skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Reacties op columns Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Reacties op columns Pak winst op Aegon (plus 30 %) en stap in Arcelor Mital

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Frans de Hoog Frans de Hoog 14 jaren, 6 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Richard de Jong
    Richard de Jong
    Bijdrager

    In mijn vorige column schreef ik dat u 40 % winst kon pakken op KPN. Nu neem ik genoegen met een winst van 30 % op Aegon en stap in Arcelor Mittal.

    Pak winst op Aegon (plus 30 %) en stap in Arcelor Mital

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Da’s een goeie,maar ik hem er nog één! Uit aandelen stappen,want de correctie volgt zeer binnenkort,waarbij we ca 20% dalen.Men moet al helemaal uit Heijmans en SNS Reaal stappen! Heijmans gaat omvallen en SNS Reaal enorm afschrijven op AFAB.

    #link naar dit bericht
    Frans de Hoog
    Frans de Hoog
    Bijdrager

    Vergeet niet de kosten, margin en risico bij deze opzet.

    Goede constructie voor een belegger met een positieve visie over de koersontwikkeling van dit aandeel. Compliment voor de uitvoerige beschrijving.

    Bij het beschrijven van dit soort constructies mis ik in het algemeen vaak de drie negatieve aspecten van deze opzet. De kosten, indicatie marge verplichting en maximale risico’s. Ik denk dat deze elementen voor de bezoekers van de kritische belegger, een gewenste aanvulling zijn.

    Suggestie:
    1. Als u de indicatieve marge verplichting per combinatie noemt dan kunnen beleggers beoordelen of dit ook past binnen hun omvang van hun vermogen.

    2. Mijn inschatting is dat een bezoeker van deze site een gemiddeld bedrag van € 10.000 heeft om te speculeren in opties.

    3. Als dat het uitgangspunt is, dan zullen de verstandige kritische beleggers niet meer dan 1 positie opzetten. Voor deze driepoot betalen ze dan bij de brokers bij het opzetten 3 maal €11 en ook bij de sluiting 3 maal €11. Ofwel naast de door u berekende investering van € 0,70 komt dan €0,33 bij het opzetten erbij. Het mogelijk rendement blijft hoog, maar scheelt wel aanzienlijk.

    4.Als er een hoog rendement genoemt wordt, zou ook het risico genoemd moeten worden wat zou kunnen ontstaan wanneer de houder van deze constructie zijn verlies niet tijdig neemt en de stukken krijgt geleverd, inclusief de kosten.

    Ideaal zou zijn als er constructies voorgesteld worden zonder margin verplichting en dus met een vooraf bekend maximaal verlies.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN