skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Technische analyse Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Technische analyse Interessante indicatoren en grafieken

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Avatar Ronny 13 jaren, 6 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Ronny
    Bijdrager

    Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Onder dit motto wil ik het topic openen. Iedereen heeft zijn favoriete tools, sommige gebruiken de "standaard" indicatoren (MACD, RSI, SMA…), anderen de meer exotische (Murrey Math, Cloud, vol. gewogen steunlijnen…). Soms is het ook niet eenvoudig om bepaalde grafieken te verkrijgen door gebrek aan data of software of kennis van het programmeren.
    Dit topic is bedoeld om iedereen kennis te laten maken met de minder bekende grafieken.

    Vandaag zal ik het hebben over "Advance/decline volume" indicator van een index. Deze indicator vergelijkt dagelijks het volume van de stijgende aandelen t.ov. de dalende binnen de index. Advancing volume = totaal volume van alle stijgende aandelen binnen de index / totale dagvolume van de index. Declining vol. is hetzelfde maar dan voor de dalende aandelen binnen deze index. Van beiden neem je een 20-daags MA en je hebt je grafiek. Waardes boven 0.60 of onder 0.40 geven extreme condities aan en kunnen een top/bodem indiceren.

    Zoals vaak geven ook hier divergenties de meest duidelijke signalen af. Kijk zo maar eens naar wat de groene advance lijn doet vanaf medio maart tot aan de top in april… zo ook de bodem van eind mei tot de volgende bodem begin juli…

    Helaas kan ik hier het bestand niet posten omdat het zo'n 8MB groot is, en de koersen eruit laten gaat ook niet omdat het vol formules zit om alle data van de 50 aandelen van de ESTOXX50 dagelijks automatisch op te halen. Voor wie interesse heeft, wil ik wel op weg helpen per mail 😉

    Attachments:
    Adv-Decl_-_ESTOXX50.jpg

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN