skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Dagelijkse discussie Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Dagelijkse discussie Index Effect

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 10 jaren geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Anthonyj62
    Bijdrager

    Ik ben op zoek naar de juiste omschrijving van de anomalie “het index effect”

    Kan iemand mij hier een heldere uitleg over geven?

    Dank

    #link naar dit bericht
    Avatar
    beleggenmethenk
    Bijdrager

    Ik weet niet of je antwoord zult krijgen. Ik ken hem niet en ik ben deze anomalie niet tegen gekomen op internet en ook niet in het Handbook of Equity market anomalies door Leonard Zacks.

    Maar ik laat me graag verassen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Het index effect is een veronderstelde stijging van de koers van een aandeel als het opgenomen wordt in een belangrijke beursgraadmeter. De gedachte erachter is dat het aandeel meer belangstelling van beleggers krijgt.

    The increase or decrease in the price of a stock when it is added to or deleted from the S&P 500. When a stock is added to or deleted from the index, all index funds tracking the S&P 500 must buy or sell that stock in order to continue being index funds. This increases pressure to buy or sell that stock, resulting in an increase or decrease in price.

    http://financial-dictionary.thefreedictionary.com/S%26P+Effect

    Een recent onderzoek wijst er op dat opname in een index geen effect op de waarde.

    We find that the firms included in the S&P 500 index are characterized by large increases in earnings, appreciation in market value, and positive price momentum in the period preceding their index inclusion. This strong preinclusion performance predicts

    1) the permanent increase of market value and 2) the change in return comovement, reflected in declines of size, value, and momentum betas, following index inclusion.

    Nonevent firms with similar performance experience similar appreciation in value and changes in comovement coincident with the event firms. Contrary to the consensus in the literature,
    our results indicate that – after accounting for the firms’ extraordinary preinclusion performance – index inclusion has no permanent effect on value and comovement.

    http://www.newyorkfed.org/research/staff_reports/sr484.pdf

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN