skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beginners Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beginners Even voorstellen.

Dit onderwerp bevat 25 reacties, heeft 19 stemmen, en is het laatst gewijzigd door HebHaas HebHaas 12 jaren, 8 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Neraveem
    Bijdrager

    Beste Mensen,

    Laat me om te beginnen mij even aan u voorstellen: mijn naam is Gerard (Nickname: Neraveem).

    Als kind al was ik nieuwsgierig naar beurskoersen, aangewakkerd door een enthousiaste leraar boekhouden en economie. Door mijn oorspronkelijke kerkelijke achtergrond was dit onderwerp en alles wat beleggen te maken had, taboe.

    Nu ik mij daar enigszins aan ontworsteld heb, is die oude nieuwsgierigheid weer op komen duiken.

    Wat een wereld, wat een termen allemaal, onvoorstelbaar.

    Ik zal graag van het aanbod gebruik maken en vragen af gaan vuren. Wie daar op wil antwoorden, bijzonder dank daarvoor.

    Met vriendelijke groet,

    Gerard

    #link naar dit bericht
    Avatar
    actor
    Bijdrager

    Welkom Gerard. Zag je andere topic ook al, goeie vragen. Misschien kunnen we hier een voorstel-topic van maken. Ik zal mezelf ook voorstellen:

    Bijna 23 jaar oud, zit op het hbo waar ik dit jaar van afstudeer in de richting bouwkunde vastgoedeconomie. In de toekomst wil ik mba bedrijfskunde nog halen en veel geld verdienen, vandaar dat ik hier zit. De interesse om mijn geld te beleggen is voort gekomen uit de vrees voor een hyperinflatie (support banken door overheid), ik had het idee laat ik m’n geld maar ergens anders stoppen voordat het op de bank straks niets meer waard is. Ik hoop hier nog veel te leren, want in feite snap ik er nog vrij weinig van.

    Groeten

    #link naar dit bericht
    ForcefielD
    ForcefielD
    Bijdrager

    Welkom en nog eens Welkom!

    Ik zit momenteel in mijn afstudeer jaar van de HBO opleiding Financial Service and Management.
    Ben 20 jaren jong. Kortom ik weet wel het een en ander over beleggen. Persoonlijk houd ik het op simpele koop en verkoop. Het is voor mij onrealistisch om voor een kleine portefeuille securites in te bouwen.
    Maar ik wil graag leren en dank hierbij de initiatiefnemer om dit forum op te zetten.
    De reden waarom ik beleg is simpel ‘laat geld voor je werken’ dat is het motto.
    Helaas ben ik tot op heden nog niet erg succesvol:P

    MVG,

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Welkom allemaal. En Gerard vergeet niet je kerkelijke achtergrond. Gann heeft zijn beleggingsfilosofie uit de bijbel. De bijbel staat vol met belangrijke informatie en over cycli en dergelijke. De bijbel is hogere wetenschap, dus lees de bijbel regelmatig en misschien ontdek je iets.

    Ecclesiastes 1:9
    The thing that has been, it is that which shall be; and that which is done is that which shall be done: and there is no new thing under the sun.

    De boeken van Ezechiel, Henoch, Daniel, Openbaring en Ezra IV geven meer duidelijkheid over de mystieke betekenis van letters en getallen. Erg belangrijk.

    Naast de getallensymboliek kennen we ook de gematria. Daarbij gaat het om de getalswaarden van de Hebreeuwse en Griekse letters. Het Hebreeuws en het Grieks kennen geen aparte symbolen voor getallen, zoals wij die kennen. In plaats daarvan worden de letters gebruikt.

    Ik ben eigenlijk wel nieuwsschierig naar jou kennis omtrent de bijbel. Zeggen de getallen 7, 12, 42, 144 en 1260 je misschien iets? Ik ben vooral benieuwd naar je kennis omtrent getallen. Dus voor filosofie over de bijbel ben je hier ook op de goede plek.

    Het beste boek over beleggen is de bijbel! Klinkt raar, maar waar.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    PanCea
    Bijdrager

    @ Geert:

    Het boek Henoch staat niet in alle Bijbels vermeld.
    Veelal wel in de katholieke versies, waar de apocriefe boeken niet weggelaten zijn.
    Ezra IV volgens mij idem dito.

    Getal 7 is getal van de volheid? Of getal van de rust?
    “..in 6 dagen schiep God de hemel en aarde, en op de 7e dag, rustte Hij van al het werk dat Hij scheppende tot had gebracht..” (zoiets?)

    Het getal 12 komt m.i. niet in de Bijbel voor? (Kan het ook mis hebben, aanvulling welkom).
    42 ook niet? (Wel 40 dagen en 40 nachten).
    144 kan ik ook nergens terug vinden, behalve het getal 144.000. Staat dat niet voor de uitverkorenen? (De Jehova-getuigen als ook een aantal traditionele denominaties) geloven in de uitverkiezing van de 144.000.
    1260 stond geloof ik voor de Verdrukking? Splitsing tussen Kleine en Grote verdrukking. 7 jaar, ong 3.5 jaar KV, en 3.5 jaar GV.

    Toch zie ik niet in waarom de Bijbel het beste boek is voor beleggen.

    Kabbalisten hechten ook enorm waarde aan getallen, maar hellen m.i. meer naar het mystieke.
    Af en toe vind ik dat de Gann-methodiek veel (meer) van het Kabbalisme weg heeft dan van de Bijbel..
    In de boeken van Gann vermeld hij overigens zelf ook dat hij niet alleen de Bijbel heeft bestudeerd, en zijn methodiek niet alleen op de Bijbel berust, maar ook op Oosterse religie en Egyptische wijsheden.

    Dus om nu te zeggen dat de Bijbel het beste boek voor beleggen is..?

    Of zie ik dat verkeerd?

    Overigens hebben de Griekse en Hebreeuwse taal niet dezelfde getalswaarde voor letters, en hebben de letters in het Hebreeuws niet dezelfde (soms meervoudige) betekenissen als de letters van de Griekse taal.
    Daarbij kent het oud-Hebreeuws/Aramees officieel niet het getal 1000, omdat deze zou staan voor de toekomstige wereld, het Duizend jarig vrederijk (te vinden in het Boek Openbaring naar ik meen).
    Dus, waar, wanneer en hoe pas je welke getalswaarde toe?
    Die van het Hebreeuws of van het Grieks?

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Het getal 7 heeft ook een wetenschappelijke achtergrond. Napoleon kwam op het idee de week 10 dagen te geven. Hij trok ten oorlog – ik dacht dat het gebeurd is in zijn noodlottige campagne tegen Rusland – trok negen dagen lang en rustte één dag. Zijn ezels (ik bedoel de dieren) vielen regelmatig dood.

    Wetenschappelijk blijkt dat het hart van zoogdieren ongeveer zes dagen snel klopt en één dag langzamer klopt, de rustdag, de zevende dag.

    Ik ben een volledige leek in deze materie, vandaar dat de uitleg op zijn zachts uitgedrukt amateuristisch is.

    #link naar dit bericht
    Cees de Vries
    Cees de Vries
    Bijdrager

    Dit gaat de goede kant op mensen. Inderdaad is de Bijbel als uitgangspunt nemen de juiste keus. De Bijbel is een ongelooflijk sterke leidraad over het hoe en waarom de dingen moeten of gaan zoals ze zouden moeten gaan.

    In onderstaande link (ik heb dit boek gelezen) staan ook voorbeelden van slavernij, waar mensen langer dan 6 dagen onafgebroken moesten werken. Ze gingen…simpel…snel dood. Men kwam erachter dat door ze 6 dagen te laten werken en 1 dag rust te gunnen, de produktiviteit een enorme sprong maakte. Deze wetenschap wist men dus al duizenden jaren geleden, want de bijbel stelde het als wet.

    Het boek leest makkelijk weg en zal velen van u versteld doen staan. Sterker nog, u leert het ‘wetenschappelijke’ van de huidige moderne tijd te relativeren. Want het merendeel van de hedendaagse ontdekkingen zijn of al lang bekende ontdekkingen in een nieuw jasje of het zijn helemaal geen ontdekkingen die eenmaal afgeschoten, stilletjes verstopt worden.

    Veel leesplezier, voor de kosten hoeft u het niet te laten en u wordt er een wijzer mens door.

    groet, Cees

    http://www.gideonboeken.nl/boeken/titel/moderne-wetenschap-in-de-bijbel/terug/53/

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Nieuwe forumleden: stel u zich hier voor. Wat is uw interesse en waarom belegt u?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Cees bedankt voor je tip. Voorlopig heb ik nog genoeg om te lezen, maar dat boek lijkt mij zeer interessant en mogelijk zal ik het ook aanschaffen.

    @pancea
    Sorry voor de late reactie, maar ik moet het nog even uitzoeken. Ik zal anders een nieuw topic aanmaken, zodat dit topic enkel kan dienen voor het voorstellen. Je hebt iig zeer interessante informatie aangedragen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    hoi ik ben Haagseharry

    #link naar dit bericht
    snicky
    snicky
    Bijdrager

    Ik heb me hier ingeschreven nadat ik via email regelmatig interessante berichten van deze website mag ontvangen, mijn dank daarvoor. Mijn naam is Hans en mijn nicknaam is snicky, een willekeurige naam. Ben zelf niet zo actief bezig met beleggen maar vind het wel interessant om deze materie wat beter te leren kennen. Ik volg nu aan de zijkant een andere website een forum waar aspirante traders hun (koop)adviezen geven om zodoende een markt voor hen zelf te creeren om tot abonnement-afsluitingen te komen. Hier zie je dan dat ook deze mensen er regelmatig er naast zitten en dat je niet klakkeloos er van uit moet gaan dat je slapend rijk kan worden.
    Ik hoop op dit forum nog diverse informatie te kunnen opdoen en eventueel te geven.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Hoi, mijn naam is Jan, 47 jaar oud. Ik ben een simpele huis en tuin belegger. Doe het gewoon voor hobby. Ik gebruik cfd van RBS en binck voor turbo of opties en speculeer alleen op de aex en dax. Ik vind leuk en leerzaam om sommige sites te volgen zoals de kritische belegger.

    Happy Trading

    #link naar dit bericht
    TurboTrading
    TurboTrading
    Bijdrager

    Mijn naam is Selwyn Duijvestijn. Ik ben student en probeer daarnaast met beleggen een goed rendement op mijn spaargeld te verkrijgen. Ik beleg vooral met turbo’s en sprinters op de AEX-index, goud en eur/usd. Sinds een aantal maanden geef ik mijn mening en visie voor de beurs op Turbo-Trading.nl. Tot nu toe aardig succesvol.
    Ik lees hier vaak mee, maar heb nooit de moeite genomen mij aan te melden om een bericht te posten. Ik ga proberen daar vanaf nu af aan verandering in te brengen en in plaats van enkel mee te lezen, ook mee te denken en discussiëren.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Richard
    Bijdrager

    Hoi ik ben Richard en wil graag leren traden met informatie van Gann en Cyclus.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Joop
    Bijdrager

    Goedenmorgen medeforumleden,

    Ik heet Joop de Beer en ben hier via een draadje op nujij.nl terecht gekomen. Ik heb een afwijkende visie op het beleggen en mag graag de ongebaande paden opgaan.

    Mijn ervaring is dat als je de ongebaande paden opgaat je allereerst een hoop vooronderzoek moet verzetten maar dat zich uiteindelijk loont. Mijn voorkeur qua
    beurzen ligt dan ook in Australie en Canada. Mijn voorkeur gaat uit naar investeringen in delfstoffen zoals Berrylium, Cesium, Palladium, Titanium en Uranium.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    @joop wellicht is dit een interessant artikel.

    Japanners maken alternatief voor palladium’

    OKIO (AFN) – Japanse wetenschappers zijn erin geslaagd een mengsel van metalen te maken dat dezelfde eigenschappen heeft als palladium. Dat meldde de Japanse krant Yomiuri donderdag.

    Professor Hiroshi Kitagawa van de universiteit van Kyoto vertelde de krant dat het zijn onderzoeksteam is gelukt om zilver en rhodium te mengen tot een substantie met de eigenschappen van palladium. Dat dure edelmetaal wordt onder meer verwerkt in computers, mobiele telefoons, platte televisies, tandartsapparatuur en katalysatoren van auto’s.

    Japan, dat zelf over weinig grondstoffen beschikt, wil door wetenschappelijke innovaties minder afhankelijk worden van de import van zeldzame metalen. Eerder deze week kondigde China nog aan de export van zeldzame aardmetalen volgend jaar verder te beperken.

    Bron: http://www.telegraaf.nl

    #link naar dit bericht
    Avatar
    wickedwin
    Bijdrager

    Louis, 22 jaar, studeer Artificial Intelligence aan de universiteit.
    Interesse richting automatische day/swing trading.
    Geen beleggers ervaring, wel bot ervaring in o.a. poker en videogames.

    #link naar dit bericht
    mereoc
    mereoc
    Bijdrager

    En dit is ze dan, onze nieuwe huisgenote Risha

    Attachments:
    IMG_1613.jpg

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daybreak
    Bijdrager

    @mereoc,

    Wat een leuk hondje met een mooie naam.
    Wat voor ras is het?
    Heb je al meer honden gehad of is dit de eerste.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN