skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggen Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggen Desastreuse gevolgen voor beleggers door praktijken Binckbank

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Mane 11 jaren, 6 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    roodlicht
    Bijdrager

    Hierbij wil ik waarschuwen voor de manier van werken bij Binckbank en waarschijnlijk ook andere interbrokers.
    Ik ben een kleine belegger en ik kreeg met de tekorten procedure van Binckbank te maken door voortdurende tegenvallende koersen.
    Nu maakte ik me daar niet echt druk over, ik maakte gewoon het bedrag over dat ik de vorige dag rood stond, er vanuit gaande dat de procedure dan afgesloten was en ik weer een aantal werkdagen de tijd zou krijgen om het tekort weg te werken. Nu trad echter de volgende samenloop van omstandigheden op 5 dagen achter elkaar zakte de beurs, elke dag maakte ik het bedrag over dat ik rood stond, op vrijdags was het bedrag dat ik rood stond 1625 euro, ik maakte gelijk 675 euro over en zorgde ervoor dat ik s’maandags voor ik naar mij werk ging de opdracht aan mijn bank werd gegeven om 1000 euro over te maken. Ik had de afgelopen week in totaal 4700 euro moeten over maken om alle tekorten weg te werken. Vervelend, maar dat kan en dat is de beurs. Helaas ging maandag morgen de beurs onderuit, ik was op mijn werk en kreeg alsnog een berichtje dat er een tekort was, Ik maakte me daar geen zorgen over want de tekorten procedure was ten slotte afgesloten, Ik had het totale bedrag wat ik vrijdag rood stond tenslotte netjes betaald en zou opnieuw een 5-tal werkdagen krijgen om het tekort weg te werken. Aangezien ik toch benieuwd was naar hoeveel ik van mijn andere rekeningen zou moeten halen keek ik om 14.00 uur en wat schetst mijn verbazing. Ik moest diezelfde dag om 15.00 uur 3500 euro wegwerken. Geen probleem, ergens zou ik dat nog wel kunnen afhalen, echter niet voor 15.00 uur, ik werkte namelijk nog. Ik belde met risicomanagement van Binckbank en gaf aan hoe de vork in de steel zat en dat ik in mijn naïviteit er vanuit was gegaan dat men een nieuwe tekortenprocedure was gestart, ik had tenslotte s’morgensvroeg netjes het bedrag van vrijdag voldaan. Zij stonden op het standpunt dat dit niet was afgesloten en stonden erop dat het die dag nog zou worden voldaan. Nu ben ik een kleine belegger met een kapitaal van 100.000 euro en heb altijd netjes alles betaald, maar door deze halsstarrige en waanzinnige opstelling moest ik 5000 aandelen verkopen en een relatief groot verlies van 4000 euro nemen, wat helemaal niet nodig was geweest, als ik gewoon de 5 werkdagen, die in de brochure vermeld staat, had gekregen. Als ik er intrap, dan zullen veel meer beleggers hier intrappen, let dus alsublieft op en ga niet bij Binckbank, want die hebben niet echt wat op met hun trouwe en goedbetalende klanten. Ik ga nu op zoek naar een andere broker die het beter voorheeft met zijn klanten, want ik hef mijn account op bij Binckbank en verhuis mijn aandlen naar een ander. Wees gewaarschuwt voor dit soort praktijken.
    PS. ik snap niet hoe een broker zijn eigen verdienmodel zo onderuit kan halen, want volgens mij moet deze bank mij faciliteren en niet zijn klanten schofferen en dwars liggen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Mane
    Bijdrager

    Ik hoop dat het in orde is gekomen! Ik was toevallig zelf wat aan het opzoeken over hoe ik het best zou beleggen en vroeg net de informatiebrochure aan bij Binck! Een geluk dat ik nog net wat verder gezocht heb en jouw berichtje tegenkwam! Heb je nu iets beters gevonden?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN