skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading CritiTrader

Dit onderwerp bevat 463 reacties, heeft 40 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 12 jaren, 2 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 464)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    In deze turbulente tijden is traden niet makkelijk. In de komende periode zal ik hier mijn eigen signalen posten als hulpmiddel voor traders. De objecten zijn de AEX,Goud etc.

    Ik heb al wat signalen als test gepost deze kunt u vinden op: http://www.beleggenchat.nl/forum/topic/trading

    In 2,5 weken hebben de trades meer dan 900 euro winst opgeleverd.

    Ik ga beginnen met een nieuw draadje. De signalen die ik post zijn zeer speculatief. Ik hou een positie enkele uren/dag vast.

    Doel van de portefeuille

    Ik begin met een startkapitaal van 10.000 euro. Mijn streven is om een rendement van 500 euro per maand te halen, dus 5% per maand. De signalen zijn bedoeld voor actieve traders die dagelijks in-en uitstappen.

    Beleggingshorizon

    Wij hebben de posities van enkele uren tot een dag of enkele dagen in portefeuille. De beleggingshorizon is daardoor als zeer kort te beschouwen.

    Voor wie is het geschikt

    Voor mensen die de beurs actief volgen.

    Hoe werkt het

    Wij geven in berichten op dit forum aan wat gaan doen. Ik zal zowel de stoploss als het koersdoel vermelden. Wij gaan beleggen met Speeders van Citigroup. Ik vind het persoonlijk mooie producten. Ik zal daarnaast ook het aantal, het product en de prijs van de speeder noemen. Tussentijds kan ik u berichten dat de stoploss of koersdoel aangepast wordt.

    Een voorbeeld:

    Instappen in Long AEX, short escalatie is volgens mij even voorbij.

    LONG AEX, 291,30, Speeder long DE000CG23T10, prijs speeder: 2,22, 500 stuks

    koersdoel 294,50, stoploss 288

    Volgen

    Wij stappen meestal direct in de positie. U kunt mij volgen door forumlid te zijn u op te geven via het mail adres

    Ook kunt u reageren via ons contactforumulier

    U kunt ons ook volgen via Twitter: http://twitter.com/Beursforum
    Als de positie is gesloten dan maken wij de resultaten daarvan bekend in de resultatentabel.

    Ik heb geen positie in de beleggingen. Wanneer ik een positie inneem zal ik dat expliciet vermelden.

    Disclaimer

    De content is niet bedoeld als beleggingsadviezen. U heeft de vrijheid om het al dan niet op te volgen. Op alle content is onze disclaimer en Algemene voorwaarden van toepassing.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    jasper2603
    Bijdrager

    Graag zou ik ook de signalen van de Crititrader willen ontvangen?

    Gr Jasper,

    #link naar dit bericht
    Avatar
    fil2
    Bijdrager

    Satilmis schreef:
    In deze turbulente tijden is traden niet makkelijk. In de komende periode zal ik hier mijn eigen signalen posten als hulpmiddel voor traders. De objecten zijn de AEX,Goud etc.

    Ik heb al wat signalen als test gepost deze kunt u vinden op: http://www.beleggenchat.nl/forum/topic/trading

    In 2,5 weken hebben de trades meer dan 900 euro winst opgeleverd.

    Ik ga beginnen met een nieuw draadje. De signalen die ik post zijn zeer speculatief. Ik hou een positie enkele uren/dag vast.

    Doel van de portefeuille

    Ik begin met een startkapitaal van 10.000 euro. Mijn streven is om een rendement van 500 euro per maand te halen, dus 5% per maand. De signalen zijn bedoeld voor actieve traders die dagelijks in-en uitstappen.

    Beleggingshorizon

    Wij hebben de posities van enkele uren tot een dag of enkele dagen in portefeuille. De beleggingshorizon is daardoor als zeer kort te beschouwen.

    Voor wie is het geschikt

    Voor mensen die de beurs actief volgen.

    Hoe werkt het

    Wij geven in berichten op dit forum aan wat gaan doen. Ik zal zowel de stoploss als het koersdoel vermelden. Wij gaan beleggen met Speeders van Citigroup. Ik vind het persoonlijk mooie producten. Ik zal daarnaast ook het aantal, het product en de prijs van de speeder noemen. Tussentijds kan ik u berichten dat de stoploss of koersdoel aangepast wordt.

    Een voorbeeld:

    Instappen in Long AEX, short escalatie is volgens mij even voorbij.

    LONG AEX, 291,30, Speeder long DE000CG23T10, prijs speeder: 2,22, 500 stuks

    koersdoel 294,50, stoploss 288

    Volgen

    Wij stappen meestal direct in de positie. U kunt mij volgen door forumlid te zijn u op te geven via het mail adres

    Ook kunt u reageren via ons contactforumulier

    U kunt ons ook volgen via Twitter: http://twitter.com/Beursforum
    Als de positie is gesloten dan maken wij de resultaten daarvan bekend in de resultatentabel.

    Ik heb geen positie in de beleggingen. Wanneer ik een positie inneem zal ik dat expliciet vermelden.

    Disclaimer

    De content is niet bedoeld als beleggingsadviezen. U heeft de vrijheid om het al dan niet op te volgen. Op alle content is onze disclaimer en Algemene voorwaarden van toepassing.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    Hallo Satilmis.
    Fijn dat we mee kunnen traden ,en dat we de gelegenheid krijgen om de verliezen wat weg te poetsen,wat ik me wel afvraag over de trading , is het kwestie van geluk wat geef je, of zit er geteste strategie achter,en als het getest is wat zijn dan de resultaten, en over welke periode is het getest, daar ben ik toch wel wat benieuwt naar.
    Met vr. gr. Daxen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Daxen, het is goed je te realiseren dat deze vorm van trading heel snel is in tegenstelling tot Chel Trading. Het is bedoeld als een hulpmiddel.

    Wat betreft strategie: het is inderdaad een kwestie van geluk 🙂

    Ik heb de afgelopen 2 weken mijn geluk getest en hieronder kun je de resultaten vinden:

    Ik heb de bankkosten meegenomen op 20 euro.

    [attachment=6693,1188]

    Het netto resultaat is dus 866 euro oftewel 9% van het startkapitaal.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Knarf
    Bijdrager

    Wanneer je in de gelegenheid bent is het leuk om tussendoor korte posities in te nemen. Past dus aardig bij de twee overige alternatieven. Ben natuurlijk wel benieuwd of we met de korte tussentijden en relatief kleine marges niet achter de feiten aan gaan lopen van door Satilmis uitgevoerde acties. We zullen het zien.
    Wel hoop ik dat, daar waar mogelijk, er bij de verschillende acties een korte motivatie komt. Is leuk om deze te toetsen aan eigen inzicht.
    Succes allen

    #link naar dit bericht
    HebHaas
    HebHaas
    Bijdrager

    Ook ik wil graag de signalen proberen te volgen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    wil
    Bijdrager

    Hey satilmis,

    Ik volg al van in het begin je trades op het forum. De trades lijken mij niet in het wilde weg uit de lucht gegrepen. Wat je schrijft over je strategie “kwestie van geluk” , het zal eerder de ervaring zijn die een rol speelt in je strategie. Voor zij die weinig tijd hebben om al het werk zelf te doen is het raadzaam om dit te volgen. De winst die je voorstelt van 5% per maand is ook niet overdreven en zeker haalbaar. Er wordt realistisch gehandeld. Het is niet alleen puur winst trades die gemeld worden , het verlies wordt ook gemeld. Feilloos handelen zou onrealistisch zijn. Ik hoop dat de volgers beseffen dat iemand nooit zijn volledige strategie van handelen kan blootgeven. Hopelijk is daar begrip voor. Ieders visie op de markt en handelen is ook anders.
    Keep up the good work!!

    MVG Wil

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik wil iets zeggen over de werkwijze. Bij een signaal noem ik het koersdoel en de stoploss. Dit zijn indicatieve waarden. De bedoeling is dat u een indruk krijgt van het maximaal verlies en de winst.

    Nogmaals: deze signalen gelden als hulpmiddel. U blijft verantwoordelijk voor uw eigen posities.

    Ik kan altijd van deze waarden afwijken. Dus als ik een positie sluit laat ik dat expliciet weten.

    Daarnaast wil ik er op wijzen dat deze vorm van trading niet bedoeld is voor de rustige trader. Als een positie geopend wordt, dan wordt onmiddellijk ingestapt en bij sluiting is dat ook het geval.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Long AEX, speeder 274: AEX CT Lim Speeder Long 274 16-12-2011, DE000CG23T36

    prijs speeder: 2,03, koersdoel 296, stoploss 290

    Koers AEX: 293,60

    #link naar dit bericht
    ilze
    ilze
    Bijdrager

    Sati,
    is het de bedoeling dat je ook overnight gaat, of uitsluitend daytraden?

    gr, ilze

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    ilze, de posities die ik inneem zijn snel, dus meestal sluit ik intraday, soms neem ik het overnight mee.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Sluit Long AEX, speeder 274: AEX CT Lim Speeder Long 274 16-12-2011

    prijs speeder: 2,23
    Koers AEX: 295,25

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Eerste trade is binnen: 80 euro nettowinst in 1,5 uur.

    “Long AEX, speeder 274: AEX CT Lim Speeder Long 274 16-12-2011, DE000CG23T36”

    prijs speeder: 2,03,
    prijs sluiting: 2,23

    Winst: 20*500=100 euro
    Bankkosten: 20 euro
    Nettowinst: 100-20=80 euro.

    Koers AEX open: 293,6
    Koers AEX sluiting: 295,25

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik trade dus snel, zoals vandaag. Ik heb dan meestal weinig tijd om een motivatie te plaatsen. Meestal is het op geluk 🙂 Vandaag zag ik een mooie long kans en die heb ik benut. Ik acht jullie reacties en opmerkingen ook welkom.

    Knarf schreef:
    Wanneer je in de gelegenheid bent is het leuk om tussendoor korte posities in te nemen. Past dus aardig bij de twee overige alternatieven. Ben natuurlijk wel benieuwd of we met de korte tussentijden en relatief kleine marges niet achter de feiten aan gaan lopen van door Satilmis uitgevoerde acties. We zullen het zien.
    Wel hoop ik dat, daar waar mogelijk, er bij de verschillende acties een korte motivatie komt. Is leuk om deze te toetsen aan eigen inzicht.
    Succes allen

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wil, bedankt voor je reactie.

    wil schreef:
    Hey satilmis,

    Ik volg al van in het begin je trades op het forum. De trades lijken mij niet in het wilde weg uit de lucht gegrepen. Wat je schrijft over je strategie “kwestie van geluk” , het zal eerder de ervaring zijn die een rol speelt in je strategie. Voor zij die weinig tijd hebben om al het werk zelf te doen is het raadzaam om dit te volgen. De winst die je voorstelt van 5% per maand is ook niet overdreven en zeker haalbaar. Er wordt realistisch gehandeld. Het is niet alleen puur winst trades die gemeld worden , het verlies wordt ook gemeld. Feilloos handelen zou onrealistisch zijn. Ik hoop dat de volgers beseffen dat iemand nooit zijn volledige strategie van handelen kan blootgeven. Hopelijk is daar begrip voor. Ieders visie op de markt en handelen is ook anders.
    Keep up the good work!!

    MVG Wil

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    Hallo Satilmis.
    Dat was meteen raak, chapoo.
    Nu heb ik toevalig de beurs vanmiddag redelijk goed gevolgd,het was wat in de plus en dan weer in de min,dus eigelijk was er geen peil op te trekken.Nu heb ik één simpele vraag waarom ging U long en niet short.
    Was er b.v. nieuws waarop de aex reageerde ?
    m.v.g.Daxen

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Wavy
    Bijdrager

    Graag zou ik de signalen van Crititrader willen ontvangen

    BVD

    Wavy

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Gorcum
    Bijdrager

    Dag Satilmis,

    Graag ontvang ik ook de meldingen per email.
    Ik kijk het eerst even fictief aan, maar als je het goed doet stel ik een bijdrage voor van elke deelnemer, en anders achter slot en grendel.

    Groet,

    Gorcum

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 464)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN