skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Gratis proefabonnement Crititrader januari 2014

Dit onderwerp bevat 300 reacties, heeft 43 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 8 jaren, 11 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 141 tot 160 (van in totaal 301)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Het uitgangspunt was de FDAX, de future op de DAX. We handelen overigens niet intraday, zeker niet bij dit mooie weer 🙂

    Groeten,
    Satilmis

    GS schreef:
    Heer Satilmis,

    Goede deal, zeer tevreden, bedankt.
    Vraagje, ik kon pas ca 13.05 reageren en mijn koers € 9,46. Heb geen koers van 9745 voor de DAX gezien. Heb ik iets gemist?

    Groeten Guillermo

    Attachments:
    FDAX_22_mei_2014.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    GS
    Bijdrager

    Bedankt voor de snelle reactie, OK en helemaal begrepen (gelukkig nooit te oud om te leren :lol:)
    Vanochtend vroeg al op het stemburo en rond 13.00 even thuis voor de lunch

    Kijk uit naar de volgende deal

    Gr
    Guillermo

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste volgers/beleggers,

    Nieuwe leden heet ik van harte welkom. Ook in de maand juni blijft deze service gratis omdat sommige leden deze service pas volgen.

    Individuele leden kunnen een donatie doen als ze dat willen. U kunt een mailtje sturen via onze contactpagina.

    De maand mei is voor ons goed verlopen met een winst van ruim 300 euro. We hebben vier trades gedaan waarvan allen met winst gesloten zijn.

    Daarmee hebben we dit jaar elke maand een positief rendement gehad.

    Duidelijke signalen

    We stappen niet zomaar in de markt, maar wachten op duidelijke signalen. U kunt dus enkele dagen “niets” van ons horen.

    Mogelijk stappen we maandag in. Mocht dat het geval zijn, dan zal ik u daarvan op de hoogte stellen.

    Ik wens u een prettig weekend toe.

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Hoi Satil,

    FYI ik ga ook meedoen! ➡

    Je hebt al een mooi resultaat neergezet!

    Merci en tot de eerste trade.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    retaliator
    Bijdrager

    Ik wil me ook aanmelden voor de gratis signalen. Alvast bedankt en succes.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    We gaan short op de FDAX, de future van de Duitse DAX, vandaag bij de opening om 08:00 uur.

    We kopen 100 stukken DAX 30 CT BEST Speeder Short 10151.0234. Het koersdoel is 9844 en de stoploss is 10.000.

    De indicatieve opening van de speeder is 2,66. De FDAX is gesloten op 9914,50 (FDAX juni 2014).

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    ISIN-code is DE000CF50FS6

    Satilmis schreef:
    We gaan short op de FDAX, de future van de Duitse DAX, vandaag bij de opening om 08:00 uur.

    We kopen 100 stukken DAX 30 CT BEST Speeder Short 10151.0234. Het koersdoel is 9844 en de stoploss is 10.000.

    De indicatieve opening van de speeder is 2,66. De FDAX is gesloten op 9914,50 (FDAX juni 2014).

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Gekocht op 2.56! 100 stuks, maar DE000CF50FS6 = DAX 30 CT BEST Speeder Short 10150.6709 en niet wat in de post staat DAX 30 CT BEST Speeder Short 10151.0234

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Hans111
    Bijdrager

    Ook 100 stukjes aangeschaft. We gaan het weer beleven…

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De FDAX short is ingenomen op 9899. Prijs speeder: 2,62

    Satilmis schreef:
    We gaan short op de FDAX, de future van de Duitse DAX, vandaag bij de opening om 08:00 uur.

    ISIN-code is DE000CF50FS6

    We kopen 100 stukken DAX 30 CT BEST Speeder Short 10151.0234. Het koersdoel is 9844 en de stoploss is 10.000.

    De indicatieve opening van de speeder is 2,66. De FDAX is gesloten op 9914,50 (FDAX juni 2014).

    #link naar dit bericht
    Avatar
    GS
    Bijdrager

    Goede middag

    En natuurlijk doen we weer mee met 100
    Aankoop 2,53

    #link naar dit bericht
    Avatar
    retaliator
    Bijdrager

    Het koersdoel is 9844 en de stoploss is 10.000.

    Welke koersen horen daarbij voor die speeders?

    tnxs

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Dat zou je zelf kunnen uitrekenen.

    https://www.citifirst.com/binary.aspx?id=2753&country=nl&hash=cdbb39bf7ef1800a69b580a15fe769f6

    Hefboom is 39 dus als FDAX 1% daalt stijgt de speeder met 39%.

    retaliator schreef:
    Het koersdoel is 9844 en de stoploss is 10.000.

    Welke koersen horen daarbij voor die speeders?

    tnxs

    #link naar dit bericht
    Avatar
    retaliator
    Bijdrager

    En 2 % dan 78% verschil?

    Ik vraag dit omdat in de link die ik kreeg een voorbeeld staat van de AEX best speeder en daar staan verhoudingsgewijs geheel andere getallen terwijl de best speeder op de DAX niet wordt genoemd:

    Wanneer de AEX stijgt van 400 naar 420 (+5 %), dan
    stijgt de waarde van uw Speeder van 2,50 EUR naar
    3,50 EUR (+40 %). Echter, wanneer de AEX daalt
    van 400 naar 380 (–5 %), dan daalt uw Speeder van
    2,50 EUR naar 1,50 EUR (–40 %).

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Om zulke zaken te voorkomen werk ik met de onderliggende waarde. Die kun je veel makkelijker instellen.

    http://forum.dekritischebelegger.nl/forum/beginners/hoe-werkt-een-stop-loss-order-en-hoe-en-wanneer-gebruiken#post-3270

    retaliator schreef:
    En 2 % dan 78% verschil?

    Ik vraag dit omdat in de link die ik kreeg een voorbeeld staat van de AEX best speeder en daar staan verhoudingsgewijs geheel andere getallen terwijl de best speeder op de DAX niet wordt genoemd:

    Wanneer de AEX stijgt van 400 naar 420 (+5 %), dan
    stijgt de waarde van uw Speeder van 2,50 EUR naar
    3,50 EUR (+40 %). Echter, wanneer de AEX daalt
    van 400 naar 380 (–5 %), dan daalt uw Speeder van
    2,50 EUR naar 1,50 EUR (–40 %).

    #link naar dit bericht
    Avatar
    retaliator
    Bijdrager

    Ik snap het niet helemaal. Waarom niet gewoon zeggen op welke koers het instrument moet worden gelost? Dat is makkelijk om tevoren de stoploss in te zetten. Iedereen die jou exact wil volgen weet bij aanvang waar ie aan toe is. Uit die documentatie kan ik het stoploss en het winstpunt niet exact benaderen. Zeker niet nu ik ben vergeten op welke waarde van de DAX ik in ben gestapt. Waar is bijv. het punt dat dit instrument in onderliggende waarde overeen komt met een DAX van 10000, zijnde de stoploss? 🙁

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Het is heel simpel: instappen om 08:00 uur bij de openingskoers, die kun je terugvinden en die heb ik ook gemeld.

    Het instrument is een afgeleide.

    Iedereen kan bepalen wat de instapkoers is van het instrument.

    Uitstap

    Als stoploss of koersdoel bereikt wordt op de FDAX sluiten we. Na sluiting kan ik het aanpassen.

    Dus alles is van te voren bekend.

    De manier waarop jij het wilt doen kan ook hoor.

    retaliator schreef:
    Ik snap het niet helemaal. Waarom niet gewoon zeggen op welke koers het instrument moet worden gelost? Dat is makkelijk om tevoren de stoploss in te zetten. Iedereen die jou exact wil volgen weet bij aanvang waar ie aan toe is. Uit die documentatie kan ik het stoploss en het winstpunt niet exact benaderen. Zeker niet nu ik ben vergeten op welke waarde van de DAX ik in ben gestapt. Waar is bijv. het punt dat dit instrument in onderliggende waarde overeen komt met een DAX van 10000, zijnde de stoploss? 🙁

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Edo
    Bijdrager

    Ik heb een limiet van 3,18 euro meegegeven. De instapkoers is 9899, met als doel 9844 dus een daling van 0,55%. Hefboom 39% wordt 0,55 x 39% = 21,67%. Ik heb zelf 21,67% bij de koers van 2,62 euro opgeteld en geef een koers van 3,18 euro mee.

    retaliator schreef:
    Ik snap het niet helemaal. Waarom niet gewoon zeggen op welke koers het instrument moet worden gelost? Dat is makkelijk om tevoren de stoploss in te zetten. Iedereen die jou exact wil volgen weet bij aanvang waar ie aan toe is. Uit die documentatie kan ik het stoploss en het winstpunt niet exact benaderen. Zeker niet nu ik ben vergeten op welke waarde van de DAX ik in ben gestapt. Waar is bijv. het punt dat dit instrument in onderliggende waarde overeen komt met een DAX van 10000, zijnde de stoploss? 🙁

    #link naar dit bericht
    Avatar
    retaliator
    Bijdrager

    Dank je!

20 berichten aan het bekijken - 141 tot 160 (van in totaal 301)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN