skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Dagelijkse discussie Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Dagelijkse discussie Woensdag 3 november

Dit onderwerp bevat 22 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Luc lcdnlf Luc lcdnlf 13 jaren, 4 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    De bedoeling van deze draad is om elkaar te informeren over actualiteiten die de beurskoers(en) kunnen beïnvloeden. Ook als er informatie wordt geplaatst die uit zijn context is getrokken ofwel onjuist is geïnterpreteerd, dan is een reactie welkom.
    Kortom, via deze draad informeren we elkaar en houden we de deelnemers scherp.

    Berichten die de beurs in beweging kunnen zetten

    De inhoud van het volgende bericht lijkt de beurzen morgen in beweging te krijgen. Maar welke kant gaan we op?

    Fed vergadert over steunmaatregelen
    NEW YORK (AFN) – De Federal Reserve, het stelsel van Amerikaanse centrale banken, is dinsdag begonnen aan een tweedaagse vergadering waar al maanden naar wordt uitgekeken. Algemeen wordt verwacht dat de de bijeenkomst eindigt met een besluit voor honderden miljarden aan staatsobligaties op te kopen om zo de economie te stimuleren.

    Het idee is dat dit de rentekosten drukt en consumenten en bedrijven stimuleert meer uit te geven. Dit moet het economisch herstel een impuls geven.

    Ook op het hoogtepunt van de economische crisis greep de Fed naar dit middel. Maar in een tijd dat de economie niet op het randje van de afgrond balanceert, is dit een ongekende maatregel en ook niet onomstreden.

    Geloofwaardigheid Fed

    Oud-Fed-voorzitter Paul Volcker is bang dat het niet werkt. ,,Nu de rente al zo laag is, kan het bijna niet lager, dus ik verwacht geen overweldigende resultaten.” Critici vinden ook dat de markt zijn werk moet doen, ook al gaat het herstel van de Amerikaanse economie wel pijnlijk langzaam. Zij vrezen dat de geloofwaardigheid van de Fed in het geding komt wanneer de maatregelen niet het gewenste effect hebben.

    Voorstanders vinden dat de Fed wel moet ingrijpen. Het behoort ook tot de taak van de Fed de werkloosheid te beteugelen en die schommelt op een onaanvaardbaar hoog niveau.

    Obligaties

    De verwachting dat de Fed obligaties zal opkopen om zo meer geld in de economie te pompen, leidt al sinds augustus op de effectenbeurzen tot oplopende koersen. De grote vraag is hoe groot het opkoopprogramma zal worden. Afgelopen week leidden berichten dat de Fed niet verder zal gaan dan enkele honderden miljarden dollars, tot lagere aandelenkoersen.

    Volgens een raming van zakenbank Goldman Sachs zal het om te beginnen gaan om een bedrag van 500 miljard dollar. In de piek van de financiële crisis werd 2 biljoen dollar uitgegeven aan het opkopen van staats- en bedrijfsobligaties.

    Zou RD nog verder stijgen? De olieprijs loopt ‘lekker’ op.

    Olieprijs sluit hoger, dollar zakt
    AMSTERDAM (Dow Jones)–De olieprijs is dinsdag hoger gesloten op het hoogste niveau in zes maanden, vanwege een dalende dollar en in aanloop naar de uitkomst van de Fed-bijeenkomst.
    De decemberfuture voor een vat ruwe olie sloot dinsdag op de New York Mercantile Exchange 95 dollarcent hoger op $83,90.
    De dollar zakte dinsdag tegenover de belangrijkste valuta’s en gaf daarmee steun aan olie en andere grondstoffen. De dollar index, die de waarde van de Amerikaanse munt meet tegenover een mand met zes andere munteenheden, verloor 0,6%.
    Beleggers verwachten dat de Fed woensdag met details komt over de nieuwe ronde van monetaire verruimingsmaatregelen. Speculatie hierover heeft de dollar onder druk gehouden sinds eind augustus en heeft dus ook sinds die tijd de prijzen van olie en andere grondstoffen omhoog geholpen.

    De vraag is of de auto-export de normale europese vraag overtreft? Mede op basis van het volgende bericht verwacht ik dat de autobranche de mindere periode nog niet te boven is.

    Slechte maand voor Europese autoverkopen
    DEN HAAG (AFN) – De autoverkopen in Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië zijn in de maand oktober opnieuw fors gedaald. Dat werd vooral veroorzaakt door het aflopen van subsidies om de verkoop van nieuwe auto’s te stimuleren.

    Woensdag wordt duidelijk hoe het de Nederlandse autobranche vergaat. Dan publiceert brancheorganisatie Bovag de landelijke verkoopcijfers over de maand oktober.

    In Duitsland, de grootste automarkt van Europa, daalden de verkopen vorige maand met 20 procent tot 256.775 stuks. Sinds het begin van het jaar werden er 2,42 miljoen auto’s verkocht. Dat betekent een daling van 26,8 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.

    Sterke export

    Hoewel Duitse autofabrikanten profiteren van een sterke export naar opkomende landen als China en India, is de verkoop op de thuismarkt ingezakt door het aflopen van een genereus overheidsprogramma, een slooppremie van 2500 euro.

    In Spanje kelderden de verkopen in oktober zelfs met bijna 38 procent tot 61.366 stuks. Daarmee kwamen de aantallen in de buurt van de lage niveaus van begin jaren negentig. ,,Als de automarkt niet herstelt, kan Spanje het huidige productieniveau niet handhaven”, waarschuwde brancheorganisatie ANFAC. De autobranche, goed voor in totaal 500.000 banen, is een belangrijke aanjager voor de Spaanse economie.

    Frankrijk

    Ook in Frankrijk gingen de verkopen omlaag, maar minder scherp dan in Duitsland en Spanje. In totaal werden er 171.499 auto’s verhandeld, 15 procent minder ten opzichte van oktober vorig jaar. Dit jaar worden er naar verwachting circa twee miljoen auto’s verkocht in Frankrijk, 10 procent minder vergeleken met 2009.

    In Italië daalden de verkopen met ruim 28 procent, zo maakte het ministerie van Transport bekend. In oktober werden 139.740 nieuwe auto’s geregistreerd. Fiat zag de verkopen met bijna 40 procent inzakken.

    Onder het motto zijn de winnaars en verliezers van dinsdag jl. de verliezers en winnaars van vandaag?
    Stijgers

    ARCELORMITTAL +2.32 %
    ROYAL DUTCH SHELLA +1.69 %
    PHILIPS KON +1.56 %
    UNIBAIL-RODAMCO +1.46 %
    ING GROEP +1.28 %

    Dalers
    DSM KON -3.42 %
    TNT -2.21 %
    REED ELSEVIER -1.28 %
    TOMTOM -0.91 %
    CORIO -0.56 %

    Ontwikkelingen die de beurs in positieve of negatieve zin kunnen beïnvloeden.
    Financiële Agenda 3 november 2010 (bron: FD.nl)
    Tijd———-Betreft => Onderwerp
    08:00——–Wolters Kluwer => derdekwartaalcijfers
    09:30——–Nederland => verkoop auto’s 3e kwartaal
    09:30——–Nederland => handel door buitenlandse bedrijven 2008
    09:30——–Nederland => van bijstand naar werk 2009
    11:30——–Kas Bank => buitengewone vergadering
    12:00——–Verenigde Staten => wekelijkse hypotheekaanvragen
    12:30——–Verenigde Staten => Challenger-rapport reorganisaties oktober
    12:30——–Oeso => halfjaarlijkse Economic Outlook (kernpunten), met secr.-gen. Gurria en chef-econoom Padoan; pc 18-1
    13:15——–Verenigde Staten => ADP-rapport banengroei/-krimp september
    15:00——–Verenigde Staten => fabrieksorders september
    15:00——–Verenigde Staten => ISM-index diensten oktober
    15:30——–Verenigde Staten => weekrapport olievoorraden
    19:15——–Verenigde Staten => monetaire vergadering (slotdag), rentebesluit
    ————-Kas Bank => derdekwartaalcijfers
    ————-Verenigde Staten => automobielverkopen oktober
    ————-Royal Dutch Shell => ex-interimdividend notering
    ————-Simac => derdekwartaalcijfers
    ————-Neways Electronics => derdekwartaalcijfers
    ————-Logica => derdekwartaalcijfers

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Veel te veel text en info om op te reageren Chel, goed bedoelt, maar mist de bedoelde reactie op deze wijze volkomen, het is mij teveel om op te reageren bijvoorbeeld … waar moet ik beginnen en waar moet ik stoppen bijvoorbeeld.
    Dit schiet zijn doel voorbij, vandaar ook de lage reactie cijfers !
    Pak íets’ en ga daar op in, dat zal beter werken dan ‘dit’!
    Dat zal inmiddels wel duidelijk zijn vermoed’ik 😉
    .
    Vriendelijke groet,
    JanS 😉

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Dag Jan,

    Je hebt zeker een punt met de hoeveelheid tekst die ik op het forum plaats, maar de aspecten die ‘vragen’ om een reactie zijn mijns inziens beperkt. Beperkt tot de artikelen die onder de kop “Berichten die de beurs in beweging kunnen zetten”.

    Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat er bezoekers zijn die veel meer verstand hebben van de autobranche dan ik. Zij kunnen dat bericht beter in zijn context plaatsen dan ik dat heb gedaan. Ik stel immers dat de autobranche nog steeds in de problemen zit.

    Een kenner denkt daar misschien anders over en kan dat hier melden. Dit geldt uiteraard voor alle door mij aangehaalde items.

    Het kan ook gebeuren dat een bezoeker van mening is dat er andere zaken zijn die een belangrijke rol kunnen spelen bij het ‘beursgedrag’ van deze dag. Dat kan men in deze draad kwijt.

    Als je op alles wilt reageren dan is dat een hele klus, maar als je alleen op mijn interpretaties wilt reageren dan valt het wel mee. Bovendien geef is vaak geen mening maar poneer ik een vraag. Zoals zou RD nog verder stijgen?

    Het bericht onder mijn vraag, mening of interpretatie is geen bericht van mij. Dat zijn recente nieuwsberichten. Daarop mag men wel reageren, maar ik zou het meer op prijs stellen als men reageert op bijvoorbeeld mijn vraag of de koers van RD nog verder zal stijgen.

    Een bezoeker van dit forum kan hierop reageren met “ja” of “nee”. Ik hoop dat ze iets meer tijd besteden aan hun bericht en vermelden waarom zij menen dat de koers van RD stijgt of daalt.

    Kortom, mijn berichten bevatten veel tekst, maar de statements waarop je kunt reageren zijn beperkt. Het aanvullen van deze discussie met ander ‘belangrijk’ nieuws is eveneens zeer welkom.

    #link naar dit bericht
    JanS
    JanS
    Bijdrager

    Oké 😉

    #link naar dit bericht
    Blacky
    Blacky
    Bijdrager

    vergeet niet dat RDS straks ex dividend opent!
    Dat zal kortstondig effect hebben

    #link naar dit bericht
    Blacky
    Blacky
    Bijdrager

    Chel,
    \ben het met JanS eens: je plaatst erg veel tekst voor een dagdraad forum.
    Je zou beter kunnen ophakken in stukken en de info gedoceerd melden of een link naar de info plaatsen met een korte ‘krantachtige’ omschrijving.

    Denk dat je de dagdraad moet gebruiken voor acties van deelnemers, visies, vragen mbt traden, etc.
    Mogelijk ook grafieken van aandelen/indices met daarin bv richting en verwachting en/of vragen natuurlijk.

    Verder zou het de lesbaarheid ten goede komen indien het laatste bericht bovenaan komt te staan. Voorkomt dat ik steeds naar onderen moet scrollen 🙂

    #link naar dit bericht
    Blacky
    Blacky
    Bijdrager

    Maar laat ik dan gelijk een bijdrage doen:
    Ik volg Gann nu al een tijd (de theorie) en samen met iemand op dit forum (met dank aan hem) is daar iets leuks uitgekomen. However:
    het is expirementeel. Dus kijk en volg, handel er niet op.

    Voor vandaag hebben we een paar tijden waar je kunt letten op draai danwel beweging in de DAX futures!
    9:40 – 9:45
    11:05 – 11:15
    12:30 – 12:45
    Op de 15 min grafiek.

    Hoop dat ik dit mag plaatsen van hem, heb het nog niet overlegd!

    #link naar dit bericht
    Blacky
    Blacky
    Bijdrager

    en zal ik nog iets vertellen: ook 08:30 was berekend en zie daar al een kleine draai naaar beneden in de DAX 🙂

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Blacky,

    Ik heb de wijsheid niet in pacht en ga af op jullie kritiek. Ik zal de volgende dagdraad korter houden.

    Ten aanzien van de volgorde van de berichten – het laatste bericht bovenaan- moeten we bij Satilmis zijn. Ik kan daar niet aan doen.

    Kun je deze klacht voor de zekerheid ook nog even in deze draad posten?

    #link naar dit bericht
    Blacky
    Blacky
    Bijdrager

    ’t is geen kritiek he!
    Heb gisteravond hele tijd met Satilmis online gezeten. Ik voorzie hem van input wat ik vind. Is geen must om dat ook door te voeren.
    Zie het als bijdrage om het forum levendiger te maken. 🙂

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Blacky,

    Het woord kritiek heeft misschien een negatieve klank, maar dat is niet wat ik bedoel. Voor mij is alle kritiek welkom. Daar wordt deze website alleen maar beter van.

    Dus gewoon meningen blijven spuien.

    #link naar dit bericht
    Blacky
    Blacky
    Bijdrager

    Oke, komt er weer een, maar van geheel andere aard.
    Lees net op nieuws dat in de VS onderzoek gedaan wordt naar Verkiezingsfraude:
    http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/11/verkiezingsfraude_vs_onderzoch.html

    Eerder deze week ontving ik een nieuwsbrief, Raymond Merriman, financieel astroloog. Deze volg ik al jaren.
    Raad eens wat er in staat??
    Hieronder een uitsnede van de nieuwsbrief!
    —————————————-
    Korte termijn geokosmologie

    Ondanks de overvloed aan belangrijke politieke en economische gebeurtenissen in de komende week, is er weinig gaande wat betreft planetaire aspecten. Neptunus draait volgende week zaterdag (6 november) van retrograde naar rechtuit, terwijl een dag later een nieuwe Maan in Schorpioen zal zijn. Dat is een indicatie dat er mogelijk beschuldigingen gedaan zullen worden van verkiezingsfraude – die waar zouden kunnen zijn. Wanneer Neptunus in het spel is, ……………..
    —————————————-

    Frappant nietwaar?

    #link naar dit bericht
    Blacky
    Blacky
    Bijdrager

    Rond 16:00 komt weer een tijdscluster aan voor de DAX op de 15 min grafiek.
    Betekent dus dat er tussen 16:00 – en 16:15 iets kan gebeuren met de koers.
    Richting niet altijd bekend, maar kan met E-W bepaald worden.

    Nogmaals: experimenteel. We zullen de waarde ervan zien straks.

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Voorlopig een kabbelende beurs. Als ik het volgende bericht mag geloven dan blijven de beurzen de hele dag een beetje heen en weer bewegen.

    ‘Wall Street wacht op Fed’

    NEW YORK (AFN) – De graadmeters op Wall Street zullen woensdag nagenoeg onveranderd openen. Het wachten is op de onthulling van een tweede steunpakket voor de economie door de Federal Reserve tegen het einde van de handelsdag in New York.
    De markt kreeg ruim een uur voor de opening wel een positieve impuls van een banenrapport dat was opgesteld door salarisstrookverwerker ADP. Daaruit bleek dat de werkgelegenheid in het Amerikaanse bedrijfsleven in oktober met 43.000 banen is gegroeid. Dat is ruim het dubbele van de groei die analisten voorzagen en een ommekeer van september toen er nog 2000 banen verloren gingen.

    #link naar dit bericht
    Blacky
    Blacky
    Bijdrager

    ben net terug van weggeweest en zie dat de 16:00 trigger redelijk aardig zijn werk doet!! 🙂

    Om 16:25 staat er weer een en dan om 17:30 en 17:50

    Nogmaals: experimenteel!!

    #link naar dit bericht
    chel
    chel
    Bijdrager

    Knappe voorspelling Blacky.

    Er komt nu toch echt beweging in de beurs.

    #link naar dit bericht
    Blacky
    Blacky
    Bijdrager

    Dank ook aan C voor zijn enthousiasme en inzet om dit voor elkaar te krijgen.
    Binnenkort meer in dit theater! :-))))

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Ierland: dont look now but Irish bonds just went bidless.

    SAN FRANCISCO (Marketwatch) — Investors are dumping bonds in Ireland and Greece in a reprise of the sovereign debt crisis that shook global markets six months ago, as political infighting threatens to stymie budget reforms in the most debt-strapped countries.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Fed gaat voor $600 miljard aan obligaties opkopen.

    Na de beleidsvergadering meldde de Fed voor $600 mrd aan Treasuries te gaan opkopen in de periode tot juni 2011, wat neerkomt op $75 mrd per maand.

    De omvang van $600 mrd is groter dan de gemiddelde verwachting op Wall Street van $500 mrd, maar de lengte van het programma ligt aan de onderkant van de verwachtingen.

    http://www.fd.nl/artikel/20638604/update-fed-gaat-600-miljard-obligaties-opkopen

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN