skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Dagelijkse discussie Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Dagelijkse discussie 18-03-11 Wat de doen bij paniekverkopen

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door vgoossens vgoossens 13 jaren, 2 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De bedoeling van deze draad is om elkaar te informeren over actualiteiten die de beurskoers(en) kunnen beïnvloeden. Ook kunnen interessante berichten, trades en tips worden gegeven.

    Nieuwsberichten (met bronvermelding), cijfers, grafieken,ingenomen posities etc. mogen geplaatst worden.

    Kortom, via deze draad informeren we elkaar en houden we de bezoekers van dit forum scherp. Iedereen kan meedoen.

    De beurzen zijn gisteren flink opgekrabbeld. Is dit een cat-bounce geweest?

    Of is het NU tijd nu om aandelen in te slaan. Bij rampen van deze orde en bij geoplotieke onrust is in de historie gebleken dat het perfecte koopmomenten waren.

    Goeroe Jim Rogers zegt op CNBC dat normaliter deze rampen paniekverkopen veroorzaken. Het beste is historisch gezien dan om even te wachten en tijdens paniekverkopen in te slaan.

    In 1995 vond de Kobe aardbeving plaats en de Japanse beurs ging 25% onderuit maar eindigde dat jaar bijna vlak.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Hier een grafiek van The Economist over het koersverloop van aandelenbeurzen op rampen.

    Attachments:
    Koersverloop_na_rampen.jpg

    #link naar dit bericht
    vgoossens
    vgoossens
    Bijdrager

    Strategie voor komende week;

    Net terug van een weekje ‘skiën’ in Zwitserland, weer niet geweldig en sneeuw niet optimaal. Werd daarbovenop mij portefeuille (met een aantal belangen in Uranium) genuked door de drama’s in Japan.


    Strategie voor komende week;

    Kwam net dit citaat van Jim Rogers tegen:
    What To Do When Serious Events Cause Panic Selling

    “Normally, when you have serious events like this, there`s panic selling. The best thing to do historically its been to wait a little while and then buy into the panic selling. In 1995 when they had the Kobe earthquake, the japanese stock market went down 25% but ended the year almost flat.”

    Beter nieuws uit Fukushima; nr 3 pressure under control, 1,2&4 progress, 5&6 have been shut down. Uranium aandelen kunnen een rebound gaan maken. Daar minder kernenergie betekend duurdere olie en meer co2 uitstoot (kolen,gas,olie), misschien co2 rechten gaan kopen? Maar ken die markt niet zo goed, graag input.

    ATT koopt T-Mobile us voor $ 39mrd; meer M&A activiteiten, positief voor aandelen.

    Gann trader wordt positief, zeer interessante analyse vanochtend ontvangen, vraag even gratis een proef aan.

    Vooralsnog heeft mijn portefeuille een flink hit gekregen deze maand, hopen dat we de maand wat positiever kunnen gaan eindigen, zodat ik de gemiddelde 18% per jaar performance zou kunnen behouden, maar met 10/15% per jaar in goede en slechte jaren ben ik tevreden.

    Ben met een lijst van aankoop kandidaten bezig om mijn cash positie naar beneden te brengen, alle input is welkom 😉

    Succes volgende week,

    Met vriendelijke groet

    Victor Goossens

    http://goedbeleggen.wordpress.com/

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN