skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beginners Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beginners Altijd die twijfel…….

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 14 jaren, 1 maand geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    henk
    Bijdrager

    De ene roept omhoog,de ander omlaag.
    Voor een beginnende belegger of voor een belegger met niet teveel centjes op de bank is dat een zeer moeilijke situatie.Neem je je winst of wil je het onderste uit de kan met het risico op de bekende en beruchte deksel of neem je je verlies op posities,twijfel wederom.Zeker zijn van een trade ben je nooit want iedereen gaat regelmatig eens de mist in.
    Hoe gaan jullie hiermee om en wat zijn jullie “bronnen”waar nog meer naar geluisterd wordt.
    groet,
    Henk

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Ik ben student en heb dus toegang tot databanken waar men duizenden euros aan lidmaatschap voor moet betalen. Om maar even een voorbeeld te noemen ‘companyinfo’ hier staat ontzettend veel cijfermatige info in over bedrijven met 50+ werknemers.
    Ik heb een paar duizend euro in aandelen en zou het een ‘waste of money’ vinden als ik daar nog is het risicomanagement op los moet laten. Dat kost ongetwijfeld meer dan dat het oplevert.

    Ik pak mijn winst als ik die maak. Het onderste uit de kan halen is onmogelijk, niemand kan in de toekomst kijken.

    Ikzelf heb nogal een aparte kijk op aandelen als ik zelf verlies maak. Ik hou ze zelf meestal aan en zorg ervoor dat ik een budget heb waaruit ik mits nodig mee kan middellen. (middellen het bijkopen van aandelen terwijl de situatie van het bedrijf vrijwel onveranderd is) Tot nu toe incasseer ik de klappen die ik te verduren krijg. Beleg ook nooit geld dat je niet kan missen!

    Ben zelf ook een beginnende belegger en ben ook benieuwd naar andere reacties..

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Ik houd meestal rekening met een bepaald percentage. Nooit het onderste uit de kan willen halen. Dat percentage kan je onderzoeken door te kijken wat normaal is.

    Gann zegt, trade om geld te verdienen, niet om te trade. Heb je winst, neem die dan. Maar sluit ook weer niet te snel. Een veel gemaakte fout is dat verliezen oplopen en winsten worden afgekapt. Zorg er altijd voor dat je met een stoploss (koers waarop je verlies neemt) werkt. http://www.psychologieenbeleggen.nl/2007/02/de-stop-loss/

    Wat wil jij verdienen en wat is mogelijk? Die vraag zal je moeten beantwoorden.

    Stel je wil € 1000 p/m verdienen, op termijn. Je doet een X aantal transacties en weet dat je gemiddeld € 100 kan verdienen. Dan dien je dus elke maand 10 transacties te doen, waarmee je gemiddeld € 100 verdient.

    Begin met een klein bedrag en bouw dat op. Probeer eens € 20 of € 50 te verdienen en verhoog dat elke keer. Ga niet direct hopen op € 10.000, want per saldo zal je veel verliezen. Met kleine stapjes kom je ook op bestemming.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    henk
    Bijdrager

    Bedankt voor de reacties!
    Met aandelen is het idd makkelijker om ze te houden/middelen voor een gunstigere prijs.Maar met opties is dit een stuk moeilijker,vooral kortlopend dat betekent veel meer risico!
    Geert,de veelgemaakte fout met opties zal zeker zijn dat de winste te vroeg afgekapt wordt en de verliezen te lang doorlopen.Maar dan ben je weer aan het begin van de cirkel,de ene zegt omhoog en de ander omlaag…..dus wat doe je dan met zo’n situatie?
    Het enigste is dus met percentages werken,of opties voortaan helemaal links laten liggen en dit vervangen voor turbo’s of sprinters,daar zit iig geen tijdswaarde aan.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Het belangrijkste is om te weten wat een optie normaal doet. Daar zijn de Grieken voor. Dat zijn indicators die iets zeggen over de verandering van de prijs. Maar ook zonder dat kan er gekeken worden naar mogelijkheden.

    Stel de index kan 5% stijgen, dan zal de optie bijvoorbeeld 40% gestegen zijn. Ga dan niet hopen op 50% winst, maar neem bijvoorbeeld genoegen met 30% en speel op safe. Onderzoek wat normaal is.

    Opties middelen heeft vaak weinig zin. Beter is het dan om verlies te nemen. De grootste vijand van de optiehandelaar is tijd en verwachtingswaarde. De optie kan ook waarde verliezen, ondanks je goed zit. Dat geldt enkel voor iedereen die koopt. De verkoper (schrijver), heeft daar het grootste voordeel aan.

    Belangrijk is het daarom om een goede analyse te maken en weet te hebben van prijsveranderingen. Zorg ervoor dat je het goede instapmoment ontdekt. Ik zelf gebruik de percentage om een beeld te vormen. Maar veiliger is inderdaad turbo’s of sprinters.

    Voor de beginnende belegger is het toch verstandig om van opties af te blijven. Kies dan voor turbo’s of oefen eerst op papier of doe mee aan een competitie.

    http://www.optiecompetitie.nl/default.asp

    Het blijft riskant spul.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    over twijfel

    en weten niet doen en wel doen

    gister mijn grafiek en wat andere zaken gaven daling aan dus ik koop in de close 10 weekputjes ax4 voor 0,60 cent
    met dat ik ze koop denk ik LUL

    maaar ok dan heb je ze dus ik keek vanochten zag er goed uit

    nou niet he

    dus ik weer wachtten

    zweet in mn naad

    zag ze zelfs even naar de 0,55 gaan

    ik wist of verlies of gelijk want de tijd zou me opvreten

    ze zijn gegaan voor 0,80 dus toch nog winst

    wat ik hiermee wil zeggen is

    heb geluk gehad en dat is gokken

    niet doen Allie :-)wat dit is zo dom

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN