skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Tides Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Tides Draaien of niet draaien? (deel III)

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Elmer Elmer 13 jaren, 9 maanden geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Elmer
    Elmer
    Bijdrager

    Vorige week zei ik: “to turn or not to turn? That’s the question.” De ‘tides’ voorspelden namelijk een periode van stijging op de beurzen, maar de Spiral Calendar leek de voorspelling tegen te spreken. Wat is nu de situatie? De Spiral Calendar gaf aan dat er een belangrijk draaipunt rond zondag 20 juni lag, zowel voor Wall Street als voor goud. Op maandag 21 juni zagen we beide markten inderdaad draaien:

    De Spiral Calendar deed duidelijk zijn werk. Op de vraag, wie heeft gelijk, de Spiral Calendar of de ‘tides’, is het definitieve antwoord nog niet gegeven. Maar mijn antwoord zou kunnen zijn: beide. De Spiral Calendar gaf duidelijk een draaipunt aan. Het zou mij echter niet verbazen dat de ‘tides’ alsnog gelijk krijgen doordat de Dow Jones aantrekt op donderdag- en vrijdagavond. Daarvan uitgaande zijn we op weg naar het volgende draaipunt.

    Voor de vraag waar de top ligt, kijk ik naar de ‘high tides with the greatest value’ van het harmonische station The Battery Park. Dit station ligt vlakbij Wall Street. Hoge waterstanden geven doorgaans een bodem aan in de markt, maar mijn zelf ontwikkelde indicator (ITS-indicator) helpt om aan te geven wanneer sprake is van zogenaamde inversies. Wanneer zich een inversie voordoet, krijgen we het omgekeerde beeld, dat wil zeggen: in plaats van een bodem zien we juist een top. Op vrijdag 18 juni was sprake van zo’n inversie.

    De hoge waterstanden met de grootste waarden zeggen dat op zowel woensdag 23, donderdag 24, als ook op vrijdag 25 juni een waterstand van 170 cm verwacht mag worden. De nautische software die ik gebruik voor mijn analyses rondt de waterstanden af. Het is in de software mogelijk om naar de achterliggende, oorspronkelijke cijfers te kijken. Voor woensdag 23 juni bedraagt die waarde 169 cm. Voor zowel donderdag 24, als vrijdag 25 juni, bedraagt de waarde 171 cm. Het uitgangspunt is daarom dat op donderdag 24 of vrijdag 25 juni de markten een top neerzetten. Aangezien ik een inversie heb op zaterdag 26 juni is mijn verwachting dat de top op vrijdag 25 juni ligt. Voor alle draaipunten geldt echter standaard: plus of min 1 dag. Laat de markt nu dan maar vertellen waar de top exact ligt.

    Elmer Hogervorst
    http://www.goudtekoop.nl
    http://www.hogervorstadvies.nl

    Elmer Hogervorst is auteur van de tweewekelijkse publicatie ‘de Zon, de Maan en uw Beleggingen’. U kunt gratis het exemplaar van 31 mei 2010 hier downloaden. Zonder verdere verplichtingen een gratis exemplaar ontvangen? Vul hier uw emailadres in.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN