skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Reacties op columns Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Reacties op columns De remmen los

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 14 jaren, 8 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Jan Groothaar
    Jan Groothaar
    Bijdrager

    Door de beperkte correctie van de afgelopen weken is de kans op verdere stijging erg groot.

    De remmen los

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wat de Elliott Wave theorie betreft kan men alle kanten uit. De index bevindt zich nu reeds in golf 1 van een nieuwe bullmarkt en de eerste golf nu in de krachtigste fase 3 is aanbeland.

    Ik geloof dus dat op basis van Elliott Wave we het dieptepunt hebben gezien en de LT alleen maar positief is.

    Ook de gewone fase analyse zou momenteel fase 1 betekenen die wat de AEX betreft met een duidelijke stijging boven de huidige weerstandszone (laten we voor het gemak AEX 305 nemen al is het een rond getal en hebben beurzen lak aan ronde getallen) naar fase 2 zou overgaan.

    De technische signalen in maart op het dieptepunt waren eveneens bemoedigend omdat mijn indicator toen voor het eerst sinds 2003 een echt koopsignaal had gegeven op basis van positieve divergentie.
    Ze luidden het begin van fase 1 in,voor Elliott Wave de eerste golf van een nieuwe Bull market.

    Nu de Elliott Wave grote ABC correctie sinds 2000 op de AEX :
    A golf van 700 naar 217.8 Maart 2003
    B golf van 217.8 naar 563.98 Juli 2007
    C golf van 563.98 naar 194.99 Maart 2009.

    Echt verbazen dat een correctie uitblijft hoeft dus niet.
    Golf 1 van de nieuwe stijgende golf waarvan we nu in de krachtigste fase 3 zijn aanbeland geeft nog heel wat stijgingsruimte.
    Indexanalist verwachte minstens ruimte tot 300 halfweg juli,zelf denk ik dat we zelfs nog naar de zone 390-415 kunnen gaan alvorens fase 4 van golf 1 in te zetten.

    Ondanks een forse stijging van 194.99 tot de huidige bijna 300 op minder dan een half jaar tijd heerst er nog heel wat pessimisme,het optimisme van 2000 en 2007 is er bijlange nog niet.
    Dat is waarschijnlijk maar voor binnen enkele jaren wanneer de 700 punten overtuigend is genomen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Geachte efreddy,

    Dank voor uw reactie en de onderbouwing van uw visie. Ik begrijp dat uw visie positief is, u gaat uit van een nieuwe bull fase. Als we allen naar de AEX kijken dan zien we vanaf de 2000 een ABC daling en dat kan voldoende zijn om een nieuwe Bull in te zetten. Kijken we naar de Dow Jones, S&P 500, Dax en CAC dan is er sinds de top in 2007 in deze markten sprake van een 5 beweging naar beneden. Naar mijn mening is de Top in de westerse markten dan ook niet in 2000 maar in 2007 gezet. Om die reden ga in uit van een herstel van de daling sinds 2007 en niet van een nieuwe Bull markt. Dus na afronding van dit herstel verwacht ik nog een nieuwe daling onder de bodem van maart jl.

    Groet Jan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN