skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beginners Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beginners AEX volgen

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door vgoossens vgoossens 12 jaren, 7 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    aexloper
    Bijdrager

    Hallo, ik ben nieuw in beleggen maar heb wel wat algemene kennis.

    Ik wil graag een bedragen wegzetten dat een index volgt zoals de aex of een fonds. Het fonds hoeft niet actief bestuurd te worden en ook hoef ik zelf niet dagelijks iets te veranderen. Ik wil dus eigenlijk gewoon een gokje op de AEX doennu die vrij laag staat.

    Ik kwam de site ohpen tegen die leek wel aardig maar het duurt wel een week voor je bedrag er op staat. Ook zag ik Alex maar het is me niet duidelijk wat de kosten daar zijn (de verborgen kosten). Ook probeerde ik Robeco maar ook daar is het me niet duidelijk wat voor provisies ik allemaal betaal en daarom vertrouw ik dat niet.

    Kortom waar moet ik zijn om mijn geld af te geven dat simpelweg een AEX volgt zonder te veel tussenhandel provisie en met de mogelijkheid binnen een dag het geld te storten dan wel op te nemen. Of vraag ik te veel?

    Bedankt alvast!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Gewoon een simpel rekening openen bij alex , binck of iets dergelijks. Tenslotte moet je overal provisie betalen.

    Succes met gokken.

    GRS

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    vgoossens
    vgoossens
    Bijdrager

    De markten zijn in Limbo, wat te doen?

    Zo weer een update na mijn vakantie in Toscane en Umbrie, erg warm maar heerlijk weer in Italie te zijn, het eten, de wijn, de cultuur en de openheid van de Italianen.

    Even terug komen waar we staan, na de felle dalingen de laatste weken.

    In Limbo, oftewel, Het Voorgeborchte (Latijn: limbus of limbo, “rand, zoom”), is in de rooms-katholieke theologie een aanduiding van het verblijf van de zielen die na het sterven niet toegelaten worden tot de hemelse glorie van Christus en ook niet naar de hel of het vagevuur gezonden worden. Zij wonen aan de rand van de hemel of de hel.

    Na een decennia van 2 forse crashes zijn er velen die de handdoek in de ring gooien en vluchten naar Cash, Goud, edelmetalen en obligaties om hun vermogen in stand te houden.

    Waar de markten om smachten is Vertrouwen! De hele media is ongelofelijk mies en iedereen voorspeld een zware recessie en verdere donkere dagen voor de aandelenmarkten. Iedereen rent naar Goud, Zilver en Obligaties. Doomsday is near…

    Wat te doen?

    Overduidelijk zwakt de groei overal af, een zeer goed analist is John Mauldin die nu zeker om is van 50/50 kans op recessie naar; binnen 12 maanden. De Bernank onthield de markten van nog een QE afgelopen vrijdag, om maar niet al te paniekerig over te komen en komt op 20 en 21 September terug om zijn arsenaal aan wapens te laten zien (laten we hopen dat hij genoeg ammunitie meeneemt).

    Europa is nog nooit zo verdeeld geweest, het beslissingsproces is enorm stroperig en iedere politici heeft wel wat te zeggen om hun eigen carriere te beschermen, maar eendracht is ver te zoeken.

    De Europese banken liggen vol aan het infuus bij de ECB, ze durven niet ook al niet meer aan elkaar te lenen (Clienten hebben ze al jaren niet meer, die noemen ze profit centers 😉 Nassim Nicholas Taleb legt het goed uit; maken ze winst keren ze het uit als bonussen, gaat het fout dan betaald de belastingbetaler, hier is nog steeds niets aan gedaan. Zelfs Lagarde geeft aan dat het niet goed gaat met onze bankjes, ze hebben meer kapitaal nodig. Ik snap er niets van, de stresstest wees toch uit dat het allemaal perfect was 😉

    Het (door angst van overheden gedreven) verbod op shortsellen in Italie, Frankrijk en Spanje heeft alleen maar geleid tot lagere markten, als men niet short kan gaan dekt men de portefeuilles af met futures wat weer leidt tot het verkopen van aandelen posities (voornamelijk in de zeer slecht presterende Duitse markt)

    Ik wacht deze week de onderstaande belangrijke cijfers af, alvorens wat te doen. (volatiliteit blijft hoog)

    Consumer confidence cijfers om 16:00 vandaag, verw 52(59.5) en Fed minutes om 20:00

    Woensdag voorloper op vrijdag’s werkeloosheidscijfers, 14:15 de ADP employment change, verw +103k(+114k) en om 15:45 Chicago PMI verw 53.5(58.8) en 16:00 NAPM Milwaukee verw 52.9(57.6)

    Donderdag China PMI manuf Aug verw 51(50.7) (ook belangrijk voor de grondstofprijs ontwikkelingen), om 8:00 de Duitse GDP verw 0.1(0.1) y/y 2.8(2.8) en belangrijkst om 16:00 de US ISM Manuf verw 48.5(50.9)

    Vrijdag; 14:30 Non farm payroll verw 75k(117k), private payrolls 105k(154k), Unempl rate 9.1(9.1)

    http://goedbeleggen.wordpress.com/

    Attachments:
    IMG_1319.JPG

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN