skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading 5 13 62 strategie

Dit onderwerp bevat 40 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar glien 13 jaren, 2 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Daxen, met dit topic heb jij evenveel informatie als ik. Gebruik het dus als hulpmiddel in het beoordelen van je beleggingsbeslissingen en niet als een tradingsysteem.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Mensen, jullie zullen minder tevreden zijn van mij en ergens terecht. Hoewel ik mij heel erg inspan goed werk te leveren, ontdek ik nog een fout in mijn eerste uitwerking van het tradingsysteem van Hans van der Helm. Deze fouten komen soms pas boven als ik mijn andere waarden in de nieuwe excelfile omzet.

    Aanvankelijk ging ik gewacht hebben om een nieuwe versie op het forum te plaatsen, kwestie van niet te veel de “dommen” uit te hangen, maar die fout heeft maakt dat nu onmogelijk.

    Om de pil te vergulden, kan ik je vertellen dat ik vandaag ruim vier, vijf uren besteed heb aan het in een apart tabblad uitwerken van het systeem. Als je het tabblad opent, kan je nooit vermoeden dat er zoveel tijd in is gekropen om het tot een hoogstaand geheel te krijgen. Een volautomatisch rapport maken die in elke situatie accuraat en goed ogend is, was dus niet simpel. Ik heb het met heel veel zorg in elkaar gestoken, maar uiteraard kan ook daar een fout(je) boven komen drijven. Je “moet” het mij maar niet al te kwalijk nemen. Hier heb ik ook jullie hulp nodig. Als je iets merkt, “moeten” jullie reageren.

    Maar het is nu volautomatisch. Het enige dat je moet doen, is de cijfergegevens invullen, kijken welk signaal het systeem je geeft en voldoende vertrouwen hebben om het ook uit te voeren. Ik hoef geen nieuwe handleiding te schrijven.

    Zolang Hans zijn op zijn website de DAX blijft bijhouden, kan iedereen gemakkelijk ontdekken of mijn uitwerking synchroon met zijn systeem loopt.

    Attachments:
    AEX_KB.xlsx

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Nog een impressie van het rapport dat je krijgt


    Attachments:
    Hansvanderhelm_voorbeeld_01.JPG
    Hansvanderhelm_voorbeeld_02.JPG

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Luc

    excuse me if I am stupid, maar moet je nu alleen bij het tabblad met de aex koersen alleen de OHLS invullen + volume en verder niks>

    gr

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Niemand kan van alles even goed op de hoogte zijn, Glien. Geen excuses nodig.

    Je “moet” de OHLS én de formules in kolom I en J op gelijke hoogte houden. Als je dus nieuwe OHLS in vult, kopieer en plak je ook “verplicht” de formules in kolom I en J. Het volume kan je bijhouden indien je dat wenst, maar dat is geen “verplichting”.

    Het excelbestand actualiseert automatisch alle cijfers en grafieken.

    Download ook de minihandleiding die je terugvindt in pagina 1 van dit topic.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    wjdf
    Bijdrager

    Hoe kies je de koers hoogte/laagte van een Turbo long/short?

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Soms moet je roeien met de spanen die je hebt. Voor onderliggende waarden zoals suiker, olie en nog heel wat van die spullen, vul ik de slotkoers vier keer in. Dat lukt ook. Veel van de indicatoren werken op de slotkoers.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Luc,

    nog even over het systeem van van der helm (zie jouw mooie excel overzicht), dat toch op slotkoersen werkt. Maar de openingskoers van de volgende dag kan sterk afwijken. Heb jij in het echie gecontroleerd of het dan uberhaupt wel werkt?
    En gebruik je het excel overzicht ook voor de Dax?

    mvg
    Glien

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    glien,

    Alles wijst in de richting dat Hans van der Helm te vertrouwen is in deze.

    Tot op heden heb ik geen echte controle uitgevoerd, hoewel dat wel mogelijk is aan de hand van mijn excelbestand en Hans zijn zegebulletin op zijn website. Ik ben nu nog bezig met het omvormen van al mijn andere onderliggende waarden naar mijn nieuwe versie.

    Als dit klaar is, zal ik die controle doen, maar eigenlijk kan elke forumbezoeker die mijn bestand heeft gedownload dezelfde oefening doen als hij of zij ook even op http://www.hansvanderhelm.com gaat kijken.

    De signalen van 20/01/2011, die ik “life” kon volgen, kwamen perfect overeen.

    Groet,

    Luc

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Luc,

    ik heb het gecheckt op de site van van der helm, maar bleef dus met de volgende vraag zitten en vroeg me af of iemand dit ook daadwerkelijk zelf heeft bijgehouden om het checken. Het ging om het volgende:
    Positie wordt direct geopend bij het sluiten van de beurs.

    Dit is een van de aannames in zijn systeem, maar ten eerste hoe open je iets na het sluiten van de markt, je moet dan een limietorder ingeven voor de volgende dag, maar de koers kan dan wel eens heel anders zijn en dus blijft de vraag zijn de genoemde resultaten wel haalbaar?

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Zo’n order noem je een MOC order (Murder On Close) wil dus zeggen dat je een order inlegt tegen de slotkoers van die dag. Je kan ook een MOP geven of een MUP order niet iedere tussenpersoon kent de MUP of de MOC wel even navragen dus.

    Is getest op andere tickers lees het draadje dan ook goed door.

    Klik om bericht af te beelden

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Glien,

    Het allereerste is dat je strategie, eventueel met stop losses, winstgevend is op niveau van de koers in je onderliggende waarde. Daarna moet je ook winst boeken na transactiekosten en spread.

    Bovendien moet je ook echt in staat zijn te handelen op het moment dat je moet handelen en moet je het product dat verhandelt ook begrijpen. Als je pas om zeven uur thuis ben van je werk, kan je niet bij sluiten van de beurs instappen. Met futures en CFD’s kan je dan nog instappen, denk ik. Soms zal dat in je voordeel zijn, soms in je nadeel. Uitstappen zal je ook pas de volgende dag rond zeven uur ’s avonds kunnen doen. Soms is dat in je voordeel, soms in je nadeel.

    Desnoods, als dat beter in je schema past, definieer de slotstand als zijnde de koers om 12 uur ’s middags en houd je die gegevens bij in een appart bestand die je enkel voor dat tradingdoel houdt. Je hebt in het systeem van Hans maar drie dagen koersen nodig. Mis je op een dag een koers, dan wacht je rustig drie dagen af om de volgende mogelijkheid mee te pikken.

    En als 12 uur je niet schikt, maar 17h20 is voor jou de beste tijd, dan zal dat je referentiepunt worden. Alleen de openingskoers zou ik uitsluiten van dit idee, omdat dit min of meer toevallig tot stand komt, maar ik geloof dat elk uur vanaf één uur na opening tot het slot een goede keuze kan zijn om je handel op te baseren.

    Belangrijk is dat je een winstgevend systeem heb en dat nauwgezet toepast.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Noah en Luc, bedankt voor de feedback!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Voor Luc en Noah,

    op WHS kun je ook de rocema gebruiken, zie filmpje:
    http://www.whselfinvest.be/films/loadfilm.php?film=strat_03_rocema_film2.swf&closeBT=Sluiten&title=Rocema

    #link naar dit bericht
    Noach
    Noach
    Bijdrager

    Zal een verhaaltje vertellen voor het slapen gaan dan maar.

    Twee traders allebei even veel geld voor de goede orde eigen geld he geen monopolie geen fixed money echt geld gespaard en opgenomen op de spaarekening of geleend van de bank en/of hypotheek genomen noem maar op.

    Allebei een HandelsSysteem (HS) gemaakt door Noach met een score van 6 d.w.z. iedere 10 trades zullen er 6 met winst sluiten en 4 met verlies waarvan 1 een grote winst en een met een groter verlies. En goed HS wordt zo’n HS genoemd als het beter scoort dan het gemiddelde. Is dus niet het allerbeste maar gewoon een goed winstgevend systeem.

    Een trader begint laten we zeggen Guus Geluk:
    Eerste trade pats boem neus in de boter gelijk raak eerste winst verdubbeling van het geld. Tweede trade pats boem winst derde winst vierde winst. Vijf was een gelijk spelletje zes idem enz Resultaat Noach is aardig Noach is goede Peer Noach mag brommert voor het raam zetten en als beloning wordt de voorband opgepompt van de brommert.

    Tweede trader begint laten we zeggen Pieter Pech Vogel:
    Eerste trade pats boem neus in de modder en broek op de knieën verlies en niet kunnen afkappen alles weg de inzet dan. Tweede trade pats boem verlies derde verlies vierde verlies. Vijf was een gelijk spelletje zes idem enz Noach is een lul Noach is een eikel kan met zijn klote brommert de gracht in rijden met die klote hond voorop.

    Wil alleen maar zeggen denk nu eens na voor je wat doet en wat roept. Beginnelingen hebben een gebrek ze denken niet na en hebben te weinig geld om de hele cyclus uit te zitten. Gaat het goed en begin je met winst op winst dan besef je niet hoeveel geluk je hebt gehad. Niet voor niets werkt Hans met €100.000

    Systematisch traden is zo ontzettend moeilijk zijn lange dagen vol stress en tegenslag alles kan tegen zitten niemand en dat is dan bijna niemand kan tegen de marteling van 5 trades met verlies voordat het narrenschip met de feestgangers de haven binnenloopt. Traden is gewoon eerst leren verlies te nemen probleem is dat bijna niemand dat kan.

    Mijn advies is kijk nu eens hoeveel je verlies moet maken voor je winst kan maken in een cyclus. Ben je een cyclus door dan zit je op het ritme ben je een pechvogel en die zijn er dan redt je het gewoon niet. En voor de goede orde 80% van de beginners is binnen 6 maanden weg. 50% van die overlevenden is binnen een jaar weg.

    Hele fora staan vol met succesverhalen over superwinsten en supertraders probleem is dat ze niet waar zijn. Maar goed ze kunnen dat altijd nog een adviesdienst beginnen anderen te helpen met die superwinsten.

    Kijk hoeveel keer je verlies moet maken voor je winst kan behalen op het plaatje van het HS is dat 15 om 4 dus je kan maximaal 4 keer verlies maken dat is de maximale score tot nu toe. Morgen kan dit 5 keer zijn of erger 11 keer of nog erger je treft de “Black Swan” er gebeurt iets waar niemand ooit op heeft gerekend.

    Er zijn 100 manieren om een BackTest te manipuleren of te UpStretchen echter in de praktijk kan alles tegen zitten.

    Niemand blijft ongevoelig of stoïcijns onder 5 verliesgevende trades achter elkaar. Van elke trade neem je iets mee naar de volgende. Mijn score stond op 13 verliezen achter elkaar en dan breekt het handelshart en houd het pompen noodgedwongen met het hartwater tot de lippen op.

    Zoals het er nu uitziet komt er dus dinsdag een koopsigaal nou ja eigenlijk maandag met het HandelsSysteem Hans nu rest de vraag ben je dus een PechVogel of je ben je een Guus Geluk?

    Plaatje BackTest met daarop het aantal verliesgevende trades

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Noah,

    Heb het allemaal in één of andere variant op het thema meegemaakt. Ik kan dus beamen dat je verhaal ernstig te nemen is. Persoonlijk ben ik een blijver, een koppegaart (=West Vlaams voor koppige persoon).

    Daarom schrijf ik af en toe op het forum dat ik niet de mooiste en de slimste belegger ben, maar dat ik harder heb gewerkt dan de gemiddelde belegger, wat niet wil zegger dat ik harder zou gewerkt hebben dan jij of de persoon die dit leest.

    Nu weet ik dat ik een belegger ben en dat ik nog zelden grote uitschuivers als belegger zal hebben. De volgende stap is leren traden. De meeste nieuwelingen op de beurs proberen eerst te leren traden. Niet goed, leer eerst beleggen en denk dan eens aan traden. Deze mijnheer kan het weten. In het kwadraat dan nog.

    Daarom probeer ik eerst op de demo-rekening. Dat is nog maar de helft van het werk. Daarna komt pas de echte test, die met echt geld.

    Tussendoor proberen wij te doorgronden hoe wij tradingstrategieën moeten uitdenken. Daar heb ik nog minder kaas van gegeten.

    De nieuwe mensen in de beurswereld en veel minder nieuwe mensen in de beurswereld zou de bijdrage van Noah gedurende een gans jaar elke avond zichzelf luidop moeten voorlezen, vlak voor het slapen gaan.

    Je hoeft niet de mooiste en de slimste belegger te zijn. Je moet zelfs niet de hards werkende belegger zijn. Je moet alleen veel harder werken dan de gemiddelde belegger.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    glien
    Bijdrager

    Luc,

    ik krijg in jouw excel bestand onder tradershoek alleen hetzelfde signaal vanaf 6 december en dit is tevens de laatste vermelding. Moet ik iets aanpassen opdat de tradershoek wordt bijgewerkt als je de koersen invoert?

    G

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Glien,

    Welke onderliggende waarde? AEX?

    Ik heb vlug gekeken naar de AEX en ja het klopt. Rond 06/12/2010 is de EMA13 groter geworden dan de EMA62 én is de EMA5 groter geworden dan EMA62, waardoor er een koopsignaal is gegeven. De koers van de AEX was toen 342. Sedertdien is de EMA13 voortdurend boven de EMA62 gebleven en is bovendien de EMA5 boven de EMA13 gebleven, die zich nu op 366 bevindt.

    Persoonlijk vind ik de huidige koersstijging of een luchtbel of de voorbode van grote inflatie. De oorzaak is, volgens mij, gecreëerd door quantitative-easing-geld. In het eerste geval is er een groot risico op een beurscrash, in het tweede geval zullen de aandelenbezitters hun grote gelijk krijgen. Maar dat is een persoonlijke opinie.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Of het een luchtbel is of niet. Je zou maar vanaf AEX 338/342 of dax 6165 long zitten met cfd , future of turbo. Pak je toch mooi wat puntjes. Een slepende stoploss gebruiken. Al die crash verhalen en weet ik veel kost alleen maar geld. Emotions are out and ….

20 berichten aan het bekijken - 21 tot 40 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN