Tags: Air france - KLM, BAM, Fondsen, Mitzi, opties
Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mitzi 13 jaren, 7 maanden geleden.
-
AuteurBerichten
-
31 maart 2011 om 16:19 #link naar dit bericht
In mijn column van 30 september stelde ik voor het aandeel BAM te kopen en daar een optiecombinatie die in juni 2011 afloopt. Aangezien juni steeds dichter bij komt, is het raadzaam om de constructie onder de loep te nemen en te beoordelen wat we moeten doen.
http://forum.dekritischebelegger.nl/aandelen/fondsen/winst-pakken-op-bam/
31 maart 2011 om 20:29 #link naar dit berichtBam uurgrafiek : GWTF indicatoren
Mijn advies, er is niemand armer geworden van winst nemen. En de verkoopsignalen nemen toe. Dit voor de korte termijn. Er ligt bovendien een gap-achtige situatie in de grafiek: de felle stijgingen naar ca. 5,40
Attachments:
BAM_-_uur_(A)_Uur-grafiek.gif31 maart 2011 om 20:40 #link naar dit berichtMitzi, welkom op ons forum en bedankt voor je mooie grafiek!
1 april 2011 om 08:26 #link naar dit berichtWelkom 😉
Heb je nog een grafiek van onze huidige Laag vlieger:
Airfrance-KLM. Zit op het vinkentouw om positie in te nemen.
Libie & Olieprijs werken niet echt mee op dit moment. Hoewel Olieprijs blijkbaar al jaren wordt afgedekt door AF-KLM.Groet,
Cash1 april 2011 om 12:08 #link naar dit berichtAF-KLM: op dagbasis korte termijn:
Uitbraak van lijn (c). Er is een vlagachtige situatie ontstaan, momenteel zien we een backtest van de doorbraak van lijn (c). Er is tevens positieve divergentie bij de bodem van 10,90, weergegeven in de LI indicator onder de koersengrafiek. Het patroon en de pos. divergentie geven tenminste een einde van de dalingen aan en mogelijk gevolgd door een correctie op de dalingen va. 15,30. Als de backtest slaagt is een eerste doel ca. 12,60.
Hor. steun: 10,90. Steun uit opgaande trendlijn (a). Weerstand en uiteindelijk doel kunnen zijn het sluiten van de gap tussen ca. € 13,00 en 13,58.
AF-KLM: op uurbasis korte termijn:
Een long signaal wordt nog niet gegeven op deze termijn. De uur en daggrafiek werken samen, de uurgrafiek is in de regel sneller en zal het eerste (in dit geval, bij een corr. op de dalingen) longsignaal geven. Deze “vroege” signalen kunnen worden overgenomen op de daggrafiek KT, dat is ook de functie van de uurgrafiek: Er toch sneller bij zijn, het moment is echter nog niet daar. Opm.: De indicatoren c.q. aanwijzingen houden al rekening met een zekere marge, handelen op een absolute top, of bodem zit er niet in.
Hor. steun: 10,90, hor. weerstand: 10,15, een doorbraak geeft doel 12,60
.
Attachments:
AF-KLM_GWTF_(A)_Dag-grafiek.gif
AIR_FRANCE_u_(A)_Uur-grafiek.gif1 april 2011 om 12:44 #link naar dit bericht5 april 2011 om 12:35 #link naar dit bericht5 april 2011 om 15:55 #link naar dit bericht11 april 2011 om 21:17 #link naar dit berichtBAM update:
Geplaatst 31 maart 2011 22:29, en update van d.d. 01-05-’11
Grafieken en link zie: Geplaatst 5 april 2011 17:55. Deze grafieken lopen door!. De laatste update staat op de pagina van de grafieken.
Positie: van neutraal naar long.Daggrafiek:
In de voorgaande analyse zagen we reden om de long positie tenminste even te stoppen. Een twijfelachtig patroontje en een daling volgde, echter het bleek een geringe daling waarbij het long signaal niet werd onderbroken.Uurgrafiek GWTF:
De uurgrafiek toont het patroontje in detail, en tevens de wisselende long en shortsignalen. De stop long werd hierbij niet gebroken (stop long: groene, parallelle lijnen 5,32 tot max -2%: 5,21) Ondertussen bouwde zich pos. divergentie op in de Li.Indicator, een aanwijzing dat de neergaande koersen niet gedragen werden. Alleen de Golden Cross was in de slotveiling van de AEX, afgelopen vrijdag. Een signaal dat we op dat moment niet meer konden benutten. Vandaag zette het signaal door…
Hor. steun: 5,53, steun uit opgaande trendlijn (a). Doel: Een correctie op de dalingen v.a. 9,48 (de top uit 21-10-’09)en een eerste doel is in zicht, namelijk 38,2% Fibonacci (zie daggrafiek onder). En verder zolang de signalen duren.
De stop long is aangepast. Enige correctie op de felle uitbraak is niet onwaarschijnlijk.Uurgrafiek MFI
Zowel de MFI als de OBV indicatoren breken uit, de MFI indicator met pos. divergentie, als teken dat verdere dalingen niet gedragen werden.
Beide indicatoren, evenals het toenemende volume ondersteunen het longsignaal uit de uurgrafiek.De onder afgebeelde lange termijn daggrafiek met top 9,48, SRL lijnen en Fibonacci.
Een doorbraak van de 33.3% lijn geeft als doel: de 16,6% lijn. Hierbij zijn 50- en 61,8% Fibonacci denkbare weerstanden.
E.e.a. kan samenvallen met het sluiten van de oude gap bij 7,18. Bij hogere koersen: Backtesten van een doorbraak van een SRL lijn is niet ongebruikelijk.11 april 2011 om 21:22 #link naar dit berichtAir France update :
Uitgangspunt is de analyse van d.d. 01-04-’11
Grafieken en link zie: Geplaatst 5 april 2011 17:55. Deze grafieken lopen door!. De laatste update staat op de pagina van de grafieken.
Positie: neutraalDaggrafiek:
De Li. indicator heeft de neergaande paarse lijn behaald. Een ? is geplaatst, komt er een doorbraak, of niet?
Het longsignaal, de Golden Cross (GC) d.d. 29-03 is niet onderbroken, evenals de positieve divergentie in de LI. Indicator aan de bodems bij 10.09. We zien de dalingen na de doorbraak van lijn (c) als een backtest als een poging tot het vinden van steun.Uurgrafiek GWTF:
Er is een hor. steun ter hoogte van 11,33. Mogelijk wordt dat een dubbele hor. steun. We zien echter de LI. indicator nog geen poging doen om te draaien, alle indicatoren staan nog rood…Het kan zijn dat de koers de voorgaande bodem bij 11,20 wil gaan opzoeken. Wat we zoeken in deze grafiek is een 2e steuniveau welke we kunnen gaan gebruiken om een opgaande (steun) trendlijn uit te kunnen trekken. Voorlopig met als doel : een correctie op de dalingen v.a. 15,30.Uurgrafiek MFI
Zowel de MFI als de OBV indicatoren geven nog geen aanwijzingen, of een aanknoping dat er enige steun is bereikt. De eerdere steunpunten in de indicatoren staan onder druk…..15 april 2011 om 08:22 #link naar dit berichtAir France update :
Grafieken en link zie: Geplaatst 5 april 2011 17:55. Deze grafieken lopen door!. De laatste update staat op de pagina van de grafieken.
Positie: neutraalAIR FRANCE – KLM op dagbasis
De uitbraak uit lijn (c) is er nog steeds, maar we zien niet een hoger topje. Horizontale. weerstand is 12,15. Hor. steun: 10,90.
Indicatoren: Steun uit de oplopende lijn in de LI. Indicator, waarbij positieve divergentie aan vooraf is gegaan.
Weerstand: De neergaande trendlijn over de recente toppen van de LI. indicator. Een ? is geplaatst, gaat de doorbraak plaatsvinden?
Overige signalen: ROC en MACD zijn groen, de LI. indicator is verdeeld.AIR FRANCE – KLM op uurbasis Go With The Flow.
We zien enige twijfel in de koersenontwikkeling. Wel een horizontale steun bij 11,31 maar geen hogere toppen.
Een uitbraakje uit lijn (b) zou positief moeten zijn, echter een backtest naar deze lijn is gaande. Een neerwaartse doorbraak van deze lijn wordt als negatief gezien.
Een backtest naar de opgaande lijn onder de bodems van de LI. Indicator kan dan volgen.
Signalen: allen verdeeld, overwegend rood.AIR FRANCE – KLM op uurbasis, MFI grafiek.
De stijgingen naar 11,65 werden door de MFI indicator ondersteund, en met toenemend volume. Er is ook horizontale steun. De weerstand komt uit de prijs cq. OBV indicator. We zien een horizontale weerstand ontstaan. De OBV heeft een positieve cross met de MA en horizontale steun…
15 april 2011 om 11:30 #link naar dit berichtGrafieken en link zie: Geplaatst 5 april 2011 17:55. Deze grafieken lopen door!. De laatste update staat op de pagina van de grafieken.
Positie: Korte termijn, op uurbasis: stop long / shortsignaal.BAM op dagbasis
Een veel voorkomend doel op een eerste correctie is behaald: 38,2% Fibonacci retracement. Zie de eerder geplaatste LT grafiek waarin deze mogelijkheid al was ingetekend.
Er is ook een doorbraak van de SRL lijn, de 33.3% lijn. Een backtest naar deze lijn zou niet ongebruikelijk zijn.BAM op uurbasis Go With The Flow.
Een korte termijn verkoopsignaal is ontstaan, nog wel boven de horizontale steun/ stop loss. Een backtest naar de opgaande lijn in de LI. Indicator kan dan volgen.
Signalen indicatoren: allen rood.Bam op uurbasis, MFI grafiek.
De stijgingen naar 5,70 werden door de MFI ondersteund, met toenemend volume. Daarna zagen we de MFI inzakken, de hogere toppen in de koersen, tot c.a. 5,80 werden niet ondersteund. De weerstand komt uit de prijs / weergegeven in de OBV indicator. We zien horizontale weerstand ontstaan. De OBV heeft een negatieve cross met de MA maar ook horizontale steun…
De reden om de dalingen voorlopig als een correctie te zien op de stijgingen v.a. 5,33.
Aan de stijgingen v.a. 5,33 is pos. divergentie aan vooraf gegaan, de koersen / MFI indicator zitten thans in een driehoek, met ook negatieve divergentie. Een uitbraak, in welke richting dan ook is medebepalend voor het verdere koersenverloop. -
AuteurBerichten
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.