skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Gaat Europa Japan achterna? & Diverse aandelen adviezen;

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door vgoossens vgoossens 9 jaren, 7 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    vgoossens
    vgoossens
    Bijdrager

    Gaat Europa Japan achterna? & Diverse aandelen adviezen;

    Het enige land waar het nog goed gaat is Amerika, China (geloof de cijfers maar niet die daar vandaan komen) vertraagd, Japan komt er ondanks QE ook niet echt uit en Europa glijd af naar recessie (de belangrijkste motor Duitsland begint ook te sputteren), stokkende kredietverlening en deflatie als we de hoofdmotor van alle beleggingen; de rente, moeten geloven. Door de minieme rentes in Europa en Japan is de $ flink aan het stijgen. Goldman verwacht onder meer door de goede Amerikaanse groei dat de rente in 2015 op zal gaan lopen en dat we een $ kunnen zien van 1,25 eind 2014, volgend jaar de 1,20 om in 2017 pariteit te bereiken. (begin 2014 zaten we nog op 1.40), slecht voor internationaal opererende Europese bedrijven, maar goed voor US companies. (mijn focus blijft op Amerikaanse bedrijven, waar de rentabiliteit fors hoger ligt dan in Europa en de waarderingen voor mijn aandelenlijst terdege interessant zijn)

    Zal Draghi gaan schieten met het opkopen van obligaties as Donderdag?

    Ik denk het vooralsnog niet daar de recente PMI cijfers traag afglijden en de Eur economieën (nog) niet fors vertragen. In Amerika zijn de meeste banken een stuk gezonder dan de Europese, waar nog niet fors is ingegrepen en nog weinig groei zien in de kredietverlening daar de balansen nog veels te veel geleveraged zijn en nog veel dubieuze (onroerend goed) leningen op de balans hebben. Geen sector waar ik graag in beleg. Idem dito voor verzekerings maatschappijen, waar de winstgroei minimaal zal zijn door de lage rente en in Nederland woekert het maar door. Als de cijfers verder verslechteren en we PMI’s(de lijdende indicatoren) gaan zien van zeg rond de 45/47 voor de Europese economieën dan komt er QE.

    Je vraagt je af, naast de vele geopolitieke problemen, waarom de beurzen het goed doen?

    Het antwoord; TINA, There Is No Alternative, zakelijk onroerend goed nog te veel geleveraged en er staat erg veel te koop, minimale vergoeding in Obligaties, Goud en edelmetalen blijft hangen met deze inflatie en spaarrentes ultra laag. Er zit niets anders op dan je geld in aandelen te blijven steken.

    Maar waarin dan?

    Een index kopen via ETF is mogelijk, maar het verwachte resultaat zal op de langere termijn niet echt lonend, maar wel meer dan de rentes die je nu krijgt, met het vooruitzicht dat je in Amerikaanse obligaties geld gaat verliezen als daar in 2015 de rentes gaan stijgen. Het komt er nog meer op aan dat de juiste stockpicks een aangenaam rendement kunnen opleveren.

    Ik zit sinds Nov 2006 op een rendement van 12% per jaar, in goede en slechte jaren. Met het model dat ik test sinds Mei 2013 gaat het goed en voeg steeds meer aandelen die eruit komen rollen aan mijn portefeuille toe.

    Mijn lange termijn prognose is dat het aan blijft modderen met de diverse economieën en dat we voor de komende 5 tot 10 jaar weinig groei kunnen verwachten en de aandelen resultaten onder het lange termijn gemiddelde zullen liggen.

    Hierdoor ga ik me meer concentreren op het handelen in top kwaliteits aandelen, nee geen day trading (nooit gedaan en zal m.i. nooit een mooi lange termijn rendement opleveren), maar meer profiteren van euforie in bepaalde aandelen en kopen wanneer kwaliteits aandelen worden gedumpt omdat een kwartaal tegenvalt. Strikte koop en verkoop limieten inzetten om zodoende een aantrekkelijk rendement te behalen.

    Mijn model is gebaseerd op Fundamentele (micro) analyses met een focus op winstgroei, rendement op eigen vermogen, huidige waardering, analisten taxaties en performance (met een concentratie op de Sharp index). Alle aandelen boven de 2 zijn koopwaardig. Het huidige cijfer staat op 1.06, wat impliceert dat aandelen niet (spot) goedkoop zijn, maar ook niet overpriced.

    Stock picking is the name of the game !

    Hierbij een aantal favorieten voor de lange termijn, die zich ook in mijn portefeuille bevinden;

    Apple (model; 2.47) Koers $ 102.5

    Amerisur (2.86) UK pence 63,37

    GAP (2.49) $ 46,15

    Novo Nordisk (4.41) DKR 259

    Priceline (2.41) $ 1244

    Voor de beleggers die minder risico willen lopen met individuele aandelen zijn de volgende 3 ETF’s interessant (deze zijn gefocust op de grootste en meest succesvolle beleggers op deze aarde;)

    Ibillionaire index IBLN (recent op de markt) $ 26.07

    Global X top Guru index GURU $ 26.68

    Alpha Clone altern index ALFA $ 40,39

    http://goedbeleggen.wordpress.com/

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN