skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Dagelijkse discussie Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Dagelijkse discussie Woensdag 3 november

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Luc lcdnlf Luc lcdnlf 13 jaren, 5 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 21 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Ik begrijp het ook niet Jan.

    Nog geen half jaar geleden zou zo’n hulpmaatregel van de FED de beurzen doen kelderen. De reden voor die daling zou dan zijn “als de FED 600 miljard de markt inpompt, dan zal het vast nog niet goed gaan met de economie”.

    Nu zie je een tegengesteld gedrag. Op basis waarvan? Gaat het strooien van geld deze keer wel helpen? En waarom nu wel en de vorige keer niet?

    Het lijkt er op dat de markt bezig is met een nieuwe bubble, de “heb geloof in de FED-bubble”. Of mijn beeld juist en is en zo ja, wanneer de bubble dan wordt lekgeprikt weet ik niet. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we nog een stevige daling tegemoet kunnen zien.

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Dat de situatie niet gezond is, lijkt mij ook duidelijk te zijn.

    ik ga er niet a priori van uit dat er een bubbel wordt gecreëerd in de aandelenmarkten. De markt loopt ongeveer zes maanden voor op de economie. Soms is de gekozen richting juist, soms fout. In het tweede geval heb je een crash aan je vingers.

    Als de beursevolutie juist zit voor wat er binnen ongeveer zes maanden zit aan te komen, voorzie ik het begin inflatie. Ik heb daarbij nog niet gesproken van hyperinflatie. In België is vorige maand de inflatie “onverwacht” opgeklommen tot 3%.

    Welke van de twee het wordt, weet ik niet. Mijn glazen bol doet het niet, maar ik houd met beiden rekening. Het shorten van de aandelenmarkten op basis van verwachting is nu, volgens mij, een heel gevaarlijke strategie.

3 berichten aan het bekijken - 21 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN