skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggerskroeg Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggerskroeg Splits: Marktgevoel.nl

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar SjoerdW 5 jaren, 5 maanden geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Bruutus
    Bijdrager

    Hallo,

    Ben zelf ook een jaar lid geweest van MG en heb het abonnement eind 2016 opgezegd. De door jou beschreven methodiek klopt. Zowel bij de aandelenportefeuille als de turboportefeuille wordt gerapporteerd n.a.v. transacties. Dus niet incl. wat er nog in de portefeuille zit.

    Met name in de aandelenportefeuille staan aandelen die ver onder de aankoopprijs staan. Ik vond het ook dubieus dat deze niet werden meegenomen in de rapportering en heb derhalve geen enkele transactie actief gevolgd. Zo staan er een aantal fondsen die meer dan 50% verliesgevend zijn momenteel.

    Ook voor de turboportefeuille geldt dat, naass bovenstaande methode, vaak wordt gerapporteerd obv. aantal geslaagde transacties (bijv. 38 vd 43 transacties positief). Ook hier geldt dat bij de transacties die wel verliesgevend waren (in dit voorbeeld dus 5) de turbo’s volledig waardeloos afliepen met een 100% inlegverlies tot gevolg. De gevolgen voor het netto resultaat laten zich dan ook raden.

    Uiteraard geldt bij dit hele verhaal wel dat de transacties door jezelf gedaan worden en je dus zelf verantwoordelijk bent. Een eigen afweging raad ik dan (zoals altijd bij beleggen) wel aan.

    Uiteindelijk heeft bovenstaand verhaal aangevuld met de forse stijging in maandkosten (omdat mijn jaarabonnement afliep en ik deze niet weer voor een heel jaar wilde verlengen ging mijn maandag bedrag omhoog met 50%), hebben mij doen besluiten om het abonnement op te zeggen.

    Succes en ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    lepaul26
    Bijdrager

    Bedankt Bruutus voor je reactie.
    Ik hoop dat mensen die eraan denken een abonnement te nemen, dit eerst goed lezen!

    Zoals je zegt vraagt Marktgevoel.nl veel geld voor een abonnement. In eerste instantie kan je dat begrijpen aangezien ze mooie resultaten neerzetten.
    Maar als je dan verder kijkt, gaat het dus enkel over het rendement van de verkochte posities. Zo is het niet moeilijk elk jaar een positief rendement te forseren.

    Ik ben akkoord dat we nog steeds zelf verantwoordelijk zijn voor onze acties, maar zij maken reclame met mooi winsten en ja, als je die dan ook wil halen, moet je natuurlijk letterlijk hun transacties overnemen …

    Momenteel is mijn advies aan iedereen: BLIJF ZO VER MOGELIJK WEG VAN MARKTGEVOEL.NL

    Mocht mijn mening veranderen, deel ik dat zeker mee !

    Hopelijk komen er nog meer reacties.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    lepaul26
    Bijdrager

    Marktgevoel hun huidige posities staan momenteel op 15/03/2017 (in %):
    -66,3
    +1.33
    -2.98
    -2.8
    -3.97
    -22.09
    +5.31
    -15.83

    De huidige posities staan samen gerekend op -10,21%, dit is exclusief cash
    Als ik daarbij het resultaat verreken van de verkopen dit jaar, komt dat voor de portefeuille (dus inclusief cash) voor 2017 momenteel op -3,05% (NEGATIEF dus) terwijl zij op de site zetten dat ze dit jaar +3% staan.
    Ja, het totaal van de verkopen is positief, maar de huidige posities staan op 2 na negatief en sommige zelfs erg negatief.
    Ik ga er geen woord op plakken, maar ieder mag er het zijne over denken …

    #link naar dit bericht
    Avatar
    lepaul26
    Bijdrager

    Denk maar goed na om met deze man (Selwyn Duijvenstijn) zaken te doen: VEB neemt MountainShield Capital op de korrel Door onze redactie – 22 februari 2017 | Producten De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) plaatst de nodige kanttekeningen bij de gang van zaken rond beleggingsfonds Mountainshield en lege beurshuls Inverko, en de dubbelrol die de 28-jarige Selwyn Duijvenstijn speelt in dit geheel. https://www.fondsnieuws.nl/nieuws/veb-n … -de-korrel Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
    Lees meer op: http://beursig.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=2917

    #link naar dit bericht
    Avatar
    lepaul26
    Bijdrager

    03/05/2017

    Momenteel zijn ze voor 105,42% belegd … maw ze hebben geld geleend zeker ?

    Portefeuille staat op MIN 8,24%

    Best presterende aandeel: Shopify met +16,57%

    Slechtst presterende aandeel: Arrowhead Pharma op -75,23%

    Totaal aantal rode posities: 10
    Totaal aantal groene: 4

    #link naar dit bericht
    Avatar
    SjoerdW
    Lid

    Ik heb een maand geleden een turbo abonnement afgenomen bij Marktgevoel.
    Drie dagen erna mijn eerste en enig app ontvangen met daarin een aanbeveling tot het kopen van een Turbo.
    Daarna geen enkele app meer ontvangen. Ik heb daarop een email gestuurd met daarin de vraag of ik mijn abonnementsgeld terug mocht krijgen maar ook daar geen antwoord op ontvangen.

    ik raad dan ook echt niemand aan om een abonnement bij Marktgevoel af te nemen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN