skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Goud Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Goud Vastgoed vs Goud: huis nog nooit zoveel waard

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Satilmis Satilmis 14 jaren, 4 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    In 1660, toen Nederland het meest welvarende land ter wereld was, kreeg je 5 kg goud voor een luxehuis in Amsterdam. Tijdens de grote depressie was datzelfde huis nog slechts 0,4 kg goud waard, 10 keer minder als 400 jaar ervoor. Vandaag krijg je 70 kg goud voor het huis, de hoogste goudprijs in de geschiedenis van de mensheid.

    Vastgoed vs Goud: huis nog nooit zoveel waard

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Door Zilver

    Interessant stukje Marc.
    Overigens zie ik de komende tijd zowel het goud als vastgoed in euro’s dalen, waarbij de daling van het vastgoed veel feller zal zijn.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Door efreddy

    Vastgoed verkopen voor goud?
    Ga je dan zoals konijnen in een hol wonen?
    En hoe ga je dan je goud beschermen voor eventuele rovers?
    Goud kopen is m.i. helemaal niet slecht want ik ben zelf al sinds 1999 in het bezit van goud,ik heb echter daarvoor niet mijn vastgoed verkocht en vind wie dergelijke zaken doet ook verschrikkelijk idioot.
    Vele malen idioter dan de zogenaamde idioot die in 1999 goud kocht op het ogenblik dat Centrale banken verkochten en goud zogezegd enkel kon dalen.
    De idioten die rond die zelfde tijd hun vastgoed verkochten voor het kopen van aandelen zoals Lernhout & Hauspie hebben het ook niet zo fantastisch gedaan.
    Het vastgoed die ik in 1981 aankocht heeft het ook geruime tijd minder gedaan dan aandelen maar ik heb het me nooit beklaagd,ik ben Belg en heb dus inderdaad een baksteen in mijn maag maar een huis heb je nu eenmaal nodig om in te wonen.
    Ik heb al dikwijls onzin gehoord dat men niet wil betalen voor bakstenen maar ondertussen wonen ze er toch maar in en betalen elke maand een behoorlijke som huur die zeker de laatste 20 jaar ook fors is opgelopen.

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Door Marc de Mesel

    Dag Zilver,

    Dank je voor je reactie. Dat zowel goud als vastgoed zouden dalen in prijs is zeker mogelijk. Benieuwd hoe het gaat lopen. En benieuwd waar ik nog meer over je visie kan lezen!

    #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Door Marc de Mesel

    Dag eFreddy,

    Eigen vastgoed is nog steeds goedkoper op lange termijn als vastgoed huren van een ander. Bovendien heb je als vastgoed eigenaar meer woonzekerheid en meer vrijheid in het bepalen wat je doet in je huis. Dus ik pleit niet om je huis te verkopen voor goud.

    Maar ik geloof wel dat mensen die een zware lening hebben er verstandig aan zouden doen eruit te stappen en het huis te laten gaan. De werkloosheid gaat nog serieus toenemen en de rentevoeten waarschijnlijk in stijgende lijn. Op dat moment zullen veel belgen die een zware lening hebben wel eens serieus in de financiele problemen kunnen komen. Dus nu verkopen en schuldenvrij zijn is te verkiezen boven een zware hyptoheek af te betalen die veel hoger is dan hetzelfde te huren.

    Wat ik bedoel met een baksteen in de maag is niet dat elke belg zijn eigen huis kopt. Dat vind ik positief (voor zij die het zich kunnen permiteren!). Wel dat vele belgen speculeren in vastgoed en meer als 1 huis hebben. Voor hen is mijn boodschap, verkopen en omzetten in goud voor de speculator die uit is op veel rendement (maar mogelijks ook veel verlies) of een permanente portefeuille (die uit is op koopkracht behoud van zijn kapitaal).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN