skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Gann Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Gann Getallen uit de bijbel en alles wat ermee samenhangt

Dit onderwerp bevat 25 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 12 jaren, 6 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Na aanleiding van onderstaande informatie van PanCea maak ik een nieuw topic aan voor de geïnteseerde. Bedankt voor je input!
    ——————————————————————–
    Het boek Henoch staat niet in alle Bijbels vermeld.
    Veelal wel in de katholieke versies, waar de apocriefe boeken niet weggelaten zijn.
    Ezra IV volgens mij idem dito.

    Getal 7 is getal van de volheid? Of getal van de rust?
    “..in 6 dagen schiep God de hemel en aarde, en op de 7e dag, rustte Hij van al het werk dat Hij scheppende tot had gebracht..” (zoiets?)

    Het getal 12 komt m.i. niet in de Bijbel voor? (Kan het ook mis hebben, aanvulling welkom).
    42 ook niet? (Wel 40 dagen en 40 nachten).
    144 kan ik ook nergens terug vinden, behalve het getal 144.000. Staat dat niet voor de uitverkorenen? (De Jehova-getuigen als ook een aantal traditionele denominaties) geloven in de uitverkiezing van de 144.000.
    1260 stond geloof ik voor de Verdrukking? Splitsing tussen Kleine en Grote verdrukking. 7 jaar, ong 3.5 jaar KV, en 3.5 jaar GV.

    Toch zie ik niet in waarom de Bijbel het beste boek is voor beleggen.

    Kabbalisten hechten ook enorm waarde aan getallen, maar hellen m.i. meer naar het mystieke.
    Af en toe vind ik dat de Gann-methodiek veel (meer) van het Kabbalisme weg heeft dan van de Bijbel..
    In de boeken van Gann vermeld hij overigens zelf ook dat hij niet alleen de Bijbel heeft bestudeerd, en zijn methodiek niet alleen op de Bijbel berust, maar ook op Oosterse religie en Egyptische wijsheden.

    Dus om nu te zeggen dat de Bijbel het beste boek voor beleggen is..?

    Of zie ik dat verkeerd?

    Overigens hebben de Griekse en Hebreeuwse taal niet dezelfde getalswaarde voor letters, en hebben de letters in het Hebreeuws niet dezelfde (soms meervoudige) betekenissen als de letters van de Griekse taal.
    Daarbij kent het oud-Hebreeuws/Aramees officieel niet het getal 1000, omdat deze zou staan voor de toekomstige wereld, het Duizend jarig vrederijk (te vinden in het Boek Openbaring naar ik meen).
    Dus, waar, wanneer en hoe pas je welke getalswaarde toe?
    Die van het Hebreeuws of van het Grieks?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    En natuurlijk de informatie van Luc zou interessante gespreksstof kunnen opleveren.
    ————————————————————————————
    Het getal 7 heeft ook een wetenschappelijke achtergrond. Napoleon kwam op het idee de week 10 dagen te geven. Hij trok ten oorlog – ik dacht dat het gebeurd is in zijn noodlottige campagne tegen Rusland – trok negen dagen lang en rustte één dag. Zijn ezels (ik bedoel de dieren) vielen regelmatig dood.

    Wetenschappelijk blijkt dat het hart van zoogdieren ongeveer zes dagen snel klopt en één dag langzamer klopt, de rustdag, de zevende dag.

    Ik ben een volledige leek in deze materie, vandaar dat de uitleg op zijn zachts uitgedrukt amateuristisch is.
    ——————————————————————————————–

    Ik moet het zelf nog even uitzoeken, maar ik kom erop terug. Getallen uit de bijbel is voor mij ook nog redelijk nieuw, maar ik heb al wat interessante informatie gevonden.

    Dit topic is niet alleen voor getallen, maar alles vanuit de bijbel.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    getallen ?

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    “Getal twaalf komt niet voor in de Bijbel ? “
    Misschien tijd dat je dat boekwerk een keer gaat lezen …;)

    TWAALF stammen van Israel komen voort uit de Twaalf zonen van de aartsvader Jakob:
    Aser (???? Asjer of ?s?r)
    Benjamin (?????? Binjamin of Biny?mîn)
    Dan (?? Dan of D?n)
    Jozef (???? Josèf of Yôs?ph) Dit werd gesplitst in de nakomelingen van zijn twee zonen:
    Efraïm (????? Efrájiem of Ephráyim)
    Manasse (????? Menasje of M?nasseh)
    Gad (?? Gad of G?dh)
    Issachar (??????? Jisachar of Yi??âkh?r)
    Juda (????? Jehoeda of Y?hûdh?h) Later gingen de stammen van Benjamin en Simeon op in Juda (eigenlijke Joden).
    Naftali (????? Naftali of Napht?lî)
    Ruben (????? Reöeven of R??ûbh?n)
    Simeon (?????? Sjiem’on of Sim?ôn)
    Zebulon (????? Zevoeloen of Z?bhûlun)
    Levi (??? Levy of L?wî) Dit is een speciaal geval want de nakomelingen van Levi kregen geen land toegewezen maar werden bestemd voor de dienst in de Tabernakel.

    En wat dacht je van de TWAALF discipelen / apostelen van Jezus :

    Andreas (Petrus’ broer)
    Bartolomeüs
    Filippus
    Jacobus de Mindere of de Rechtvaardige (al dan niet de broer van Jezus)
    Jacobus de Meerdere (zoon van Zebedeüs) (bijgenaamd Boanerges)
    Johannes (zoon van Zebedeüs) (bijgenaamd Boanerges)
    Judas Taddeüs (broer (of zoon) van Jakobus, ook wel Judas Lebbeüs genoemd)
    Matteüs (ook wel Levi genoemd)
    Mattias, die na de hemelvaart de plaats van Judas Iskariot innam
    Simon Petrus (Petrus is een vertaling van zijn bijnaam Kefas)
    Simon de Zeloot (of de IJveraar)
    Thomas

    En de tijd ontbreekt me nu helaas, maar een ‘paar avondjes ‘ leeswerk met getallen in je achterhoofd zal wonderen doen;)
    SUcces !

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Toch nog effe, voor het slapen gaan …’t houdt me toch nog effe bezig …
    144.000 –> 144 de nullen hebben geen waarde, de plaats van de komma is variabel ( Gann)
    144 = een gross is twaalf maal twaalf, een dozijn maal een dozijn.
    12 in het kwadraat geeft 144
    Merk op, dat dozijn en gross in het verleden al werd toegepast door onze voorouders.
    Heel veel dingen die in het verleden ´klakkeloos´ werden toegepast, werden niet ´zomaar´ toegepast.
    Er lag een diepere achtergrond achter, echter door ´de Kerk´ werd de betekenis vaak vernietigd (onder het mom van Godslastering) de Kerk wist dat kennis van het volk minder inkomsten zouden genereren.
    Menig wetenschapper verloor dan ook zijn ´hoofd´ (letterlijk) in die tijd.
    ‘De Kerk’ heeft onze generatie vanwege winstbejag op eeuwen achterstand geplaatst, we lopen eeuwen achter op eerdere setjes mensheid …
    Ik ben benieuwd op welke wijze de inhaalslag gaat verlopen .. maar dat is weer een andere discussie ..!
    .
    Kwadraten en wortels van een getal zijn belangrijk !
    Zie de diverse indicatoren die ik rondom dat onderwerp heb geplaatst.
    Waarom wortels en kwadraten van een getal ?
    Dat zit ingeweven in onze manier van werken met getallen.
    Neem twee rechte zijden, en wanneer je de schuine zijde wilt berekenen, neem je de wortel uit de som van elke zijde in het kwadraat.
    Met destemeer dimensies je werkt, des te verder/dieper dit gaat.
    Je hebt:
    Twee dimensies (platte vlak)
    Drie dimensies ( er ontstaat diepte)
    Vier dimensies ( er komt tijd bij )
    Enz…. 😉
    Wie mijn artikeltje WUSK leest/volgt .. weet dat dit heel ver kan gaan … voor sommige dimensies blijf je worteltrekken 🙂
    Zo gebruik ik in WUSK vaak de 105,946% lijn.
    Al meer dan een jaar vraag ik af en toe om reactie of iemand weet waar dat getal vandaan komt ?
    Nog nooit een antwoord ontvangen 🙁
    Het is zo simpel, het is de twaalfdemachts wortel uit 2.
    Dat gaat heel ver, en ik ga dat dan ook nu niet uitleggen, maar het werkt elke keer uitstekend.
    Wat ik met bovenstaande postings even wil neerzetten …
    en ik ben niet alwetend, ik begin net …
    Numerologie, en alles wat verder met getallen te maken heeft, heeft een erg diepe achtergrond !
    Het simpelweg willen toepassen van een paar langskomende getallen op de koers .. zal teleurstelling geven !
    Getallen hebben hun waarde … het is niet simpel weg 12 of wat dan ook.
    ‘In het begin’ waren er geen getallen, alleen taal, en toen werd er aan diverse letters van de taal een waarde toegekend.
    Alleen die oude taal, en de waarde die toen werd toegekend is ‘geldig’.
    Bijvoorbeeld het getal 12 ( om in bovenstaande ‘discussie te blijven’) is niet een waarde, het is een ‘tekst’, er wordt wat verteld !!
    Neem 12 x 12 .. er wordt u dan iets medegedeeld … !! .

    Verder is het volkomen nonsens om bijvoorbeeld de Nederlandse taal ( een dialect) om te zetten in een bepaalde waarde… dat is niet de ‘oorspronkelijke taal’ de ‘waardes’ kloppen niet !
    Wat wil ik nu eigenlijk even kort vertellen?:
    Wel:
    Wanneer je numerologie wilt toepassen,
    Wanneer je de getallen uit de Bijbel wilt toepassen,
    Wanneer je oude teksten wilt omzetten in getallen,
    Enz. enz.
    Lees-bestudeer dan eerst eens ´de oude boeken´ te beginnen in de 19_e eeuw, dus 18xx
    Het zomaar toepassen van welk getal dan ook zal een teleurstellng opleveren, met als reactie dat ´het´ niet werkt.
    Inzicht komt door studie …..!!
    En zonder die studie heeft u bijvoorbeeld aan het getal 12 … niets …
    Dat verteld Gann dan ook, bestudeer alles … en het wordt duidelijk !!
    .
    Ik wil niemand ontmoedigen, maar slechts even neerzetten dat het misschien minder simpel is dan even ‘een getal’ toepassen op het koersverloop … Je moet ‘lezen’ wat dat getal verteld !
    Wellicht schrijf ik er nog een keer een stukje over …maar bestudeer e.e.a. zelf, pas dan krijg je het nodige ‘inzicht’.

    En nu ik ga pitten.
    Succes !
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    BrunoB
    Bijdrager

    2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2*2 =4096
    13 juli 2007 AEX 563,98 lag in het SQ9 op…? juist…4096°
    ?4096 = 64
    2*2*2*2*2*2 is de helft van bovenstaande…= 64

    64 tetrahedrons = vacuum-grid
    Er gaan 64 tetrahedrons in een sphere
    Er zitten 64 Codons in ons DNA
    Er zijn 64 Symbolen in de I-Ching
    Een Embryo telt 64 cellen alvorens er diversificatie plaats vindt
    We rekenen met 64-bits (zo je wilt het kwadraat van 8-bits)

    2^(1/12) is dus niet zomaar iets en 12 evenmin.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Mooi Bruno !
    M.vr.gr.
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    10707
    10777
    10808
    10888

    t heeft niets met de bijbel te maken

    maar t zijn mooie getallen

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Jans schrijft

    Verder is het volkomen nonsens om bijvoorbeeld de Nederlandse taal ( een dialect) om te zetten in een bepaalde waarde… dat is niet de ‘oorspronkelijke taal’ de ‘waardes’ kloppen niet !

    daar ben ik het niet mee eens

    elke taal heeft zijn vibratie elk nummer ook

    dus toepasbaar

    simpel

    groet

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Jans

    Bijvoorbeeld het getal 12 ( om in bovenstaande ‘discussie te blijven’) is niet een waarde, het is een ‘tekst’, er wordt wat verteld !!
    Neem 12 x 12 .. er wordt u dan iets medegedeeld … !! .

    maar wat wordt medegedeeld ?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Woolfpack
    Bijdrager

    Dat de klok rond is HH, een volledige cyclus is klaar,
    mvg
    WP

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    ok kan

    maar is dat 144 seconden 144 uren 144 dagen 144 weken 144 maanden 144 jaar

    12×12 is 144

    maar wat staat er ?
    wat is het verhaal

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Revelation 7:3-8
    “Do not harm the earth or the sea or the trees, until after we have sealed the servants of God on their foreheads.” And I heard the number of the sealed, a hundred and forty-four thousand, sealed from every tribe of the sons of Israel:
    12,000 from the tribe of Judah were sealed,
    12,000 from the tribe of Reuben,
    12,000 from the tribe of Gad,
    12,000 from the tribe of Asher,
    12,000 from the tribe of Naphtali,
    12,000 from the tribe of Manasseh,
    12,000 from the tribe of Simeon,
    12,000 from the tribe of Levi,
    12,000 from the tribe of Issachar,
    12,000 from the tribe of Zebulun,
    12,000 from the tribe of Joseph,
    12,000 from the tribe of Benjamin were sealed.”[1]
    Revelation 14:1
    “Then I looked, and behold, on Mount Zion stood the Lamb, and with him 144,000 who had his name and his Father’s name written on their foreheads.”
    Revelation 14:3-5
    “And they were singing a new song before the throne and before the four living creatures and before the elders. No one could learn that song except the 144,000 who had been redeemed from the earth. For it is these who have not defiled themselves with women, for they are virgins. It is these who follow the Lamb wherever he goes. These have been redeemed from mankind as first fruits for God and the Lamb, and in their mouth no lie was found, for they are blameless.”
    The numbers 12,000 and 144,000 are variously interpreted in traditional Christianity. Some, taking the numbers in Revelation to be symbolic,[2] believe it represents all of God’s people throughout history in the heavenly Church.[3] Others insist the numbers 12,000 and 144,000 are literal numbers and that the 144,000 people who are descendants of Jacob (also called Israel in the Bible) have a distinct role at the time of the end of the world.[4]

    zijn we weer bij de bijbel

    tis wat wou dat ik het snapte

    misschien met meer fantasie ?

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Deze topic begon met het gestelde gegeven dat 12 en 144 niet in de bijbel zou voor komen.
    Ik vermoed dat dat inmiddels wel weerlegd is 😉
    En dat was het doel van mijn reactie.

    Dan:
    Of Haagse Harry is niet diegene waarvan ik vermoed dat het Haagse Harry is, of Haagse Harry doet zich dommer voorkomen dan ie is !?!
    Dat is telkens weer de vraag met die NickNames, vandaar ik gewoon uitkom voor wie ik ben of denk te zijn 😉
    Of je bent Haagse Harry, of je hebt onbedoeld de nickname van iemand anders overgenomen.
    .
    Wat taal en waarde betreft ga ik uit van ‘de oude taal’ en de waarden die daarbij horen.
    Je kan diezelfde waarde-tabel niet zomaar hanteren op bijvoorbeeld de Nederlandse taal, waarbij ik dan nog buitenbeschouwing laat of je de oude- de nieuwe- of de daarna herziene spelling wilt gebruiken.
    Ik ben wel met je eens dat elke taal zijn eigen waarde heeft, vibraties, maar daarop kun je niet ‘de oude tabel’ loslaten, en dat is wat ik bedoelde te zeggen.
    Je zal als het ware een nieuwe op die taal toegespitste tabel moeten toepassen.
    .
    Dan getallen en interpretatie ….ofwel wat ze zeggen.
    Dat is afhankelijk van het gegeven in welke context ze worden gebruikt.
    .
    WP geeft al een prachtig voorbeeld !
    Wp ken ik als persoon die bezig is met cycli en ‘verhoudingen’ in de grafieken.
    Ware meesterwerkjes worden op dat niveau geproduceerd door WP, en er is intraday tot, ik zou haast zeggen tot op de minuut, mee te handelen.
    WP denkt dus in cycli.
    Bij 12 denkt WP automatisch aan de cyclus van twaalf uur die twee maal per dag voorkomt, en ook denkt ze, voor zover ik WP denk te kennen, automatisch aan de cycli van 12 maanden die elk jaar tevoorschijn komt.
    .
    Zo verteld in bovenstaande regels het getal twaalf je dat er 2 X 12 uur in een dag zit, en 1 X 12 maanden in een jaar.
    .
    Hierboven werd eerder al aangeleverd dat er twaalf stammen zijn, die elk 12 duizend man aanleveren, 12X12 -> 144 duizend.
    .
    Hoe vertaal je dat nu naar de beurs .. ??
    Wel: –> als eerste door aan te nemen dat die getallen belangrijk zijn, anders werden ze niet vermeld …
    en ten tweede, door hard verder te studeren waardoor er steeds meer combinaties je op zullen gaan vallen, waaruit weer heel mooie dingen tevoorschijn komen … en om je het plezier van een dergelijke ontdekkingsreis niet te ontnemen … zal ik je de clou nog niet verhullen :))
    .
    Wanneer je nieuwe dingen ‘ontdekt’, zet ze dan in deze topic, wanneer ik ze lees zal ik er mijn mening over geven, waarbij ik gelijk even neer wil zetten dat je van je eigen mening uit moet gaan, en niet van mijn anderhalve hersencel.
    .
    Ga niet zinloos van alles en nog wat copïeren en hier neerzetten van dat wat je op het internet tegenkomt.. want dan haak ik af.
    .
    Succes met de ontdekkingsreis 🙂
    .
    Vriendelijke groet,
    staff_muttley.gif

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Haagseharry is wie jij denkt die hij is

    en ja ik doe me soms even iets dommer voor

    en waarom doe ik dat omdat ik net als jij net even dat stukje zoek waarbij iemand even een ander licht op zaken laat schijnen

    het ooh jaa moment zal ik maar zeggen en zeker bij ontdekkingsreizigers bekend

    Zoals je leest heb ik de clou nog steeds niet ja een beetje

    jij schrijft dat je de clou wel hebt want je verteld hem nog niet

    dus zet hem neer vertel ik je wat ik denk te weten

    en ook zeeer benieuwd of mijn oude postings op gt144 daar dan in zijn verweven 🙂

    natuurlijk snap ik de cycles

    maar er moet/kan meer zijn ben ik van overtuigd

    nou tot zover maar weer even

    groet

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    10911 is vibratie

    lijkt mij logisch

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    10909 das een ?
    en 10911 is ? memories

    Haagseharry – 1 uur ago  » 
    10911 is vibratie
    lijkt mij logisch

    nou jij jan pers t uit die anderhalve hersencel zoals jezelf zegt
    verhul de clou ben zo benieuwd

    groet

    staff_muttley.gif

    mooi boekje heb ik als pdf aangeschaft

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Leuke jongen die H.H. , eerst mij van zijn website weren omdat ik volgens hem geen toegevoegde waarde had met mijn anderhalve hersencel, en nu gaan vissen naar ‘het antwoord’ 😉
    Da’s net effe te makkelijk, vindt je niet ??
    Gelukkig ben ik niet haat-dragend, en kort van memorie, meestal ben ik het na dertig jaar al weer vergeten 🙂
    Dus daar zul je niet lang last van hebben … toch ??
    Je mot er toch zelf wat voor doen H.H. !
    Bestudeer dit weekend, of de dagen erna – ik wil je niet opjagen .., nu eens de belangrijke toppen en bodems in de AEX, bijvoorbeeld na het begin van het jaar 2000, dat is overal vrij te vinden, er moet je dan toch echt wat opvallen, onder andere vanuit de numerologie.
    Wat valt direct op ?
    Projecteer dat eens naar de top van deze week –> En ??
    Conclusie ??
    .
    Dan het SQ9, het kardinal cross en het corner cross, en je nummer-vibratie… wat valt op ? Wat is daaruit te leren ?
    .
    Na deze korte oefeningen (zo tussen twee bakjes koffie door) heb ik ( na de goede antwoorden) nog wat volgende opdrachtjes die je ‘een beetje’ inzicht zullen brengen.
    Oefening baart kunst moet je maar denken … staff_muttley.gif
    Succes !
    Ik ben verder weg dit weekend, dus doe vooral rustig aan 😉
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Dank je Jans

    Leuk om jou manier van benadering en inzicht inzake dit onderwerp te lezen

    groet

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN