skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Reacties op columns Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Reacties op columns Grote Depressie Grafieken

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Marcdemesel 14 jaren, 5 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Aandelen kunnen als de geschiedenis zich herhaalt nog veel sterker dalen. Ook zakken de prijzen van vastgoed, bedrijfsobligaties en grondstoffen bij een situatie als die van de jaren 30 van de vorige eeuw.

    Grote Depressie Grafieken

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Je zou ook zien moeten naar de goudprijs begin jaren tachtig en nu. Toen brak het records en nu ook weer. Daarna begon voor de aandelenmarkten een paar goeden jaren , heb het zelf meegemaakt , Veel aandelen stegen toen het tienvoudige! soms het honderdvoudige! Nu met al die steunmaatregelen van de overheden die voort zullen duren tot 2012 plus de extreem lage rente , er staat gewoon een bulk van geld te trappelen om los te schieten op de beurs.Het zou mij niet verbazen dat de Dow-Jones in het voorjaar van 2012 tussen de 17000 en 22000 punten staat. Ik vraag me wel af waar onze AEX dan staat. 1000 punten??

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Marcdemesel
    Bijdrager

    Dag Onno,

    Dank je voor je reactie. Ik denk dat je gelijk kan krijgen dat de beurzen nog veel hoger gaan, maar ook dat je ongelijk kan krijgen en de beurzen morgen in elkaar kunnen klappen en nog veel dieper kunnen gaan als vorig jaar. Zoals je hierboven kan zien is net dat gebeurd in de jaren 30, een eerste grote schok, dan een krachtig herstel om het jaar erop nog veel dieper weg te zakken.

    Wil je op zeker spelen neem dan de permanente portefeuille, zo ben je in beide scenario’s beschermd, alsook alle andere mogelijke scenario’s (welvaart, recessie, infaltie, deflatie).

    Indien je niet zoekt naar bescherming maar naar maximale winst en wel een weddenschap wil aangaan dan zou ik Roland Vandamme zijn portefeuille volgen die wel wat aandelen heeft maar vooral veel goud heeft, fysiek. Ik geloof dat dit een veel betere speculatie is dat je veel meer geld zal opbrengen dan aandelen. Maar dat is uiteraard een gok.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN