skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums AEX Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums AEX AEX gaat vrolijk verder stijgen

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 14 jaren, 5 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Jan Groothaar
    Jan Groothaar
    Bijdrager

    Technisch gezien is er nog voldoende ruimte voor een verdere stijging van de AEX. Elke correctie is nu koopwaardig. Een daling onder 305 is een harde stop-loss.

    AEX gaat vrolijk verder stijgen

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De obligaties zijn leidend. Die zakken als de aandelen indices stijgen. Ze stijgen dus ik denk dat de indices zullen zakken.!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Hallo AD,

    Ik geef toe dat mijn visie mogelijk prematuur is, wat mij opvalt is dat de recente stijging de vorm van een puls heeft. In verreweg de meeste gevallen komt er na een correctie een vervolg in de stijging. Of dit nu ook zo is zal de tijd moeten leren maar ik neem bij een correctie wel positie in maar respecteer de stop op 305. Zakt de AEX onder 305 dan ga ik met jou gedachte mee en is 270 mijn doel.

    Groet Jan

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ik verwacht dat de AEX maandag door de 305 naar beneden knalt.

    R.N. Elliot’s theorie is leuk maar hij heeft zijn golven nooit kunnen kwantificeren. Waarom wordt in de figuur 5 waves naar boven getekend? er kunnen net zo goed 3 corrigerende waves naar beneden komen.
    Grote beleggers gaan nu in obligaties:

    http://bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=aW7FFFAtZePI&pos=3

    Het wordt dus spannend volgende week!

    mvgr

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste Bob,

    Ik kan jou stelling goed begrijpen, een drie of een 5 wave dat is dus de vraag. Het EWT is een lastige theorie zeker als je dat alleen zou gebruiken en dat doe ik niet dat is wel duidelijk geworden. Wat ik wel doe is het als kapstok gebruiken voor de grote lijn, daarvoor is er binnen het EWT veel gereedschap beschikbaar. Mijn stelling om positief te zijn boven 305 is daar een gevolg van want de correctie tot 296 past binnen het grote beeld van een per saldo stijgende markt. Onder 305 is dat beeld dus kapot en gaat een alternatief scenario in werking treden, AEX 270.
    Ik denk niet dat we a.s. maandag door de 305 knallen, eerst een correctie op de daling en dan weer short voor de trader.
    Groet Jan

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN