skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Reacties op columns Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Reacties op columns Waarom spaarrekening niets meer oplevert

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 14 jaren, 6 maanden geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    De rente op spaarrekeningen was vorig jaar nog makkelijk 4% en is nu nog nauwelijks 1%. De banken hebben veel excuses.

    Waarom spaarrekening niets meer oplevert

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Beste Marc,
    Gelukkig zijn er meer wegen die naar Rome leiden. Op dit moment kun je nog 3,96% rente op je spaargeld (Aegon) krijgen inclusief een Nederlandse staatsgarantie op de eerste € 100.000. Door eventueel daarnaast te beleggen in een zeer goed gespreid mandje (bijna 700 in totaal) bedrijfsobligaties kun je met een deel van je vermogen bijna 5% direct rendement realiseren. Er zijn dus best goede en redelijk veilige alternatieven, maar je hebt gelijk, je moet er wel naar zoeken. Als je er meer over wilt weten dan wil ik je graag wat suggesties aan de hand doen. Succes met je column.
    Groet, Peter

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Dag Peter,

    Dank je voor je reactie.

    Ook waar je vandaag 3,96% krijgt krijg je minder dan vorig jaar (toen 5-6%) omwille van het bijgeprint van de ECB terwijl de kans op faillissement even groot blijft.

    Mijn punt van het artikel is niet van hoge rentes te gaan zoeken op spaarrekeningen of in bedrijfsobligaties. Persoonlijk geloof ik dat we een grote depressie krijgen en dat beiden een zeer slechte belegging zullen blijken. Ook een staatsgarantie zal een lege doos blijken.

    De bedoeling van mijn artikel is mensen te doen inzien dat spaarrekeningen een slechte deal zijn, bedrijfsobligaties dan beter zijn maar een spaarrekening bij de overheid (Finanzagentur) of een permanente portefeuille de beste oplossing is indien je je geld degelijk wil beschermen.

    Ik heb je website met veel interesse gezien. Ik vind je link die je legt naar de kosten calculator van een grootbank (ABN Amro) zeer interessant.

    Hartelijke Groet,
    Marc

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN