skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Reacties op columns Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Reacties op columns Juichen om Dow Jones door 10.000 punten?

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 14 jaren, 6 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Cor Wijtvliet
    Cor Wijtvliet
    Bijdrager

    Woensdag 14 oktober doorbrak de Dow Jones Index voor het eerste in meer dan een jaar de grens van 10.000 punten. Heeft dit feit nog iets heugelijks? Heeft het nog een economische betekenis?

    Juichen om Dow Jones door 10.000 punten?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Door: Jaap Tol

    De cijfers van de overgebleven zakenbanken zijn volgens mij in absolute termen mooi maar weinig aandacht wordt besteed aan de mate van risico die men heeft genomen om tot die winsten te komen. Het risico in termen van de VAR (Value at Risk) waarmee dat wordt gedaan is nl ongeveer 3x hoger dan voor de val van Lehman. Men doet het met goedkoop geld van de belastingbetaler en gaat ervan uit dat mocht het fout gaan de belastingbetaler ook weer zal moeten betalen. Voor het gros van de banken in de VS is het huilen met de pet op.Ongeveer 100 banken zijn dit jaar failliet gegaan en de Amerikaande variant van het depositogarantiestelsel heeft geen geld meer in de pot. In 2010 moet voor 900 miljard dollar financiering die de Amerikaanse bank en worden doorgerold terwijl de kredieten die er tegenover staan nog doorlopen. Kijken hoe dat afloopt. En hebben Goldman en co niet heel veel CDS exposure? Ik zou winst nemen in financials en voorlopig even niet meer in die sector stappen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN