skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Fondsen Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Fondsen De Top 5 Aandelen Voor 2011

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Tim Tim 13 jaren, 2 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De Top 5 Aandelen Voor 2011!

    Welk aandeel zal het aandeel zijn van 2011? Een leuke discussie lijkt me..
    Top 5 aandelen van het aankomende jaar. Iemand een mooie top 5?
    Denk bijvoorbeeld aan TomTom, ING etc.

    Veel Succes!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    tomtom ! reden: er zijn overnamebesprekingen geweest, zie uitlatingen Goddijn hieromtrent, maar hebben niet het gewenste resultaat gehad. Lees, de prijs die geboden werd was te laag.
    Wat gebeurt er nu, deze besprekingen zijn van enige tijd geleden toen TT op € 5 stond, inmiddels boven de € 7. Dus als de koers nog wat gaat oplopen, lijken de eerder afgehaakte partijen te denken, ja als we het willen hebben, dan moeten we nu echt met een acceptabele prijs komen anders is er helemaal geen mogelijkheid meer voor een premie.
    Ik denk dat Goddijn c.s. aan de € 15 denken gezien dit de prijs was van de destijdse IPO.
    Wishful thinking? kan, maar vraag U eens af hebt u nooit geen spijt gehad dat u iets niet heeft gekocht nadat u te horen kreeg dat het aan een ander was verkocht. Een heel gewoon menselijk trekje. En ook CEO’s van andere bedrijven hebben dat!

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Voor nog geen 70 euro (69,76) heb ik mijn vijf aandelen voor 2011 ingeslagen.

    Ik heb er geen ingewikkelde analyses op los gelaten. Gewoon gezocht naar aandelen met een goed dividendrendement. Daarnaast heb ik gedacht aan spreiding. Spreiding in de zin van niet alle aandelen uit dezelfde sector. Nu is het nog maar de vraag of men het dividendbeleid handhaaft. Mogelijk herziet men het beleid in 2011. We zullen zien. Dit zijn mijn aankopen:

    Eurocommercial Properties voor € 32,85
    Ballast Nedam voor € 14,39
    ING Groep voor € 7,45
    Wavin voor € 10,60
    ICT Automatisering voor € 4,47

    De linkjes verwijzen naar het betreffende aandeel op Euronext.

    Ik heb me beperkt tot de Nederlandse markt. Er zijn ongetwijfeld betere koopjes te verkrijgen in het buitenland. Wie richt zijn pijlen buiten de grenzen?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Ruben
    Bijdrager

    Ik heb gekeken naar Europese aandelen (VK, Frankrijk, Belgie, Duitsland, Nederland en Zweden). Op basis van een voortdurende lage koers-winstverhouding, hoog dividend rendement en een constante winst (per aandeel), heb ik gekozen voor de volgende aandelen.

    Boliden (OMX Stockholm)
    Belgacom (Bel 20)
    RSA Insurance Group (FTSE 100)
    Royal Dutch Shell (AEX)
    Sanofi-Aventis (CAC 40)

    Zie ook http://www.indexx.nl

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Mijn keuze van vijf aandelen heb ik gemaakt volgens het principe van de “dog of Jones” Je kiest die drie aandelen uit de index met het hoogste dividendrendement. Deze aandelen hebben de grootste stijgingskans voor het volgende jaar. Meestal wordt aangeraden een jaar lang niet meer naar de prestaties te kijken, maar dat vind ik onverstandig. 2008 is daar het schoonste bewijs van.

    Ik gebruik de gegevens die ik op de website van Ruben vind: http://www.indexx.nl/

    Ik kies mijn aandelen uit zowel de AEX als de BEL20, maak grafieken en probeer nog één aandeel te elimineren, want ik heb in totaal zes aandelen. Groot was mijn verbazing, omdat er maar maximaal twee “schone” grafieken bij zijn.

    Mobistar is er in geslaagd twee maal in 2010 meer dan 20% van zijn waarde te verliezen, maar heeft opnieuw een stijgingsperiode van 3 maanden achter de rug zonder meer dan 20% van zijn waarde te verliezen.

    Belgacom is van zijn top van iets meer dan 29 in één trek weggezakt naar iets meer dan 25. Die top is twee-drie maanden terug geplaatst. Aan de daling lijkt nog geen einde te zijn gekomen, zodat het mij niet zou verbazen dat het aandeel meer dan 20% vanaf zijn meest recente top zal verliezen.

    Cofinimmo is van zijn top van 105 gedaald met pakweg 15% tot 90, daarna terug gestegen tot 103 om nu terug een daling tot voorlopig 95 te hebben ingezet. Cofinimo is een typische vastgoed-sicaf. Mij zou het niet verbazen als je dit aandeel binnen een aantal jaar voor 50 euro kan oppikken, moest er geen inflatie zijn. Het zou het aandeel zijn dat ik uit mijn selectie zou geweerd hebben.

    Ook Corio is pakweg 20 procent gedaald in twee maanden tijd (van 54 naar iets meer dan 44). Het herstelde zich naar 48, maar heeft nu opnieuw een daling ingezet.

    KPN is in anderhalve maand tijd pakweg 10% van zijn waarde kwijt. Hiervan is de reden vlug te raden. Het programma van KPN om eigen aandelen terug te kopen, is ten einde, zo heb ik gelezen. Dit aandeel geef ik een stijgingskans.

    Wereldhave is van zijn dal, eind 2009 tot nu van 45 naar 73 gestegen en aan de stijging lijkt nog geen eind te komen.

    Mocht ik dus aandelen kopen, zou ik er slechts 3 kopen en dat is Mobistar, KPN en Wereldhave. De andere 3 vertrouw ik niet.

    In realiteit blijf ik voorlopig ver weg van aandelen. Ik vertrouw het zaakje van langs geen kanten. Dat is eigenlijk al gans 2010 het geval. Ooit zal ik terug in aandelen stappen, daar mag je zeker van zijn, maar dat zal nu toch nog niet zijn.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Niet vijf maar zeven van KBC Securities

    KBC Securities heeft de lijst met favoriete aandelen voor de Benelux voor 2011 gepubliceerd. Aalberts, Akzo Nobel, DSM, Heineken, Imtech, ING en Randstad zijn de Nederlandse fondsen op de lijst.

    Aalberts
    Bij Aalberts geloven de analisten in een voorspoedig 2011, na het sterke herstel in 2010. Nieuwe overnames kunnen het aandeel extra ondersteunen.

    AkzoNobel
    Bij Akzo Nobel noemt KBC de sterke aanwezigheid in opkomende markten een positief punt. Daarnaast wordt het aandeel ten opzichte van sectorgenoten ondergewaardeerd.

    DSM
    Ook DSM wordt ondergewaardeerd, stellen de analisten, die het fonds verder prijzen vanwege de succesvolle focus op Life and Materials Sciences en de sterke balans.

    Heineken
    Bij Heineken ziet KBC sterk potentieel voor winstverbetering, terwijl Imtech zou moeten blijven profiteren van de technologische kennis en de focus op energiebesparing.

    ING
    ING moet begin 2011 klaar zijn met de voorbereidingen op een succesvolle desinvestering van de verzekeringsactiviteiten en analisten stellen tenslotte dat de markt de marktpositie van Randstad onderschat.

    #link naar dit bericht
    Tim
    Tim
    Bijdrager

    – Aegon
    – Arcelor Mittal
    – ING
    – Royal Dutch Shell
    – TomTom

    Allemaal potentiële stijgers. En RDS staat er vanwege het hoge rendement en het defensieve aspect.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN