skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Dollar Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Dollar EURUSD weekvisie

Dit onderwerp bevat 18 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Forexpros.NL Forexpros.NL 13 jaren, 2 maanden geleden.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    Euro/Dollar: 1.4200 te zwaar?

    EUR/USD- De euro overwon de 1.40000 en ging zelfs de 1.4200 al verkennen…

    Vorige update schreef ik (1,3945): "We zijn dus positief gestemd en de euro zal erg hard moeten terugvallen om ons bullish scenario overboord te gooien…".

    De euro stijgt haast onafgebroken sinds midden september en maakte ook de voorbije week weer nieuwe highs. De trend is dus sterk stijgend, maar de kans op een terugval wordt steeds groter.

    Sinds midden september werd een enorme stijging ingezet, zonder dat de munt even corrigeerde. De kans op een rustpauze neemt daarom toe. Het MACD histogram daalt nu ook richting de nullijn en dat suggereert toch een nakende correctiefase.

    Een stijgende trend is uiteraard een opeenvolging van hogere toppen en hogere bodems. Als de euro dus een rustpauze of correctie zou inlassen, dan moet de munt boven de vorige bodem blijven (rond de 1.2600 ~ 1.2650). Door de sterk stijgende trend is de kans wel groot dat de euro al sneller een hogere bodem gaat maken, bijvoorbeeld rond de 1.3300.

    We zijn dus positief gestemd en de euro zal erg hard moeten terugvallen om ons bullish scenario overboord te gooien.

    Zoals altijd: een doorbraak door een steunniveau zorgt voor neerwaarts potentieel, een doorbraak door een weerstand zorgt voor verder opwaarts potentieel.

    Bron: Beursprognoses.com – Forexpros.nl

    Attachments:
    20_10_EUR.png

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Grappig, toen ik dit zo zat te lezen viel mijn oog op het volgende stukje tekst:
    ‘Een stijgende trend is uiteraard een opeenvolging van hogere toppen en hogere bodems.’
    U zal het muggeziften noemen, maar daar moet natuurlijk staan:
    – Een stijgende trend is een opeenvolging van hogere bodems en hogere toppen –
    Een fijne dag gewenst,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager
    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    Om wat meer overzicht te geven van de EUR USD daarom maar beginnen met de weekgrafiek. De hele stijging van de euro vanaf 1,19 heeft mij verbaasd. Geen sterk begin voor een analist maar het zij zo: ik had het niet verwacht. Met deze grafiek voor ogen en vooral de indicatoren erbij: het kan nog wel wat hoger gaan. De indicatoren beginnen oversold te raken maar het is nog niet zover. En juist dan kan het hard gaan. Dus ziet het ernaar uit dat we lijn M wel zullen bereiken. Die zal tegen die tijd rond 1,4400 lopen, in de buurt van weerstand 1,4320. Ik ga niet long, ik wacht wel tot de top er staat. Bron: Franciscus Roorda

    Attachments:
    EURUSD_01.11.2010.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    Forex Pros – Het beleggersvertrouwen in de eurozone steeg in november aanzienlijk meer dan verwacht, blijkt uit gegevens van maandag.

    In een rapport, marktonderzoek groep, zei SenTix dat zijn beleggersvertrouwen index steeg tot een niveau van 14,0 in november, na een stijging tot 8,8 in september, welk figuur neerwaarts werd herzien van 8,5.

    Analisten hadden verwacht dat de index zou stijgen tot een niveau van 10,1 in november.

    Op de index, geeft een niveau boven de 0,0 optimisme aan, hieronder geeft het pessimisme aan.

    Na publicatie van de gegevens, daalde de euro tegenover de US dollar, met EUR/USD schommelt op 0,78% om de 1,3922 te raken.

    Ondertussen daalden de Europese aandelenmarkten. De Euro Stoxx 50 daalde 0,64%, Frankrijk CAC 40 daalde 0,34%, Duitsland DAX daalde 0,25%, en de FTSE 100 daalde 0,19%.

    Attachments:
    Sentix.bmp

    #link naar dit bericht
    Benji
    Benji
    Bijdrager

    Door: Franciscus Roorda

    Vorige week verwachtte ik dat de euro hoger kon. Dat gebeurde en de euro kwam tot de weerstand op 1,43 en koelde daarna een procent af.
    De weekgrafiek van de EUR/USD:
    Heel mooie indicatoren. Dit gaat weer hoger, de RSI is nog niet eens overbought.

    De daggrafiek van de EUR/USD:
    Dat maakt het beeld lastiger. Fraai is dat de euro hier precies tot de weerstand op 1,43 kwam en daar terugviel. Wat kan technische analyse soms toch mooi zijn. In de weekgrafiek loopt de weerstand wat hoger. Maar lastig is dat hier de RSI wel al overbougt is geweest en dat de indicatoren in de daggrafiek al wat gaan dalen. Bij de RSI is er diverentie.

    De combinatie van weekgrafiek en daggrafiek doet mij verwachten dat de EUR/USD deze week wel weer wat hoger kan. Het is eenvoudig om te verwachten dat we lijn M halen en dan gaan dalen. Dat is ook goed mogelijk, de daggrafiek lijkt topvorming aan te geven. Maar ik sluit niet uit de we zelfs door lijn M heen breken, de weekgrafiek is heel sterk. Laten we dat maar even afwachten. Het is een spannend spel. De FED blijft dollars bijdrukken en het verhaal gaat dat China geen Amerikaans schuldpapier meer koopt.


    Attachments:
    EUR_USD_1.jpg
    EUR_USD_2.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    Forexpros – De Basisconsumptieprijsindex (CPI) meet de wijzigingen in de prijs van goederen en diensten uitgezonderd voeding en energie. De CPI meet de prijswijzigingen vanuit het standpunt van de consument. Het is een belangrijke manier om de wijzigingen in het koopgedrag en inflatie in de VS te meten. Analisten verwachten dat het de Basisconsumptieprijsindex zal stijgen tot met 10,00. Woensdag 17 november zullen de resultaten bekend worden gemaakt.

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    USD – Op dinsdag 7 december zal de US de IBD/TIPP Index of Economic Optimism publiceren, terwijl er later op de dag officiële gegevens over het consumentenkrediet bekend zullen worden gemaakt.

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    USD – Op dinsdag 14 december zullen in de US diverse belangrijke economische gegevens worden vrijgegeven, waaronder verslagen over de detailhandelsverkopen en producenten prijsinflatie.

    Ondertussen zal de Federal Reserve de Federal Funds Rate aankondigen. De tariefverklaring van de Federal Open Market Committee (FOMC) zal wellicht aanwijzingen kunnen geven met betrekking tot het welzijn van de economie en de toekomstige richting van het monetaire beleid.

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD – Weekgrafiek: Na een duidelijke bodem vorige week nu toch onverwacht verzwakt en weer onder lijn L gekomen. Nu hecht ik niet veel waarde aan lijn L, maar toch: eronder. Indicatoren bij de weekgrafiek zijn matig. Al met al een zwak beeld in de weekgrafiek. De verwachting wordt dan dat wat herstel mogelijk is, maar het lijkt uitstel van executie. Het beeld is niet overtuigend meer. Eenmaal beneden 1,28 wordt het echt zwak.

    Attachments:
    EUR_USD_12.12.10_week.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD – Vorige week vond ik het beeld van de EUR/USD zwak. Ik verwachtte wat herstel, maar ook dat dat slechts uitstel van executie zou betekenen. Die verwachting kwam mooi uit: maandag was er goed herstel: van 1,3205 maar 1,3390 en daarmee was de koek meteen op. Dinsdag werd nog wel even een top gezet op 1,3505 om vanaf daar de rest van de week vooral te dalen naar het slot op 1,3185. Daarmee staan we nu ietsje lager dan we een week geleden begonnen, zeg maar: onveranderd. Onveranderd qua koers, maar wel met een ander beeld nu in de candles: er staat nu een top en het beeld in de daggrafiek is dalend.

    De indicatoren bij de daggrafiek staan een beetje zwak maar ze ZOUDEN hier nog naar boven kunnen draaien en dan kan de eur/usd zich nog redden. Maar met dit beeld in de candles moet ik verwachten dat de koers nog wat lager gaat en dan worden de indicatoren echt gevaarlijk. De stochastics is al gecrosst; de MACD gaat dan crossen en de RSI gaat dan de lage zone in. Kortom: na een beetje daling wordt het beeld zo slecht dat er daarna flink meer af kan. We gaan dan op weg naar 1,29 en moeten daar maar gaan zien of die steun het wel gaat houden.

    Attachments:
    20.12.10_EUR_USD.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    De EUR/USD is erin geslaagd om hoger te klimmen, maar trok zich uiteindelijk toch terug. De vraag is nu hoe het paar zal sluiten voor Kerst?

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD Weekvisie 9 jan: Lager

    De laatste twee weken waren lastig te "voorspellen", de EUR/USD bleef boven de steunlijn en "dwong" me voor afgelopen week "hoger" te verwachten. Daarbij gaf ik aan dat ik de zwakke indicatoren in mijn achterhoofd hield en zie: het ging afgelopen week dan eindelijk toch door de steunlijn heen en duidelijk lager.

    Daarmee is de verwachting nu een stuk eenvoudiger geworden: lager. Zeker is wat mij betreft dat de richting nu naar beneden is. Dat is vooralsnog naar 1,25 in de weekgrafiek of eerst 1,2780 in de daggrafiek.
    Er is maar een "maar": de EUR/USD is vrijdag precies gestopt op de steun bij 1,2910. In de weekgrafiek is er steun op 1,2860. We kunnen daar deze week dus opleven en het kan dus deze week wat hoger eindigen ook nog. Ik kan dat niet uitsluiten. Maar "vast" staat voor mij nu dat de richting naar beneden is en dat deze steunen het niet lang zullen houden. Misschien deze week wel nog, maar ik denk eigenlijk dat we er al veel eerder doorheen gaan.

    Attachments:
    EUR_USD_13.01.11.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD Weekvisie 17 januari: zijwaarts tot hoger

    Vorige week schreef ik dat de eur/usd nu echt richting had gekozen, en wel naar beneden. Maar ik schreef erbij dat we precies op steunlijn K waren aangekomen en dat het afgelopen week nog kon opleven.

    Groot achtte ik die kans niet, het leek me vooral iets tijdelijks. Maar Trichet veranderde de zaak. Hij sprak over het gevaar van inflatie en de euro won bijna drie cent. We zijn nu geconfronteerd met een daggrafiek die stuurloos begint te worden. Jammer, er was eindelijk duidelijkheid.

    De daggrafiek: ik heb er twee grote pijlen in gezet die de eerste schouder en de kop van een mogelijk kop-schouderpatroon aangeven. Lijn K zou de neklijn zijn en het patroon geeft dan een daling aan. Maar het patroon is niet af en de rommelige groep candles bij de letter K is niet de rechterschouder geworden. Jammer, nu is er onduidelijkheid. Ik wijs toch op het patroon want vaak wordt het alsnog afgemaakt. Volgens het boekje echter is het niet meer geldig nu neklijn K opwaarts is gebroken.
    Op dit moment wijst de daggrafiek, met matig positieve indicatoren, zijwaarts tot hoger. Op weg naar 1,35 of wat meer.

    De weekgrafiek wees vorige week na een negatieve candle duidelijk naar beneden. Nu staat er een bodempatroon met een behoorlijk positieve candle, en met voorzichtig naar positief draaiende indicatoren. Weekgrafiek wijst nu weer omhoog. Deze week: zijwaarts tot hoger. Maar erg vertrouw ik het nog steeds niet. Ik heb toch die kop-schouder in mijn hoofd. – Franciscus Roorda


    Attachments:
    18.01.11_EUR_USD.jpg
    18.01.11_EUR_USD_2.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD Weekvisie: hoger
    Door: Franciscus Roorda

    Afgelopen maandag ging de eur/usd even wat lager, richting de 1,32. Maar daarna kwam de verwachting "hoger" uit: het steeg de hele verdere week flink en ging de week uit boven 1,36! Eindelijk weer een goede verwachting, na enige weken een zwabberend valutapaar. Kon ik vorige week nog wijzen op een mislukt kop-schouder patroon, deze week is een omgekeerde kop-schouder ontstaan en wel eentje met haast: de rechterschouder is nauwelijks afgerond, zo hard wil men naar boven!
    In de daggrafiek heb ik de lijnen L en K nu maar gestippeld, ze zijn doorbroken en volgende week haal ik ze maar weg. Nu is er lijn M.
    Hoe dan ook: de daggrafiek wil duidelijk verder omhoog. Bij die hoofdrichting "omhoog" is het overigens goed mogelijk dat we komende week even pas op de plaats maken of even wat lager gaan. Immers er is weerstand vlakbij op 1,3675 en ook lijntje L loopt daar nog. Een test van de doorbroken 1,3475 is dus niet onlogisch.
    Maar los daarvan: de weg is omhoog. Waarschijnlijk ook deze week al. De vaart zit erin, de indicatoren staan goed en zo te zien gaat 1,3675 eraan. Waarna we op weg gaan naar de belangrijke trendlijn P bij 1,44. Het is me wat. Ik ben de laatste die dat verwacht had.

    De weekgrafiek blijft ook mooi. De weerstand loopt daar op 1,3690 en op weekbasis is dat heel dichtbij. In de weekgrafiek staan de indicatoren nog niet zo hoog als bij de dag en daardoor nog veel beter: ruimte genoeg om nog flink te gaan stijgen.
    Wat ziet men toch in die euro?


    Attachments:
    EURUSD_daggrafiek_24.01.11.jpg
    EURUSD_weekgrafiek_24.01.11.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD: Midweek-update: volatiel, kan nog steeds wat hoger.
    Door: Franciscus Roorda

    Lezers, in het vervolg zal ik twee maal per week een analyse van de EUR/USD plaatsen. Daar wordt om gevraagd en dan doe ik het graag.
    De analyse in het weekend zal wat breder zijn en zich wat meer richten op de langere termijn: in het weekend dus de weekgrafiek en als de maand om is, ook de maandgrafiek. Halverwege de week, woensdag- of donderdagavond, even een korte update. Dit op basis van de daggrafiek en waar nodig de uurgrafiek.
    Dit is dan die eerste update.

    De verwachting voor deze week was:
    “In de daggrafiek is er nu een topje gezet en is er weerstand. De weekgrafiek blijft echter ijzersterk en wijst dus omhoog. Door die combinatie verwacht ik een volatiele week met toch het meeste kans op een wat hoger slot.”

    We stonden in het weekend bij de pijl: met een negatieve candle onder de weerstand, koers rond 1,3610. Weekgrafiek sterk. Wat nu?
    Dinsdag waren we voorzichtig boven de weerstand gekomen, woensdag een twijfelende candle en vandaag een klap naar beneden. Die dagcandle is er nu nog niet, en daarom heb ik een streep gezet: we staan nu weer op 1,3610. (“Live”dagcandles heb ik wel in de grafiek van de future op de EUR/USD maar dan krijgen we iets andere koersen en lijnen).
    Hoe dan ook, er staat nu een stevig klassiek toppatroon, en dat ook nog onder de weerstandlijn. Opmerkelijk trouwens dat de daling niet echt begon na het ECB-rentebesluit om 2 uur, maar veeleer na de macrocijfers om half drie. Toch ging het vooral om de ECB.

    En nu, hard verder dalen?
    Pas op, ik raad u aan ook naar de weekgrafiek te blijven kijken. Die is nog steeds heel sterk. Pas rond 1,31 wordt die wat zwakker. Het wordt volatiel denk ik. Vermoed al een tijdje dat we een lagere top krijgen dan de 1,43 van november. Ik gok richting 1,40.

    Toch nog veel tekst deze update, het is spannend.

    Attachments:
    EURUSD_midweek.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD Weekvisie: pas op de plaats
    Door: Franciscus Roorda

    Midweek stonden we bij de streep op 1,3625. Ik verwachtte dat het nog wat hoger kon gaan en dan maar wachten op de draai naar beneden. Die draai kwam eerder – dat is vaak als je op een draai wacht -, we staan nu al lager.

    De daggrafiek is nu dalend, zowel in de candles als in de indicatoren. Hier moet ik lager verwachten.

    Eerste steun is echter heel dichtbij.

    De weekgrafiek vertelt een ander verhaal. Die is nog sterk en de indicatoren staan goed. Ja, er zijn twee kleine negatieve candles nu, maar het totaalbeeld blijft stijgend.

    Al met al moeten we oppassen. Dit zijn tegenstrijdige grafieken en herstel blijft mogelijk. Even pas op de plaats dus.


    Attachments:
    EURUSD_daggrafiek_14.02.11.jpg
    EURUSD_weekgrafiek_14.02.11.jpg

    #link naar dit bericht
    Forexpros.NL
    Forexpros.NL
    Bijdrager

    EUR/USD Weekvisie: hoger
    Door: Franciscus Roorda

    Lezers, de daggrafiek van de EUR/USD is duidelijk: die wijst op hoger. Zowel in de candles als in de indicatoren. Op weg naar lijn P2 of P. Een doorbraak van P2 lijkt mogelijk. Maar ergens komt daar weerstand en dat geldt ook voor de RSI: op weg naar weerstand.

    De weekgrafiek wijst ook naar boven, maar ik vind het niet vreselijk overtuigend. Allereerst zijn de RSI en de stochastics stijgend, maar ze kunnen zo te zien hier ook draaien. In de tweede plaats komt ook hier weerstand in de buurt en vooral: het blijft toch een stijging binnen een dalend kanaal.

    Verwachting: hoger. Als we door lijn P2 gaan dan wordt alles wat sterker en kunnen we ook nog door lijn P! Dan wordt het nog sterker… dat kan. Een onverwachte draai naar beneden nog voor de weerstand kan ook…. Voorlopig hoger, dan zien hoe het beeld er dan bij ligt.


    Attachments:
    EURUSD_daggrafiek_23.02.11.jpg
    EURUSD_weekgrafiek_23.02.11.jpg

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN