgen. Dat ga ik doen. In eerste instantie zal ik de openstaande posities wat eerder afbouwen (zie uitstapkoersen in tabel). Zodra we deze kwijt zijn gaan we beginnen met een portefeuille van 10.000 euro. Het verschil met de huidige situatie is dat wij u aangeven hoeveel stuks wij kopen en verkopen en tegen welke koers. De aan- en verkoopkoersen gaven wij al door, maar de hoeveelheid niet. Althans niet concreet, wel in een relatieve hoeveelheid.

    We zullen de postings dan ook wat compacter houden, want u heeft immers niets aan de opsomming van een reeks assets waar we op dat moment niets mee doen.

    Met andere woorden. de postings worden binnenkort compacter en concreter. Concreter in de zin van de hoeveelheid Turbo’s die we aan- of verkopen. Wat er niet verandert is de het ruim van te voren aangeven bij welke koersen we gaan aan- of verkopen. U kunt -indien u wenst- dan (blijven) meedoen met de trades.

    Een fijne (beurs)dag toegewenst!

    Attachments:
    DKB_19042011.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @doetiehetniet, dank voor de complimenten.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De signalen met daarbij de afgeronde slotkoersen van 20 april 2011.

    DAX vanaf 1 april koopsignaal op 7180 pnt. Koers vandaag 7249
    AEX vanaf 18 april neutraal op 353 pnt. Koers vandaag 360
    EUR/CHF op 18 april neutraal op 1,2753 Chf. Koers vandaag 1,2902
    EUR/GBP op 1 maart koopsignaal op 0,8466 GBp. Koers vandaag 0,8858
    EUR/JPY op 24 maart koopsignaal op 113,82 Jpy. Koers vandaag 119,77
    EUR/USD op 19 april neutraal op 1,4365 Usd. Koers vandaag 1,4518
    USD/JPY op 28 maart koopsignaal op 81,54 Jpy. Koers vandaag 82,50
    Olie (future) op 18 april neutraal op 107 usd. Koers vandaag 112
    Goud (future) op 8 april neutraal op 1474 usd. Koers vandaag 1499
    Zilver (future) op 20 april neutraal op 44 usd. Koers vandaag 44
    Bund (future) op 25 maart neutraal op 122. Koers vandaag 122
    Mais (future) op 17 maart koopsignaal op 646 usd. Koers vandaag 733
    Sojabonen (future) op 31 maart koopsignaal op 1410 usd. Koers vandaag 1358
    DJ Turkey Titans20 op 10 maart koopsignaal op 633 usd. Koers vandaag 686

    De positie op de DAX is vervroegd op 7 euro gesloten. In de vorige tabel staat abusievelijk 6 euro, maar dat is niet correct. De koers stond al op 6 euro toen ik de tabel poste. De positie is gesloten op 7 euro. De positie op zilver is op de berekende stoploss gesloten. Dit betekent dat de porto nog op een verlies van 1,33% staat. Verlies, klein of niet, is niet de bedoeling van het beleggen. Indien de laatste positie positief wordt afgesloten, dan sluiten we deze sessie positief af en gaan we over naar de nieuwe situatie zoals hieronder beschreven.

    Satilmis heeft mij gevraagd de portefeuille zo op te zetten dat deze gemakkelijker is te volgen. Dat ga ik doen. In eerste instantie zal ik de openstaande posities wat eerder afbouwen (zie uitstapkoersen in tabel). Zodra we deze kwijt zijn gaan we beginnen met een portefeuille van 10.000 euro. Het verschil met de huidige situatie is dat wij u aangeven hoeveel stuks wij kopen en verkopen en tegen welke koers. De aan- en verkoopkoersen gaven wij al door, maar de hoeveelheid niet. Althans niet concreet, wel in een relatieve hoeveelheid.

    We zullen de postings dan ook wat compacter houden, want u heeft immers niets aan de opsomming van een reeks assets waar we op dat moment niets mee doen.

    Met andere woorden. de postings worden binnenkort compacter en concreter. Concreter in de zin van de hoeveelheid Turbo's die we aan- of verkopen. Wat er niet verandert is de het ruim van te voren aangeven bij welke koersen we gaan aan- of verkopen. U kunt -indien u wenst- dan (blijven) meedoen met de trades.

    Een fijne (beurs)dag toegewenst!

    Attachments:
    DKB_20042011.jpg

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Hoewel de laatste positie, de Turbo long USD/JPY nog niet is verkocht gaan we maandag van start met de nieuwe opzet.

    Zoals eerder gemeld is het opsommen van een reeks signalen niet zinvol als we er niets mee doen. Vandaar dat het posten van de signalen vanaf vandaag niet meer plaatsvindt.

    We zullen ons vanaf maandag louter concentreren op de aankoopprijs, het koersdoel en de stoploss van de in te nemen posities. Deze belangrijke punten worden weer vooraf gepost. Dat kan een dag voordat we de positie innemen zijn, maar ook dagen of weken zoals onlangs gebeurde met de positie in de DAX.

    Kortom, voor een ieder die dat wenst zijn de trades goed te volgen.

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    Geregeld snuffel ik even aan deze portefeuille, op zoek naar kansen. Naast technische signalen is fundamentele bespreking van de onderliggende waarde interessant. Waarom bijvoorbeeld zakte sojabonen, waar stijging was verwacht? Is er nu een betere longkans ontstaan, of wankelen de fundamenten onder die markt? De dollar won t.o.v. de yen, maar verloor t.o.v. de euro. Ergo had er een euro/yen positie ingenomen kunnen worden? Zo zijn er vele overwegingen te maken. Bedoeld om de handelsgeest slimmer te maken. Mijn stille hoop is dan ook dat anderen hun visie op deze portefeuille willen richten. Wordt gevolgd met belangstelling. Goed gaan.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @mereoc,

    De portefeuille blijft openbaar. De opsomming van het aantal signalen wordt minder.

    Het signaal op sojabonen is niet goed. In ieder geval niet qua timing. Het signaal is nog niet gedraaid naar neutraal of verkoop, maar de koers pendelt vanaf begin april tussen de 1300 en 1400 USD. Of dit te maken heeft met fundamentele redenen weet ik niet. Overigens hebben we geen positie in sojabonen, maar dat neemt niet weg dat het signaal goed moet zijn.

    Ten aanzien van de USD/Yen en de Euro/Yen het volgende. Beide valutaparen geven een koopsignaal. Mijns inziens Heeft de USD/Yen meer koerspotentieel dan de Euro/Yen. Of mijn visie uitkomt weet ik niet.

    Om de posities snel af te bouwen heb ik het koersdoel wat bijgesteld. Vooralsnog stijgt het valutapaar niet hard, maar de stijging kan nog plaatsvinden. We zullen zien.

    Zoals gemeld beginnen we volgende week met de nieuwe portefeuille. Deze bouwen we langzaam op. Het is immers de bedoeling dat mensen die ook andere dingen willen doen dan alleen het volgen van de beurs, ook de signalen kunnen volgen. Dat uitgangspunt blijft gehandhaafd. Het enige verschil is dat duidelijk wordt aangegeven om welke aantallen het gaat. Handelskosten worden eveneens meegenomen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    onder045
    Bijdrager

    Beste Chel,

    Met betrekking op uw a.s. nieuwe opbouw vanaf maandag vraag ik uw extra aandacht voor – natural gas -, ik denk n.l. dat er gunstige perspectieven aan het ontwikkelen zijn. Graag uw visie, b.v.d.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    @onder045

    Ik zal natural gas meenemen in de analyse. We gaan dinsdag direct proberen in de markt van het natural gas te stappen. Daarnaast zullen we dinsdag orders opgeven voor de volgende assets:

    EUR/USD Long
    EUR/JPY Long
    Turkey Titans 20 Long
    Sojabonen (Future) Long

    Al met al een leuk verlanglijstje.

    Zoals u wellicht heeft gemerkt ga ik er bijna altijd vanuit dat de koers van de onderliggende waarde eerst nog iets daalt, waardoor we de aankooplimiet scherp inleggen.

    Het voordeel hiervan is dat iedereen tijd heeft om mee te doen en we relatief scherp inkopen. Het nadeel is dat we soms trades missen. De verwachte daling blijft dan uit, waardoor de order niet wordt uitgevoerd.

    Morgen of maandag maak ik de voorgenomen aankopen specifieker, waarna we de orders inleggen.

    Fijne paasdagen!

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De eerste orders die we dinsdag 26 april gaan opgeven voor de nieuwe portefeuille zijn de volgende:

    EUR/USD
    Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat dit valutapaar in één klap boven de 1,40 uit zou stijgen. Dat is wel gebeurd. Omdat er nog voldoende stijgingspotentieel aanwezig is doen wij mee door de aanschaf van de EUR/USD Turbo Long 1,415. Wij kopen er 200 voor de koers van € 3,85.

    Natural gas
    Onder045 gaf al eerder aan dat ik op natural gas moest letten. Hij heeft gelijk, want het lijkt er op dat het bodemproces is voltooid en de koers langzaam maar zeker zal stijgen. We willen hiervan profiteren door de aankoop van de Natural Gas Future Turbo Long 3,51. Wij kopen er 1000 voor de koers van € 0,84.

    Titans 20
    De Turkse beurs heeft het vanaf 2009 erg goed gedaan. Dat is in lijn met de andere beurzen, maar de stijging die de Turkse beurs heeft doorgemaakt is imposanter. Vanaf eind 2010 hapert de motor. Toch zie ik mogelijkheden om op de kortere termijn nog wel wat winst te behalen. We proberen dan ook in te stappen met de Turkey Titans 20 (Turkije) Turbo Long 594. Wij kopen er 100 voor de koers van € 5,30.

    Soyabonen
    De koers heeft een tijdje gependeld tussen de 1300 en 1400 USD. Nu staat de koers op het punt om daar uit te breken. Ik heb de indruk dat de weg boven de 1400 snel eindigt, maar er is voldoende ruimte om mee te doen. Dat doen wij door de aankoop van de Sojabonen Future Turbo Long 1277. Wij kopen er 100 voor de koers van € 13,70.

    DAX
    De DAX lijkt alleen maar te kunnen stijgen. Iedere belegger weet dat die koersbeweging een keer stopt, maar dat is bij de DAX nog niet het geval. Wij gaan dan ook long met de DAX Turbo Long 6900. Wij kopen er 200 voor de koers van € 4,95.

    EUR/JPY
    In tegenstelling tot ik meldde in mijn vorige posting wacht ik nog even met long gaan op dit valutapaar. Ik zie de koers namelijk eerst nog een paar centen dalen voordat de stijging wordt hervat. Ik wacht daardoor eerst even op de daling.

    De orders
    Al met al een behoorlijk verlanglijstje. Voor de nieuwe volgers van deze draad, dit relatief grote aantal orders is uniek. Het maakt het wel leuk, maar meestal is het aantal orders beduidend minder.

    Zoals gebruikelijk laten we de orders lopen totdat ze worden uitgevoerd of dat ik meld dat we ze intrekken. Als ze zijn uitgevoerd dan vermeld ik op dit forum per uitgevoerde order het koerdoel en de stoploss. Nu maar afwachten of en wanneer onze orders worden uitgevoerd.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Er is nog geen order uitgevoerd. We laten ze allen ongewijzigd doorlopen. Voor vandaag woensdag 27 april komen daar de volgende orders bij:

    EUR/JPY
    Mijn mening is iets bijgesteld in de zin van de daling van een paar centen. Die daling is minder groot dan ik dit weekend veronderstelde en daarom geven wij alvast een kooporder op de EUR/JPY Turbo Long 108,90. Wij kopen er 100 voor de koers van € 8,85.

    Zilver
    Ik verwacht een kleine correctie. Deze correctie is groot genoeg om er van te profiteren. Wij proberen van deze correctie te profiteren dor de aankoop van de Zilver Turbo Short 52,50. Wij kopen er 100 voor de koers van € 5,70.

    Al met al hebben we nu zeven orders uitstaan en is er nog niet één uitgevoerd.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Er is nog geen order uitgevoerd. We laten alle orders doorlopen, dus ook voor 28 april hebben wij zeven orders uitstaan.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Alleen de order op het zilver is uitgevoerd. Ik maak het komende weekend weer een tabel met stoploss en het koersdoel. Hierin worden alle uitgevoerde orders opgenomen.

    De overige lopende orders blijven gehandhaafd.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Naast de order op zilver is de lopende order sojabonen uitgevoerd.

    Zilver is tegen een betere koers uitgevoerd dan de limiet. Daarmee is direct een voordeel van het opgeven van limietorders duidelijk. We hebben 100 stuks aangekocht voor 4,82 in plaats van de 5,70. Toch kan ik over timing niet erg tevreden zijn. We verwachten nog steeds een dip in de koers van zilver, maar omdat de koers ook nog wel wat kan stijgen proberen we turbo's bij te kopen tegen een lagere koers. We geven de volgende order op: de aankoop van de Zilver Turbo Short 52,50. Wij kopen er 100 bij voor de koers van € 3,85.

    De overige nog niet uitgevoerde orders laten we doorlopen.

    De portefeuille ziet er na de aankopen als volgt uit:

    Attachments:
    DKB_30042011.jpg

    #link naar dit bericht
    nousch
    nousch
    Bijdrager

    beste schel
    ik ga je in de toekomst volgen ( je post op dit forum ) ik hoor zeer goede kritieken over jou post van verschillende leden , ik zou zeggen doe zo nog lang verder

    #link naar dit bericht
    Pino
    Pino
    Bijdrager

    nousch ik ook

    #link naar dit bericht
    Pino
    Pino
    Bijdrager

    ik ga het ook volgen beste Chel,
    laten we hopen dat we elkaar veel horen en spreken hier

    succes !!!!

    #link naar dit bericht
    Vincent
    Vincent
    Bijdrager

    Test

20 berichten aan het bekijken - 281 tot 300 (van in totaal 351)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN