skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Reacties op columns Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Reacties op columns Donkere wolken boven S&P 500

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 14 jaren, 8 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Jan Groothaar
    Jan Groothaar
    Bijdrager

    Het beeld op de beurs is positief, geen wolkje te ontdekken. Op basis van verhoudingen en patronen in de S&P 500 is echter waakzaamheid noodzakelijk. In deze beursgraadmeter is een irregular correction waar te nemen.

    Donkere wolken boven S&P 500

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    DVA,

    Bedankt voor uw zienswijze. Het getuigt van moed een ander scenario aan te houden als favoriet.
    Toch wil ik wel een kanttekening plaatsen bij dit positieve scenario.
    Wat ik namelijk mis is de onderbouwing. U gaat uit van de geplaatste golf 5, wat in de huidige marktfase nogal een statement is.
    Ik zeg het omdat er verschillende niet onbelangrijke EWT-bronnen met totaal andere scenario’s werken als favoriet, stevig onderbouwd.

    We streven op de site naar kwaliteit en zouden daarom graag zien dat enig gepubliceerd scenario dan ook onderbouwd wordt, alleen zo kunnen we wat van elkaar leren. Ik gaf het weekeinde al aan dat er veel scenario’s te maken zijn en de uwe is daar één van. Ik kan er echter nog zo drie bedenken, die allemaal goed te verdedigen zijn.

    Het punt is volgens mij dat EWT, juist in deze marktfase teveel opties open laat om veel gewicht aan enig scenario te hangen. U legt een bepaalde stelligheid aan de dag voor uw scenario die mij nieuwsgierig maakt.

    Doe ons een plezier en vertel waarom golf 5 geplaatst is en waarom we nu in een krachtige C-golf omhoog bewegen.

    Dank.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Geachte heren,

    Het is een aardige discussie, is de 5 nu wel of niet geplaatst afgelopen maart.
    Voor beiden zijn argumenten aan te dragen, wat ik heb gedaan is, ondanks het positieve beeld wat er op dit moment heerst een kanttekening te plaatsen.
    Zolang de S&P 500 boven 930 is zie ik geen argumenten om uit te gaan van een 5 in ontwikkeling. De trend is sterk en is naar boven gericht. Door de stimuleringen mogen we verdere stijgingen zeker niet onderschatten. Maar bij een daling onder 930 en voor de AEX onder 260 is het bovenstaande scenario zeer reeel te noemen. Dit geeft op dat moment een voorsprong t.o.v de ander analisten die op dat moment slechts kunnen constateren dat er een positieve uitbraak te niet is gedaan.
    Dit is een voordeel door te werken met het EWT, regeren is vooruit zien.

    Groet Jan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN