skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX AEX up of down

Tags: 

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Rietveld 14 jaren, 9 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    henk
    Bijdrager

    Ik volg al tijden de beurs en je wordt helemaal kierewiet van alle meningen.Ga je long,dan lees je de longpredikers,ga je short,dan lees je de shortpredikers,doe je mee dan gaat het vaak de andere kant op als dat je verwacht had.Het zal iedereen ongelofelijk bekend in de oren klinken dat weet ik zeker.Maar wat moet je nu doen op een computergestuurde beurs waarin de logica vaak ver te zoeken is?
    Met andere woorden,wat zijn de technieken van degene die wel geld verdienen op de beurs,wat zijn de goede strategien die we toe kunnen/moeten passen?
    En wie kan bij een actie of tip een kans van slagen noemen in een schaal van 1 tot 10?
    Ik ben benieuwd of er mensen zijn die hun kennis daarover hier zouden willen delen!
    Groet Henk

    #link naar dit bericht
    Elmer
    Elmer
    Bijdrager

    1. zorg voor één strategie. Bijv. als een beurs meer dan 2 dagen achtereen stijgt, zal ik de derde dag nooit long gaan. En omgekeerd. En/of misschien kunnen bijv. de tides/waterstanden je daarbij helpen, doordat je rekening houdt met bodems en toppen zoals in de artikelen aangegeven. Zie bijv. http://forum.dekritischebelegger.nl/technische-analyse/patroonherkenning/de-waterstanden-van-goud-zilver-en-de-dollar/

    2. zorg voor een goede stop-loss en houd je daar ook aan. Achteraf weten dat je had moeten blijven zitten, heb je niks aan. Money Management, daar draait het om.

    3. In vervolg op 1.: zoek iets wat voor jou begrijpelijk is en wat je houvast geeft. Bijv. de tides, Elliott Wave, lijntjes trekken of wat dan ook waar jij je goed bij voelt en houd je daar aan, ga niet steeds van strategie veranderen. Bedenk wel: een 100% score haal je niet. Meer dan 50% is per saldo winstgevend. Dus haak niet gelijk af, maar test het en hou het een tijdje 'droog' bij. Kijk wat je hitratio is en is die hoger dan 50%, probeer het dan een tijdje uit.

    4. Gebruik steeds slechts een deel van het bedrag dat je bereid bent 'kwijt te raken'. Bijv. 10%. En neem daar posities mee in.

    Misschien heb je hier iets aan. Doe voorzichtig en succes.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    henk
    Bijdrager

    Hoi Elmer,
    ik ken de theorieen wel maar het is ontzettend moeilijk om steevast de regels toe te passen.
    Wat me wel opgevallen is dat er met volle maan regelmatig een trenddraai is.
    Verder probeer ik wel fibolijnen en steun en weerstandslijnen aan te houden.
    Maar het is en blijft vaak vingerdik kijken wat de richting op korte termijn is/wordt,dus het herkennen van een trendkeer is misschien nog wel belangrijker(met de daarbij behorend SL).Erg moeilijk allemaal,en bedankt voor je reactie!

    groet,
    Henk

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Hallo Henk,

    Zie mijn eerste tidestrade. Ik vind het ook bijzonder moeilijk om beslissingen nemen tot trades. En als er dan een loopt schieten er opnieuw zoveel ‘bespiegelingen’ door je hoofd. Kortom: best lastig om erop te handelen en te bepalen hoe. Maar het heeft waarschijnlijk ook wel te maken met hoeveel euris je hebt liggen om mee te spelen. En bij mij is dat (nog) beperkt.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    stij
    Bijdrager

    En waarom zou het gemakkelijk moeten zijn. tenslotte gaat het om geld verdienen en niet om een spelletje. En geld verdienen is echt niet zo gemakkelijk. In het dagelijks leven moet je er hard en lang voor werken. Op de beurs moet je er ook veel aan doen om succesvol te zijn. Logisch, toch! Het is dus heel goed dat het niet zo makkelijk is, want dan zou iedereen het kunnen en dan is verdienen een stuk moeilijker. Zoals elmer al zegt, het gaat om je discipline en je geeft zelf al aan dat dat het mogelijke probleem is. Naast misschien de ervaring. Als je voldoende ervaring hebt kun je waarschijnlijk beter je emoties in de hand houden en veiliger traden met het systeem dat jou het beste ligt. Dus oefenen, oefenen en nog eens oefenen, totdat je een ons weegt en het (een beetje) in de vingers krijgt. En, inderdaad, zeer belangrijk > een goed money-management, omdat de succesvolle mensen juist weinig verliezen en dus per saldo grotere winsten overhouden.
    Maar goed, het is maar mijn mening. In ieder geval succes.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Het lijkt erop of 270 als weerstand te zwaar is geweest…

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Rietveld
    Bijdrager

    Hallo, ik ben Dirk en beleg ongeveer drie jaar. Twee jaar met prima resultaat, en dit jaar nog nauwelijks verdiend. Op dit moment zit ik short op de AEX/Dax/Dow.
    Flink balen, maar het kan toch niet eeuwig blijven stijgen?
    Hoop op een fiks negatief signaal.
    Uitstappen is verlies, en als je dat doet blijkt het vaak oliedom, want dan draait precies de beurs. Op dit moment geef ik het nog even een kans, maar mijn geloof is nagenoeg nul in een goede afloop.
    Allerhande TA en berekeningen kan iedereen vinden, ik denk dat op een forum het simpeler is om te zeggen wat je doet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN