skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggen Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggen Beleggersadvies

Dit onderwerp bevat 11 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar west 7 jaren, 10 maanden geleden.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    belegger1982
    Bijdrager

    Ik had een beginners vraag. Ik zoek een website die mij helpt met beleggen, in de vorm van tips, waar ik ik verschillende zaken zou kunnen vergelijken etc. Alles suggesties zijn welkom. Alvast bedankt voor de tijd.

    Belegger1982

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Dan ben je hier op het goede adres! Je vraag is echter ruim gesteld. Wat wil je concreet weten?

    belegger1982 schreef:
    Ik had een beginners vraag. Ik zoek een website die mij helpt met beleggen, in de vorm van tips, waar ik ik verschillende zaken zou kunnen vergelijken etc. Alles suggesties zijn welkom. Alvast bedankt voor de tijd.

    Belegger1982

    #link naar dit bericht
    Avatar
    belegger1982
    Bijdrager

    Satilmis schreef:
    Dan ben je hier op het goede adres! Je vraag is echter ruim gesteld. Wat wil je concreet weten?

    Ik weet dat de vraag ruim gesteld is, dit was ook de bedoeling. Ik wil namelijk een website vinden waarbij ik de mogelijkheid heb om alle relevante zaken te vergelijken mocht ik willen beleggen. Via een ander forum kwam ik op Beleggingsmatch, dit is een redelijk overzichtelijke site maar ik ben op zoek naar meerdere websites, vooral waar ik kosten van verschillende aanbieders kan vergelijken en het liefst ook rendementen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nikkit
    Bijdrager

    Hi Belegger1982, Spasimo.nl volgens mij is het een goed website over beleggen met goede tips. Bijvoorbeeld; https://www.spasimo.nl/09032016/beleggen-beurs-tips/

    #link naar dit bericht
    Avatar
    ppanters
    Bijdrager

    inflatiebestendige beleggingen zoals vastgoed betekenen vaak relatief weinig risico maar veel rendement. Ik dacht eerst dat je dan altijd veel geld moet investeren maar er zijn ook investeringsprojecten waarbij je met inleg van 5000,- bijvorbeeld ook al terecht kunt.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    west
    Bijdrager

    Volgens mij heeft beleggen in vastgoed minder risico dan andere alternatieven. Ik heb besloten om in vastgoed te beleggen, meer rendement en minder risico.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Tja West, dat is maar hoe je het bekijkt.
    Wanneer je lange termijn geheugen goed werkt, dan weet je toch dat we eind jaren 70 vorige eeuw een dipje hadden in onroerend goed van zo’n pakweg 40%
    Een midden woning van 220.000 gulden ging in die tijd in ‘no-time’ naar pakweg een 130.000 gulden
    Ook nu nog staat veel onroerend goed wat in deze eeuw is aangeschaft onder water.
    Kijk, wanneer je het maar over láááááánge termijn bekijkt, is investering in onroerend goed aardig steenvast 😉
    Maar het moment van instap is erg belangrijk.
    Aandelen kunnen fors onderuit, maar onroerend goed kan dat net zo goed.
    Belangrijk bij beiden is het instap moment (dat is wanneer het bloed door de straten loopt).
    Neem Ahold, die kon je aanschaffen tijdens het dipje in 2003 voor net even boven de 2 Euro.
    Afgelopen tijd stond Ahold genoteerd voor een koers rond de 20 Euro.
    Dat is een plus van 900%.
    Dat zijn rendementen die je met onroerend goed niet snel haalt.
    En wanneer je een 15 jaar terug kijkt in onroerend goed, dan heb ik meegemaakt dat ze voor aanschaf van een middelgrote winkel in het centrum tegen elkaar op stonden te bieden waarbij de verkoper meedeelde: -ik hoor het wel wanneer jullie eruit zijn-.
    Vandaag de dag raak je die winkel ruimtes aan de straatstenen nog niet kwijt.
    Dus vergis je niet wat betreft onroerend goed ten opzichte van aandelen.
    .
    Dit wil ik even ter relativering meegeven.
    .

    #link naar dit bericht
    Avatar
    west
    Bijdrager

    @jans bedankt voor de uitleg. Ik ben een net beginnende belegger. Ik heb eerlijk gezegd nog maar weinig ervaring met investeren maar ik heb al goede verhalen over beleggen in vastgoed gehoord (lidl supermarkt in Duitsland). Wat vind je daarvan? heb je zelf ervaring op dit gebied?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Speculant
    Bijdrager

    net vorige week een goede online cursus afgerond, gisteren mbv de strategieën wat goud gekocht en een rendement van 25% :wink:, best wel tof dat t werkelijk loont de tijd die je erin steekt. Probeer zoveel mogelijk op t internet naar gratis kennis te zoeken ipv ervoor te betalen, naar mijn ervaring is er meer te vinden op t web dan bij een betaalde “cursus”.

    #link naar dit bericht

    https://twitter.com/goudpaus

    gratis inkijk bij professioneel index trader
    succes !

    #link naar dit bericht
    Avatar
    west
    Bijdrager

    @ Speculant Bedankt voor je tip. Ik ga binnenkort deze cursus volgen (misschien in het weekend)

    @ Paus van het Damrak Prima, fijn

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN