skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Grondstoffen Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Grondstoffen Brent Oil op weg naar 85$ ?

Tags: 

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 14 jaren geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    BillBull
    BillBull
    Bijdrager

    wordt onze naft nu echt duur met een hogere dollar en een olieprijs van 85$?

    Attachments:
    LONDON_BRENT_OIL.GIF

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Vanavond een interessante aflevering van Tegenlicht over Energie:

    Energy risk

    Wat doen we straks als onze fossiele brandstoffen op zijn?

    In de loop van de 21e eeuw zullen fossiele brandstoffen opraken. Zwartkijkers geven ons, gezien de explosieve groei in China en India, nog maar 25 jaar om op duurzame energie over te schakelen.

    maandag 22 maart 20:55 NED2

    http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2009-2010/de-groene-transitie/energy-risk.html

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Geen zorgen Satilmis, alles komt goed.

    We kunnen allang overschakkelen, maar dat willen de olie kartels niet.

    De elektrische auto bestaat al meer dan 100 jaar!!!! Ook zonne- en windenergie is niet nieuw.

    Dit jaar gaan al de eerste elektrische auto’s in productie en duurzame energie wordt vanuit Azië al op geïnvesteerd. Dat zal de nieuwe hype worden in de volgende Kondratieff cyclus. Zulke info houdt de belegger vaak bezig, maar dat zal allemaal goed komen. Indien olie opraakt, dan hebben de machtselite weer een slap excuus om oorlog te kunnen voeren of een olie crisis om er voordeel uit te halen.

    Deze Kondratieff zou in 2015 – 2020 eindigen, daarna krijgen we de volgende innovatie cyclus gebaseerd op duurzame energie. Ik lig er iig niet waker van.

    Mogelijk hebben we de olie piek allang bereikt, maar houden de Arabieren zich stil. Ik geloof er niet in de olie zal opraken, maar veel belangrijker is de prijs om olie te winnen. Dat is dadelijk niet meer rendabel. Wanneer we overschakkelen op duurzame energie, dan is er nog genoeg olie. Maar veel te duur om uit de grond te halen. Dan is er mogelijk 1 vat olie nodig om 1 vat olie te winnen. Dat is totaal niet rendabel. Onderzoek maar eens hoeveel vatten olie er gewonnen kunnen worden met 1 vat olie. Je zult verbaast zijn, maar daar lezen we vaak niks over.

    Of oliezand, vooral Canada, kan pas gewonnen worden indien de prijs omhoog schiet. Nu is dat nog veel te duur. Wanneer olie naar $ 300 gaat in 2016, dan is er genoeg geld voor de oliekartels om te kunnen investeren. Nu ligt dat helemaal stil.

    Belangrijk is dus niet hoeveel er nog is, maar hoelang de oliewinning nog rendabel is.

    Maar bedankt voor de tip. Erg goed programma.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @geert neem ook een leuke avatar 🙂

    Je klikt even op je gebruikersnaam bij: Welkom, gebruikersnaam!

    en vervolgens op avatar.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Ik heb er 1 genomen. Maar ik zag die nog niet direct terug.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Kun je een gif proberen, ik zag bij @billbull en @turbotrading dat het wel lukte.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Ik zal er eens mee aan de slag gaan en een mooie avator uitzoeken. Komt goed!

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Ik heb geprobeeerd een avatar te plaatsen, maar mij lukt het niet.
    Ik krijg de melding dat het uploaden geslaagd is, maar ik zie vervolgens nergens het plaatje wat ik geuploaded heb.
    Ik heb een .gif geprobeerd, en een heel kleine .gif geprobeerd ( kleiner dan 20 K)
    Maar het is blijkbaar te moeilijk voor mij.
    Hellup .. 😉
    Hoe groot mag het bestandje zijn voor de Avatar in KB, want waarschijnlijk probeer ik een te groot bestandje te plaatsen.
    ‘k zal het morgen nog eens proberen met een kleiner bestandje.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik heb er naar gekeken, volgens mij werkt het nu.

    Je kan gif, jpg, jpeg en png gebruiken. Maximum grootte 1 MB. formaten die groter zijn dan 150*150
    worden automatisch herschaald.

    De tekens # ? & % ” | ‘ * mogen niet in de bestaandsnaam voorkomen.

    The following image formats are allowed: gif, jpg, jpeg, png.
    File names may not contain the following special characters: # ? & % " | ' *
    File size must be no greater than 1024KB
    Image dimensions greater than 150 x 150 pixels will be resized automatically.

    Willen andere forumleden het ook proberen en eventuele feedback bij mij melden. Alvast bedankt!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN