skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Dollar Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Dollar Euro sterk of dollar zwak?

Dit onderwerp bevat 31 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Forexpros.NL Forexpros.NL 12 jaren, 3 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Griekenland gaat hoe dan ook failliet. Hoewel de eerste cijfers in termen van liquiditeit verbetering laten zien, is een wanbetaling van Griekenland op termijn onafwendbaar.

    http://forum.dekritischebelegger.nl/economie/griekenland-gaat-failliet/

    Met dank aan @jans:

    Attachments:
    Euro-Dollar_grafiek_van_07-April-2010.jpg

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Dank Satilmis voor het aanmaken van deze link.
    Ik volg weinig ‘nieuws’ en nog minder de meningen van allerlei ‘professionals’ omtrent de diverse gebieden; ik volg gewoon de grafiek.
    Eén ding weet ik daardoor zeker !!
    Ik mis de top en ik mis de bodem …!
    Ik pak echter wel 70-90% van de beweging mee.
    En dat met een goede stop en een goed money-management …wat kan mij dan die top of bodem ver%^^%$
    Ik probeer dan ook niet die top of bodem te pakken….ik probeer de trend te volgen.
    100 jaar terug vetelde Gann al, en nog een enkel aantal goede TA-ers –> volg de trend (bijv.: –> DOW)
    We menen vaak tegenwoordig dat we slimmer zijn, we willen op de punt exact de bodem of de top pakken …lukt vaak niet hè 🙂
    Dan heb je nog volledige losers die tegen de trend in willen handelen … wel: die verliezen niet alleen hun geld maar ook vaak het geld van hun volgers ( abbo’s), een goede contra indicator meen ik te zien in Guy Boscart wanneer ik me niet vergis ….abbo’s naar de klote… Guy volgt … ik laat me graag ompraten wanneer ik het verkeerd zie !
    Wat wil ik nu eigenlijk zeggen na een fles wijn : –>
    Volg de trend, bekijk de grafiek, ga geen top of bodem raden, pas een stop en money management toe wat is toegespitst op uw vermogen, volg meerdere methodes, en u kan niet onderuit gaan.
    Onaanvaardbare verliezen onstaan dikwijls door het negeren van bovenstaande.
    Bekijk nu eens rustig bovenstaande grafiek, een 26-dagen na-ijlende grafiek …alleen daarmee al …Kassa!
    .
    Veel wijsheid toegewenst,

    JanS 🙂

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Uitleg omtrent bovenstaande grafiek onder de link:
    http://www.jstas.com/2010/cloud.htm

    Volg je idee mensen, top of bodem raden is leuk, maar zie dat als tijdverdrijf !

    Pas ALTIJD moneymanagement toe, want zonder dat gaat u vroeger of later onderuit.

    Met moneymanagement kunt u niet failliet en profiteren van die keren dat de koers met de trend mee gaat, en dat is vaker dan u op voorhand denkt !

    Volg de trend, daar ligt de winst, en volg niet de ‘voorbijganger’ ….
    .
    Groet,
    JanS:)

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @jans moet je het zien als een zonnetje (koers) in de wolk? Als de bewolking dunner wordt dan is de kans op een trendverandering groter. Hoe dikker de wolk (cloud) des te steviger de trend?

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Satilmis,
    .
    Kort door de bocht ….
    .Koers boven de wolk is positief,
    .Koers onder de wolk is negatief,
    .Koers in de wolk kan positief of negatief zijn,
    .Koers door de wolk is een eerste signaal,
    .Belangrijker is de plaats van de lagging-line,
    .Een dikkere wolk kan je inderdaad zien als meer weerstand/steun, maar …
    Kijk even naar de rules in het geschreven stukje (na grafiek 6) die volgen na de uitleg van de opbouw van de indicator.
    Verder zal ik in de loop van de tijd dat stukje verder complementeren met voorbeelden, belangrijk is ook het bekijken van de grafieken op meerdere tijdframes, maar dat is met de meeste ta-technieken zo.
    Ook daarvan zal ik in de loop van de tijd wat voorbeelden bij voegen.
    Ichimoku Kinko Hyo grafieken geven een snelle eerste blik op de koersgrafiek –> wat is de trend, een beetje vergelijkbaar met Point&Figure, deze beide methoden gaan dan ook zeer goed samen.
    Voor maximalisatie van de winst, en het vermijden van verlies in zijwaarts koersverloop, moet er in combinatie met andere indicatoren worden gewerkt alsmede een goed money-management natuurlijk, dat laatste is hoe dan ook nodig om waarmee dan ook winst te maken en te behouden!
    Het stukje staat onder de link: http://www.jstas.com/2010/cloud.htm
    .
    Het kan ‘effe duren’ maar ik kom er t.z.t. wel op terug.
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Even een update van de eerder in deze topic geplaatste Euro-Dollar grafiek.
    Door al het nieuws wat u niet zal zijn ontgaan, neemt het vertrouwen in de Euro weer toe wat we terug zien in de koersgrafiek welke de verhouding tussen deze twee grootheden weergeeft.
    Een update van de eerder geplaatste daggrafiek maar dan via data afkomstig van AlexPro
    Grafiek 1:
    2010-04-14%20eur_usd.PNG
    .
    In grafiek 1 ziet u een update van de al eerder geplaatste dag-grafiek van de verhouding tussen de Euro en de Dollar.
    U ziet dat momenteel de koers tegen de onderkant van de wolk aan ‘leunt’.
    Op dagbasis is de grafiek dus nog steeds in negatief gebied

    Grafiek 2:
    2010-04-14%20eur_usd_uur.PNG

    In grafiek 2 ziet U de uur grafiek van de verhouding tussen de Euro en de Dollar.
    Terwijl op dagbasis de trend nog steeds in negatief gebied zit, hoe anders is het op uur-basis.
    .
    Zo kan dus de intraday-trader een totaal andere blik hebben dan de end-of-day trader.
    Vermeld daarom altijd bij uw postings uw ‘horizon’.
    Zonder dat gegeven is uw posting ‘nutteloos’.
    Immers uw handel en wandel stemt u af op een bepaalde horizon met de daarbij behorende stops etc.
    .
    Succes !
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Prachtig @jans, dus op uurbasis staat de euro op uitbreken en op dagbasis zit de munt nog steeds in een dalende trend.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Satilmis,
    Je ziet hier inderdaad twee verschillende signalen op twee verschillende tijdframes, daarom is het belangrijk altijd het tijdframe te vermelden wanneer een bepaalde mening over een fonds, index of wat dan ook wordt gegeven.
    Zo kan een end-of-day-trader dus een totaal andere positie hebben dan een intraday trader.
    Zijn entree en stoploss zal dan ook totaal anders liggen.
    Vaak vermelden de mensen bij hun idee niet het tijdframe waardoor je er dan ook vervolgens niets mee kan.
    Bovenstaande uur-grafiek van de EUR/USD laat nog iets leuks zien, reden waarom ik die onder andere even plaatste gisteren:
    Je ziet in de uur-grafiek dat de wolk op een gegeven moment erg dun is, en dat de koers EN de paarse lagging-line beide boven de wolk uitprikken op 09-April (net voor de gap omhoog)waardoor je erop zou kunnen anticiperen dat de koers omhoog zal gaan boven de wolk uit, met een korte stop eronder voor het geval dat niet plaats vind.
    Op Maandag 12-April werd met een gap omhoog geopend .
    *
    Vandaag is ook weer leuk, de uurgrafiek test de wolk aan de bovenzijde, en in de daggrafiek is de koers gisteren afgeketst op de onderzijde van de wolk.
    .
    Ik plaats ze hieronder even,
    .
    Daggrafiek:
    2010-04-15%20EURUSD-dag.PNG
    .
    Uur grafiek:
    2010-04-15%20EURUSD-uur.PNG

    De uur grafiek heb ik extra ingezoomd om die vrijdag – weekend- maandag goed te laten zien.

    Bovenstaande is geen trading-advies, slechts een hersen-spinsel 🙂
    .
    Vriendelijke groet,
    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Tja, ik ga hier niet elke dag een grafiek plaatsen, omdat de indicatoren waarmee ik dat doe door mij vrij ter beschikking zijn gesteld, dus doe uw eigen huiswerk.
    Toch, ter afsluiting twee grafieken.
    .
    Als eerste de dag-grafiek.
    .
    2010-04-19%20EUR_USD%20dag.PNG .
    U ziet in deze daggrafiek waarom de eod-trader gewoon comfortabel in de rit omlaag bleef zitten, hoewel het gevecht met de lagging line en de turning line wel wat nekvel gekriebel veroorzaakte. En natuurlijk, de rodeo ganger had wellicht wat extra winst kunnen halen uit het intraday verloop, via bijvoorbeeld de uur grafiek.
    2010-04-19%20EUR_USD%20uur.PNG
    Maar de vraag blijft …heeft aan het einde van de rit de Rodeo ganger net zoveel in de pocket als de eod- ganger … ?
    Ik betwijfel het !
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 🙂

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Futurestraders pessimistischer dan ooit over euro

    De Griekse schuldencrisis maakt futurestraders pessimistischer dan ooit over de euro. Dat meldt het persagentschap Bloomberg. Hefboomfondsen en andere grote speculanten nemen massaal posities in tegen de eenheidsmunt. Het aantal contracten die op een daling van de euro met 25 procent speculeren, is gestegen tot een record van 89.013.
    De euro verminderde al 7,6 procent in waarde dit jaar. Vorige week nog was er een daling van 0,7 procent.

    De financiële wereld lijkt weinig hoop te hebben dat het reddingsplan van 110 miljard euro van de EU en het IMF de positie van de euro echt zal verbeteren. ‘Griekenland is het Lehman Brothers van de soevereine wereld’, noteerde Bloomberg bij Robin Marshall, de directeur vastrentende producten van Smith & Williamson Asset Management.
    ‘Honderd miljard Euro is veel geld en zal Griekenland wat ademruimte geven, maar als belegger ben ik voorzichtig. Beleidsmakers kunnen beloven wat ze willen – ik vraag me af of de Grieken deze maatregelen wel zullen kunnen verteren.’

    Volgens een panel van 32 strategen dat Bloomberg raadpleegde, zal de euro het jaar eindigen op 1,31 dollar.

    Bron: http://www.tijd.be/nieuws/markten/Futurestraders_pessimistischer_dan_ooit_over_euro.8910682-442.art

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ik vind dat zo knap hè …mensen die nu al kunnen voorspellen dat de Euro dit jaar eindigt op 1.31 tov. de Dollar …
    Ik kan dat niet met mijn halve hersencel ..:(
    En in feite interesseerd me niet zo zeer de waarde van de Euro tov. de Dollar –> einde dit jaar …
    Ik ben meer geïnteresseerd in de weg die de betreffende grafiek aflegt einde naar dit jaar !
    Ofwel, wanneer u wat wilt verdienen, volg niet het idee van welke Guru dan ook die wat dan wel of niet verwacht en daarbij het risico bij U laat ..
    Volg simpel weg de grafiek… daarin is alles verwerkt .. dat wat ik denk, dat wat u denkt, en dat wat de ‘beleggers die echt wat in te brengen denken’ en dat laatste is wat belangrijk is .. toch ?
    Of niet dan??.
    Volg de grafiek, volg de trend, en niet “Dat wat wie dan ook denkt” !!
    Volg uw eigen plan, het is uw geld!
    Een ander interesseerd uw portefeuille niets!
    Volg de grafiek, mijd de waan van de dag, denk logisch na, en de winst ligt binnen uw handbereik.
    Mijd absoluut de mening van wie dan ook, want dat zal tot verlies lijden, denk ZELF logisch na … !
    .
    Kijk nu eens naar onderstaande grafiek …
    En bedenk eens wanneer u gewoon short gegaan was op de gegevens van deze grafiek, daarbij alle LALALA en wat meer zij van de diverse GURU’s dus gewoon genegeerd had ..–> wat u eenvoudigweg binnen had kunnen halen !
    Zie eens waar de grafiek nu staat, bereken eens de winst … en bereken nu eens wat u heeft geïncasseerd aan de hand van allerlei “tips-trics en wat meer zij”:(
    .
    Ik zeg het al jaren .. volg de TA, mijd alle Guru’s, volg de grafiek, en de winst ligt aan uw kant.
    Alle – andere- acties.. –> blijf stevig aan het werk, dan kan u het waarschijnlijk financieren 🙂 🙂
    .
    Ik stop hier, u mag zelf weten waar u uw geld heen smijt …
    .

    .
    Mijd de waan van de dag, handel zonder de ruis !
    .
    Succes gewenst ! 🙂
    JanS.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    JanS, je hebt zeker gelijk. Hoewel dollars er bij mij niet inkomen en ik graag een boom opzet rond dergelijke onderwerpen, volg ik sedert kort jouw raad op. De grafiek is wat telt. Het enige gespreksonderwerp dat, mijns inziens, verder uitgediept kan worden is het volgende. Je kan aan meer dan één mogelijkheid geld verdienen. Het is niet alleen short gaan op de eurodollar verhouding dat geld opbrengt. Er zijn nog mogelijkheden in grondstoffen en indexen en andere muntparen. Hoe bepaal je waar je het minste risico loop en waar je grootste winstkans kan vinden?

    Ik ben heel kritisch ten opzichte van de dollar, ik weet het, en wie niet veel leest met een ander doel dan een winstkans te vinden, zal dat niet begrijpen, maar geloof mij, als wat ik meestal te lezen krijg klopt, is het vroeg of laat dikke prijs met de dollar. Hoe erg, wanneer en vooral met welke snelheid, dat vertelt mijn glazen bol dan weer niet. Dat heeft niets te maken met het volgen van of zoeken naar tips, trics, goeroes en lalala.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Eigenlijk ben ik een heel emotionele mens. Dat maakt dat je foute dingen zegt en schrijft. Soms moet je dan ook de moed hebben dat toe te geven en recht te zetten.

    Ik schreef over de dollar dat ik die waardeloos vind. Dat klopt nog altijd. Als je leest hoe de Fed dollars bijdrukt uit het niets dat het een lieve lust is, dan weet je dat het vroeg of laat fout loopt met die munt. vandaag blijkt Freddy Mac terug hulp te vragen of wordt wellicht de basis gecreëerd om opnieuw dollars te creëren uit het niets. De totale overheidsschuld is volgens sommige bronnen nu al opgelopen tot 137 triljoen dollar.

    Ook had ik bij mijn eerste reactie over het onderwerp nog maar pas gelezen dat de Fed alle hypotheken van de banken opkoopt met geld dat niet bestaat. Dat is de grootste bailout in gans het verhaal. Inwendig ben ik daar zeer boos over en probeer iedereen die het horen wil te waarschuwen dat je dollars moet mijden als de pest, omdat het vroeg of laat verkeerd afloopt.

    Dollars komen er niet in heb ik geschreven en dat klop ten dele. In mijn gedeelte spaarcenten komen dollars er langs geen kanten in. Dat gedeelte is georganiseerd met producten die één op één met de koers meelopen en houd ik in de gaten met de weektrendrichting.

    Ik heb ook een deel speculatief geld. Daar koop ik spullen met hefboomproducten mee. Daar heb ik geleerd en dat is echt nog niet zo lang geleden, dat het beter is alle nieuws te negeren en de koers te volgen. Ik beleg ook daar op meerdere onderliggende waarden om de risico’s te verminderen. Eigenlijk is het dom om in dat gedeelte niet short te gaan op de euro / dollar als de opportuniteit zich voor doet.

    Aan hen die ik verkeerd heb behandeld met mijn te emotionele woorden, mijn excuses.

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Luc, in de spiegel kijken is erg positief hoor. Je durft oprecht te schrijven en dat is zeer te waarderen. Je moet maar denken dat degenen die niet schrijven dezelfde fout maken 🙂

    Lees de regels van Gann nog eens door. Hij gaat zelfs zo ver dat als je je niet lekker voelt of moe bent, gewoon niet te handelen, want je geest moet fris en fruitig zijn als je op de knop drukt.

    Daarnaast kan de een wel op grafieken handelen en de ander niet vanwege emotie.
    Als je het zo moeilijk vindt, moet je maar eens kontakt opnemen. Ik denk dat ik er minder moeite mee heb namelijk.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Cees, dank voor je reactie. Neen, ik kan best wel handelen op grafieken. Dat komt wel goed hoor. Vandaag niet gereageerd en gekeken naar de grafiek. Ik schrijf daar later wel een kleine bijdrage over (nu zit ik in tijdsnood). Vroeger was dat veel minder, maar ik heb de juiste grafieken gevonden.

    Maar een mens leeft bij de gratie van zijn emoties en de grafieken zijn er juist om je tegen je emoties te beschermen, zeker in speculatieve handel, dat volledig verschillend is van spaarcenten-handel.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    De Euro/Dollar grafiek via het zo mooi door Luc beschreven MurreyMath idee.

    Een grote grafiek in een apart venster vindt u onder de link:
    http://www.jstas.com/2010/2010-05-13%20US%20dollar.png

    De koers sloot net boven de -1/8 lijn in het 64 dagen frame.
    Volgens de regels is de koers in dit tijd-frame oversold.

    Zag u trouwens dat toen de koers de tweede bar na de rode 2/8 tijdlijn een daling had van 9/8 de koers een stijging ondervond van 4/8 ?
    Volgens de regels is de kans op een stijging na een daling van 9/8 –> 97%
    Inmiddels is de koers daarna alweer 4/8 gedaald ….

    Vriendelijke groet,

    Jan 😉

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Joop
    Bijdrager

    Als ik het geheel op alle aspecten bekijk staat de Euro er beter voor op meerdere fronten. Griekenland staat er niet al te rooskleurig voor, maar het GDP van dit land bedraagt 2% van de totale EU. De EU landen staan echter borg voor dit bedrag. In principe zou de rust weer moeten keren. Helaas zijn er andere krachten in het spel: de kredietwaarderingsinstituten en de hedgefunds.

    Mijnsinsziens zijn de afwaarderingen in kredietwaardigheid door S&P voor de diverse EU-staten een vrijbrief voor de hedgefunds die hierdoor de jacht op deze staten geopend hebben niet meer dan een grove poging tot destabilisatie van de Eurozone. Mocht de speculant immers zijn vertrouwen in de US$ verliezen is het einde oefening voor deze munteenheid.

    Wat ik eigenlijk meer interessant in deze zaak vind is rond welk tijdsstip de schuldenlast van de USA onbetaalbaar dreigt te worden. Als je de volgende variabelen: staatsschuld, gdp, renteafdracht, uitgebracht billbonds per 24 uur,
    Schaarste van dollars, Azie zit te wachten op de invoering van de Amero & houdt daarom de US$ buiten het monetaire circuit, in een model meeneemt waarbij de Aziatische landen de uitgebrachte billbonds weer opkopen om zo hun afzetmarkt in stand te houden. Shortsellen op de US$ wordt een waar feestmaal voor de speculant.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    De Euro/Dollar via de Cloud grafiek,

    Waar ligt mogelijke steun ? ->

    Grote grafieken zijn te bekijken via onderstaande links:

    http://www.jstas.com/2010/2010-05-14%20EurDol%20Cloud.png

    http://www.jstas.com/2010/2010-05-14%20EurDol%20MM64a.png

    http://www.jstas.com/2010/2010-05-14%20EurDol%20MM64b.png

    http://www.jstas.com/2010/2010-05-14%20EurDol%20SQwtb.png

    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Tja, in een ander artikel op dit forum ziet men de Euro naar de 1,30 stijgen, en ik .. ik zeg niet dat dit niet kan, ik weet alleen niet of dat gaat gebeuren .. mijn glazenbolletje is al jarenlang defect … en ik heb nog steeds geen nieuwe gevonden 🙁
    Tot die tijd doe ik maar handel via steun en weerstand vanuit de grafiek zelf, en laat het voorspellen maar aan de guru’s over, die moeten tenslotte op die wijze hun geld verdienen, en wanneer je schreeuwt omhoog of omlaag, dan heb je al snel 50% kans dat je goed zit.
    Laat ze maar ..
    *
    Hieronder even de grafiek via MurreyMath van 18-05 voor de Euro/Dollar ..

    U ziet een voor de tweede maal afketsen van de koers in zijn poging binnen te dringen in de trading range tussen 3/8 en 5/8.
    Bedenk echter .. wanneer je maar lang genoeg op een deur beukt .. gaat die deur een keer open …
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN