skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Tides Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Tides 14 juli

Dit onderwerp bevat 18 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Elmer Elmer 14 jaren, 9 maanden geleden.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Elmer
    Elmer
    Bijdrager

    @ Kwok-wai: ik heb 2 hele belangrijke draaipunten: 12 juli en 14 juli. Daar zit de marge dus al in: 1-2 dagen. Je kunt zeggen dat vanhieruit een grote stijging begint en dat 12-14 juli dat draaipunt markeert. Je kunt ook zeggen dat we hier met een opvering bezig zijn en dat vandaaruit een grote dreun omlaag komt. Ook ik kan ernaast zitten, maar zelf denk ik het laatste. Het breekpunt was 247, dus het zou me niet verbazen als we nu een terugtest krijgen daarvan. De waterstanden van Amsterdam zeggen overigens een top op vrijdag 17 juli.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Elmer, je laat in je laatste artikel het verband zien tussen de tides en een aantal koersen. Interessant dat je olie, goud en euro/dollar ook bespreekt. Heb je een verklaring voor het gelijktijdig stijgen van de aex met het stijgen van de euro t.o.v. de dollar? Zorgt een positief sentiment (lagere zwaartekracht) voor een hogere euro en (dus) een lagere dollar?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Kijkend naar de aex van dit moment (245,03) is het voor mij nu duidelijk dat we een bodem hebben gezet. We gaan nu richting de top van 14/15 juli ( draaipunt bradley) Maar verwacht eigelijk de top op 16/17 juli dit ook vanwege de experatie van juli.

    #link naar dit bericht
    Elmer
    Elmer
    Bijdrager

    @nescio: tav de euro-dollar, ja zo moet je het denk ik zien. Maar ik ben daar overigens flexible in. Kan me nl. ook goed voorstellen dat het omgekeerde het geval is, dus een top in de dollar ipv euro (niet nu wellicht maar op een ander moment). Denk aan het volgende: De Dow en de AEX bodemden op 17 maart 2008. Goud topte op 17 maart 2008 op 1033 dollar. Iedereen roept vaak: beurzen omlaag, goud omhoog. Dat is geen 1 op 1-correlatie. Ik zou zeggen: beurzen op draaipunt, goud/euro/dollar ook op draaipunt, plus of min 1 dag.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Koersdoel voor de aex op 260? op 15 juli?
    patroon lijkt enigzins op die van half mei.
    We zullen wel zien

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Koersdoel 260, top wordt vandaag of morgen gezet.

    Groet,
    Kwok-wai

    #link naar dit bericht
    Elmer
    Elmer
    Bijdrager

    Toppen zijn altijd spits, nooit vlak. Kijk op: http://procharts2.keyword.nl/ewallstreet/ichart.dll/tickchart?HSIZ=600&VSIZ=460&FID=IAEX, het zou zo maar kunnen dat de top al staat.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Elmer, ik heb gezien dat je (in juni al) 15 of 16 juli als beginpunt van een flinke daling verwacht/voorspelt. Heeft dat nog met iets anders te maken dan de ‘tides’?

    #link naar dit bericht
    Elmer
    Elmer
    Bijdrager

    Ik heb ook een draaipunt ogv the Spiral Calendar, dat verband houdt met de bodems van 1974 en 1982 en de uiteindelijke bodem die ik eind 2010 verwacht.

    De datum die daaruit voortvloeit is 14 juli 2009. Aangezien die datum exact samenviel met een top die ik mbv de tides berekend had, ging ik ervan uit dat de markt hier ergens neerwaarts zou gaan draaien.

    Houd echter altijd een open mind: vanaf 13 juli begon een hele sterke stijging vanaf 241 naar inmiddels 258/259. Zou het dus juist ook een bodem kunnen zijn?

    Ja, ik sluit niets uit. Echter, sinds 13 juli hebben we 3 dagen stijging gehad en van de beursveteraan Bill McLaren heb ik altijd geleerd dat wanneer bewegingen op de beurzen niet meer dan 3 of 4 dagen duren (tenzij ze HEEL erg groot zijn), ze doorgaans correctief zijn, dus geen trend.

    Heeft het nog met iets anders te maken dan met de tides? Dan kom je op de vraag: wat zet beurzen in beweging? Daar geef ik in doorgaans besloten kringen hele trainingen over (Oorzaak en gevolg).

    Mijn inziens worden beurzen niet door nieuws en gebeurtenissen gedreven (hooguit op de korte termijn, niet trendmatig) maar door emotie.

    Een techniek die gebaseerd is op de emotie van de kudde is het Elliott Wave Principle. Naar ik van de Nederlandse goeroes op dit vlak (Matrix Asset Management) begrijp, is het meest waarschijnlijke patroon (gebaseerd op het EWP) op dit moment neerwaarts.

    De combinatie van the Spiral Calendar, de tides en het EWP brachten mij ertoe om te verwachten dat we hier een top gaan maken. Laten we het gaan zien.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    260 Bulls eye !!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Ik ben blij dat je zo zeker bent kwli 🙂
    Hoe ben je trouwens aan de voorspelde top 260 gekomen?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    @nescio

    Wel met een beetje geluk hoor.
    Mijn eerste koersdoel was tussen de 250 en 255 (op basis van fibo) maar aangezien de “goede” cijfers en de sterk oplopende futures van vanochtend was toen mijn volgende koersdoel 260 (de top van 1 juli) tevens is dit 100% fibo rectr.

    Gezien vandaag op de hoogste koers van de dag gesloten zijn veracht is morgen hogere koersen te zien (261/262) en dan is wat mij betreft de top gezet en gaan we richting zuidwaards.

    P.s. 14/15 juli is een bradley turningpoint !

    Groet,
    Kwok-wai Li

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Nescio
    Bijdrager

    Elmer en kwli: bedankt voor jullie antwoorden.
    Overigens las ik vandaag voor het eerst over ‘Bradley’.
    Ik was benieuwd of Elmer daar ook rekening mee hield.
    Morgen zal de richting wel duidelijk worden.
    Succes en plezier, Addy

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KriBel
    Bijdrager

    Hoe gaan jullie inspelen op die verwacht top?
    Put opties lijken me erg duur. Tja, behalve als het achteraf allemaal klopt. Dan is alles goed natuurlijk. Maar wil iemand hierover misschien iets zeggen? Zie eventueel ook mijn beschrijving van mijn eerste ‘tidestrade’ elders op dit forum.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    De top is gezet op 262.92 !!
    Put AEX 260 en 250 ingeslagen

    #link naar dit bericht
    Avatar
    kwli
    Bijdrager

    Ja hoor….heb ik de opties uurtje of 2 geleden verkocht stijgt die verd#mde aex nog 2 punten door (264,09) en de put heb ik natuurlijk ook weer net iets te duur gekocht.

    Groet,
    Kwok-wai

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Kwok-wai
    Los van andere timingmethodes kan je ook simpel kijken naar de rally’s vanaf bijvoorbeeld begin maart. De AEX heeft er 8 laten zien met een gemiddelde duur van 5.5 handelsdag en een gemiddelde stijging van 21.5 indexpunt. Nu lopen in deze rally tijd en prijs niet hand in hand maar qua timing is het in mijn ogen aan de vroege kant om short te gaan. Morgen na expiratie is voor mij het eerste speculatieve moment maar liever zie ik eerst een swinghigh.
    Voor wat het waard is.
    Circum

    #link naar dit bericht
    Elmer
    Elmer
    Bijdrager

    Wat misschien meer houvast geeft: stel je ziet een daling vanaf de top van een punt of 5 (niet correctief dus weinig overlap in de patronen), dan een herstel waarbij de top van dat herstel lager ligt dan de vorige top en vervolgens breken we uit onder de bodem van die 5-puntsdaling. Eerst dán short gaan geeft je mogelijk meer zekerheid.

    Ondanks dat ik een terugval richting 22 juli verwacht en mogelijk nog één richting 5 augustus (wellicht hogere bodem) lijkt het erop dat het herstel vanaf 6/9 maart na 22 juli of na 5 augustus een vervolg in de vorm van een c-golf gaat laten zien. Na het herstel dat denk ik eind augustus/begin september stopt, start dan de grote verwoestende daling richting eind 2010. Genoeg kansen dus nog…

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN