skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggen Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggen OFGR in de Praktijk

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Wamp 5 jaren, 11 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    WDU
    Bijdrager

    Ik ben voornemens met een aantal familieleden een Open Fonds voor Gemene Rekening (eventueel met VBI status) op te zetten. Dit alles in het kader van het overhevelen van vermogen van box 3 naar box 2.

    Nu heb ik mezelf redelijk ingelezen in de theoretische mogelijkheden maar wil weten hoe dit in de praktijk in zijn werk gaat. Zo wil ik onder andere graag weten:
    [list=1]Hoe de onderhandse overeenkomst / statuten dienen te worden opgesteld en waar deze aan moeten voldoen. Misschien heeft iemand hier een (geanonimiseerd) voorbeeld van?[/list]
    [list=1]Hoe de toewijzing van de beheerder in zijn werk gaan en wie dit mag zijn e.e.a in relatie tot transparantie, controle, belangenverstrengeling en (eventuele) wettelijke bepalingen?[/list]
    [list=1]Hoe de toewijzing van de bewaarder in zijn werk gaat en wie dit mag zijn e.e.a in relatie tot transparantie, controle, belangenverstrengeling en (eventuele) wettelijke bepalingen?[/list]

    Kortom, hoe zet je een OFGR in de praktijk op de juiste manier op en waar moet je daarbij op letten?

    Het oprichten van een bewaarentiteit in de vorm van een stichting behoort wel tot de mogelijkheden maar is – indien mogelijk – in eerste instantie niet gewenst. Ik ben op zoek naar een zo goedkoop en ‘licht’ mogelijke oplossing met zo min mogelijk verplichtingen en consequenties.

    Alvast bedankt voor jullie adviezen en bijdragen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Wamp
    Bijdrager

    heb je al info?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN