skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggen Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggen ETFs of trackers

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 14 jaren, 3 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    gooswout
    Bijdrager

    Ik ben sinds een half jaar nogal stevig ingestapt in diverse, o.a. aanbevolen door de kritische belegger, trackers.
    Wat is in het algemeen gebruikelijk bij trackers (langdurig) blijven zitten of actief in en uitstappen?

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    gooswout, ten eerste moet je de vraag stellen waarom je belegt. Wat is je beleggingshorizon en wat wil je ermee bereiken. Voor mij is het opstellen van een beleggingsfrofiel essentieel.

    Als je je vermogen over 1 jaar nodig hebt is het niet verstandig om al je geld in de beurs te stoppen. Beleggen gaat vooral om het managen van risico, iets dat velen vergeten.

    Ten tweede zou ik je advisieren om te kijken naar de spreiding binnen je portefeuille binnen beleggingscategorieën, dat wil zeggen aandelen, obligaties etc

    Daarna kun je kijken naar de spreiding binnen een bepaalde categorie. Dus als je aandelen hebt opgenomen kun je kijken welke regio’s, sectoren en individuele aandelen.

    Trackers zijn zoals ik in mijn artikel schreef, heel eenvoudige en effectieve producten, maar er zijn ook valkuilen zie: http://forum.dekritischebelegger.nl/beleggen/indexfondsen/de-valkuilen-van-indexbeleggen/ en

    zie ook de voor-en nadelen van indexbeleggen: http://forum.dekritischebelegger.nl/beleggen/indexfondsen/voor-en-nadelen-van-indexbeleggen/

    Trackers zijn een ideaal product om passief te beleggen maar je kunt ook actief in- en uitstappen.

    Veel beleggers zijn overmoedig en denken een portefeuille zelf te kunnen beheren. Ik zou u aanraden uw portefeuille bij een onafhankelijke vermogensbeheerder onder de loep te laten nemen en samen te inventariseren wat het meest geschikt voor u is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN