skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beleggen Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beleggen Uw vooruitzichten voor 2012

Dit onderwerp bevat 9 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar TimS 12 jaren, 2 maanden geleden.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Satilmis
    Satilmis
    Sleutelbeheerder

    Wat zal 2012 voor ons in petto hebben. Zet de opmars van de beurs door of zullen we een forse correctie krijgen?

    Veel zakenbanken hebben hun verwachtingen voor 2012 afgegeven. Zo verwacht ING slechts een stijging tot 310 punten.

    Naast deze prognoses lijkt het me interessant wat u als belegger er van verwacht. Wat voor beursjaar wordt 2012. Moeten we volgend jaar instappen in aandelen of is het toch beter om dat te laten?

    -Wat verwacht u van de AEX. Staat de index hoger eind 2012 dan nu? Wat is uw koersdoel?

    -Welke markten (Europa, China, India, Oost-Europa, Turkije etc) zijn het meest interessant.

    -Welke beleggingscategorie zal het beste presteren? (vastgoed, grondstoffen (olie/goud), obligaties, aandelen (small cap, large cap))

    -Favoriete aandelen en sectoren

    -Zal de lange rente verder oplopen?

    #link naar dit bericht
    jan-euro
    jan-euro
    Bijdrager

    2011-12-20
    Het jaar 2011 zal voor vele toch een moeilijk jaar zijn geweest
    2011 het jaar van het aandeel pf het jaar van dump en van aandelen
    2011 hadden meeste analisten toch een eindejaar stand rond de 400 nu 300
    2011 was erg volatiel met al zijn wereld wijde problemen was daarom niet erg makkelijk te traden
    Al zal dat natuurlijk niet voor iedereen zijn geweest en waren natuurlijk ook mooie kansen als day trade zijnde met een sterk hard
    Heeft u verloren dit jaar kijk niet achterom u deed niks fout maar markt keerde zich tegen u in
    Het u gewonnen geeft u zelf een schouder klopje want u behoord dan namelijk tot een kleine groep van beleggers die wel het goed hebben gedaan
    Wat gaat ons 2012 brengen ?
    Ik weet daar geen zinnig woord op te zeggen
    De problemen met de euro zijn nog lang niet opgelost
    De problemen omtrent de wereld economie ook niet, in veel landen heerst er nog steeds veel onrust
    Een ding weet ik in elk geval ,het zal weer een erg volatiel jaar worden met al deze onzekerheid
    Maar dat breng als day trader weer nieuwe kansen
    Ik jan-euro wenst u allen een paar fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2012
    Met veel beurswijsheid
    Gr jan-euro proost

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TimS
    Bijdrager

    Voorspellen op lange termijn is m.i. zinloos. Dat staat gelijk aan het weer voorspellen: Wat wordt de mooiste zomermaand ???
    Op korte termijn verwacht ik een belangrijke bodem rond 17 januari.

    #link naar dit bericht
    nousch
    nousch
    Bijdrager

    zal ik ook mijn voorspelling doen , voor wat het waard is , blijven aanmodderen zoals we bezig zijn , en natuurlijk voor de day traders mooie kansen ( voor mij )en voor iedereen veel geluk in de liefde , gezondheid ,en de rest is bijzaak

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TimS
    Bijdrager

    Korte termijn AEX ; Top 23 dec 309 – 311 ; Bodem ca 17 jan 250 – 260

    #link naar dit bericht
    Avatar
    WSS
    Bijdrager

    Is 309-311 niet wat aan de voorzichtige kant , ik denk eerder aan 315-318

    #link naar dit bericht
    anchorman
    anchorman
    Bijdrager

    -Wat verwacht u van de AEX. Staat de index hoger eind 2012 dan nu? Wat is uw koersdoel?

    ik verwacht er veel van ik kan geen koersdoel geven of hoger lager ik hanteer Mitzi s GWTF .ik verwacht wel volatiel

    -Welke markten (Europa, China, India, Oost-Europa, Turkije etc) zijn het meest interessant.

    china

    -Welke beleggingscategorie zal het beste presteren? (vastgoed, grondstoffen (olie/goud), obligaties, aandelen (small cap, large cap))

    olie en goud

    -Favoriete aandelen en sectoren

    doe indices

    -Zal de lange rente verder oplopen?

    ja

    #link naar dit bericht
    Avatar
    wil
    Bijdrager

    De beurzen zullen in 2012 hetzelfde jaar beleven als 2011. Héél gevoelig voor nieuws, met sterke ups en downs. Eerste helft van het jaar zal nog meer down dan up zijn waarna de 2de helft lichtjes zal verbeteren.

    Edelmetalen zullen hun weg terug naar boven vinden als men de aandeeltjes terug links laat liggen. Voorzichtig koersdoel voor goud in 2012 verwacht ik rond 2000 à 2500. Zilver rond 35 à 40

    Mijn favoriete sector blijft technologie, transport en grondstoffen waar als daytrader goed in te verdienen valt.

    Voor de euro zie ik wel een land of 2 eruit stappen voordat we de weg omhoog kunnen vinden. Doel euro/dollar 1.25-> 1.40

    Verder zie ik voor de aex een top rond 340/350 en bodem rond 250 in 2012.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    TimS
    Bijdrager

    Ik geef toe: de voorspelde draaidagen van de AEX 23 dec en 17 jan en de bijbehorende waarden raakten kant nog wal. De bodem van 13 jan kwam nog het dichtst in de buurt.
    De EU/USD heeft meestal een redelijk correlatie met de AEX. Frappant is dat de top van 21 dec en de bodem van 16 jan wel in de buurt van de voorspelde data zaten.
    Sinds gisteren 21 febr zit het systeem short op de AEX vanaf 332

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN