skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Tides Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Tides Confused: tides have nothing to do with the stock market

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar kwli 14 jaren, 8 maanden geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Nu ben ik een beetje ‘confused’. Ik lees op http://www.paradigmbook.com/faq.html het volgende:

    8. How do you measure gravity?
    Gravity can only be measured one second at a time. I measure the “effects” of gravity.

    Oceans and all bodies of water suffer the effects of gravity directly, just as human beings do. We observe these effects in tidal movement which can be measured as far into the future as we care to go. Using these tidal fluctuations is a very effective method to predict gravitational increases and decreases into the future or back to the past.

    The National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) produces astronomical measurement algorithms which predict precise tidal fluctuations.

    en dan vervolgens

    10. Does the stock market move up and down the same as the tides?
    No. The tides have nothing to do with the stock market or any other financial market.

    Remember, gravitational fluctuations affect human behavior. After all, we are made up of over 75% water. Market price fluctuations correlate with changes in the gravitational forces that also create tidal fluctuations in the oceans and seas – as well as people.

    Ik weet het niet meer: bij het antwoord op vraag 8 wordt toch ook de tides bedoeld?

    Kan iemand mij het antwoord op vraag 10 verklaren. Ik dacht dat we juist wel naar de ‘tides’ kijken om de data van toppen/bodems te ‘voorspellen’…..

    Verder lees ik dat de voorspelling voor de jaren 100% accuraat zijn. Echter in de tabellen in Paradigm staat de volgende reeks: 2004 High – 2006 Low – 2009 High – 2010 Low.
    Ik meen toch dat eind 2008 / begin 2009 wel als Low gekenmerkt kan worden. Was de Low van 2006 foutief?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Laat ik een poging doen. De wisselende getijden en beurskoersen zijn beide een gevolg van veranderingen in zwaartekracht. Ze beïnvloeden elkaar echter niet. Je gebruikt de getijden, omdat er geen andere manier is om de wisselingen in zwaartekracht te meten.
    Wat denk je er van?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    @nescio
    Als “have nothing to do” zo bedoeld is (“ze oefenen geen invloed op elkaar uit”) dan is mijn verwarring verholpen…

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Kribel,

    Volgens mij bedoeld Robert Taylor met:
    “Punt 10. Does the stock market move up and down the same as the tides? No. The tides have nothing to do with the stock market or any other financial market.”
    Het feit dat de getijen geen enkel direct invloed hebben op de aandelenbeurzen maar dat ze wel invloed hebben op het handelen (c.q. emoties) van mensen (wij bestaan immers voor meer dan 75% uit water) en daardoor hebben de tides dus wel een indirect invloed op de beurzen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN