skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Misstanden Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Misstanden Knollen voor citroenen (1)

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 14 jaren, 4 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht

    De komende weken ga ik korte stukjes schrijven en u informeren over voorbeelden van ‘knollen voor citroenen verkopen’ in het bank- en verzekeringswezen.

    Knollen voor citroenen (1)

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Door Jaap Tol

    Peter,
    Goed stuk. Misschien ook eens aandacht besteden aan de Royal obligaties en hoe zij verder ook worden genoemd. Hier wordt ook veelvuldig reclame voor gemaakt waarbij gesuggereerd wordt dat het puur om obligaties gaat terwijl er gewoon aandelenrisico wordt aangegaan. De betaling van de coupon is afhankelijk van de stand van een aandelenindex. Dat er extra risico wordt gelopen in de zin van tegenpartijrisico, koersrisico, volatiliteit van de aandelenmarkt en in sommige gevallen mogelijk geheel of in ieder geval gedeeltelijk verlies van de hoofdsom wordt naar mijn mening onvoldoende belicht.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Door Jan Sancy

    Bij schadeverzekeringen blijkt de Wet Terwee nog nauwelijks toegepast te worden. Polisvoorwaarden zijn bij de meeste niet aangepast aan de wettelijke aansprakelijkheid bij verkeersongevallen. De dagwaarde wordt vastgesteld en geaccepteerd door de verzekeringbedrijf en veelal niet de recente aankoopbon.(uitzondering http://www.fbto.nl). Het slachtoffer voelt zich nog eens slachtoffer door afhandeling van schade toe gebracht door anderen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Door Peter van der Slikke

    Beste Jaap, bedankt voor je reactie en suggestie. Inderdaad loopt de belegger bij de Royal Obligatie qua rendement een aandelenrisico. Ik heb e.e.a. in samenwerking met een Treasury Trader doorgerekend en wat blijkt; RBS schraapt binnen de constructie (een soort Digital Deposit)een belangrijk deel van de winst naar zich toe, waardoor de belegger minder winstkansen heeft. Als het mij lukt werk ik dit nog een keer in een artikel uit. Groet, Peter van der Slikke

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Door Jaap Tol

    Peter, ik ben nieuwsgierig naar jouw evt uitwerking. Mijn mening is dat alle structured products worden gemaakt om de cost of funding voor de uitgevende instelling zo gunstig mogelijk te maken. Dit is althans mijn ervaring die ik heb opgedaan in een dealingroom waar dit soort producten worden gemaakt. Want dat is simpelweg waar deze producten voor dienen; een zo goedkope mogelijke funding binnenhalen. Het voordeel voor de ene partij is een nadeel voor de andere partij.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN