skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Cornerstone high dividend fondsen

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door watchme watchme 11 jaren, 9 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Investeerder2012
    Bijdrager

    Door op google te zoeken naar best monthly dividend funds kom ik op een lijst uit met ondermeer de cornerstone funds. Deze cornerstone funds hebben een dividend gehaald van ruim 19%! Doen of niet doen?

    #link naar dit bericht
    watchme
    watchme
    Bijdrager

    Als je een fonds opzoekt op google finance kan je iig zien wat ze in het verleden heeft gedaan en wat er allemaal gebeurd is: http://www.google.com/finance?q=NYSEAMEX:CLM

    Hieruit blijkt dat na intro het fonds is gestegen van 35,5 (midden 1987) naar 68 (eind 1999) en staat nu (27 juli 20112) op 7,03. De laagste koers is 2 dagen ervoor geweest op 6,90. Top to bottom staat ze nu dus op ongeveer 10% in 12,7 jaar tijd. Je zal maar eind 1999 daarin heben ‘geïnvesteerd’…

    Dit kan natuurlijk juist daarom een uitstekend instapmoment moment zijn, maar je zal zelf moeten achterhalen waarom het fonds zo volatiel is geweest, of de 6,9 inderdaad waarschijnlijk wel een bodem kan worden en of je emotioneel er wel tegen kan als je kapitaal zoveel fluctueert. Verder is het – net als met elk ander fonds – mogelijk dat het plotseling komt te overlijden. Risico spreiden dus, want geen enkele garantie…

    Als je een betrouwbaar fonds met hoog dividend zoekt, zou je Student Transportation kunnen overwegen. Een Canadees/USA bedrijf (TSE:STB)dat studenten transporteerd en daarvoor contracten aangaat met scholen en daarin zeer succesvol is gebleken. Top/bottem is ongeveer 8-3,5 en op dit moment staan ze op op 6.16 in een oversold situatie door een negatief rapport van de Prescience Investment Group waarin zij ‘vaststellen’ dat het huidige dividend rendement (rond 9%) niet kan worden gehandhaaft. Ik heb echter de overtuiging dat dat alleen maar bedoeld is om de koers naar beneden te praten om via een grote short-positie op korte termijn winst te boeken. Erg vals dus, maar in Amerika aan de orde van de dag. Het lijkt m.i. dus een mooi instap-moment. Verlaat je echter niet op mijn oordeel, maar doe je eigen research!

    Succes ermee!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN