skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Tradershoek

Dit onderwerp bevat 350 reacties, heeft 30 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Mitzi Mitzi 12 jaren, 4 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 351)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Futures4today
    Futures4today
    Bijdrager

    Beste Daxen,

    Kijk dan eens op de website van Wh Selfinvest, dan word het allemaal veel duidelijker.

    Futurestation is voor Futures en eventueel ook voor CFD’s.
    ProStation is enkel voor CFD’s en ook voor Forex.

    Met Futurestation kun je makkelijker en geavanceerder orders inleggen en kun je gebruik maken van de snelle koersfeed van Pats (Tick-by-Tick).

    Adjustable orders zijn zogenaamde verstelbare orders binnen TWS van Interactive Brokers. Ja, ook dat platform ken ik goed!

    Stel je gaat LONG op de FDAX op 7100. Je geeft direct hieraan gekoppeld een adjustable order. De instap op 7100 doe je gewoon met een BUY LMT of met een STP LMT afhankelijk van de koers van dat moment. Een gewone STP kan ook maar dan ben je niet zeker van je order uitvoering op die 7100.

    Met een adjustable eraan vast gekoppeld kun je leuke dingen doen. Je kan bijvoorbeeld bij een goede evoluatie van de koers besluiten om op 7110 de lopende order te veranderen in een Trail Stop met een Stop op 10 punten. Denk eens na…………..

    Dat betekent dat je vanaf dat specifieke punt in feite geen verlies meer kunt hebben. Je bent immers ingestapt op 7100. Indien de koers doorloopt naar 7112 en het zakt daarna weg dan wordt je uitgestopt op 7102 en heb je altijd nog 2 punt winst. Stijgt de koers echter door dan gaat je stop ook mee. Omdat je al 10 punten winst hebt en die in feite hebt vastgeklikt door die Trailgstop ingaande op 7110 zit je natuurlijk gebeiteld! Ja, het kan natuurlijk zijn dat de koers nog ff verder doorloopt naar 7116 en dan terugvalt en ook het niveau van 7106 bereikt. Heb je nog altijd 6 punten winst. Wel 4 punten minder dan zonder adjustable, dan was je immers op 7110 uitgestapt mits je natuurlijk 7110 als LMT had ingesteld.

    Dit is een voorbeeld van een adjustable.

    Range Bars worden alleen getekend in een chart wanneer er een bepaald e range is bereikt. Je stelt de Range Bar bijvoorbeeld in op 0,5 punten voor de FTI of 10 punten voor de FDAX. Dan word er pas een nieuwe candle getekend op het moment dat het verschil tussen HIGH en LOW van deze candle de ingestelde waarde heeft bereikt. Op deze manier filter je er een hoop ruis uit. Dus wanneer deze range word bereikt in 4 uur, pas dan een candle i.p.v. om de 5 of whatever aantal minuten een candle….

    Denk na over de voordelen. Natuurlijk heeft elk voordeel ook zijn nadeel (red. J. Cruyff).

    Tick-by-Tick heeft vele voordelen. Indien je met opties werkt en met aandelen dan maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Semi-automatisch handelen is een MUST! Direct je Profit en direct je Stoploss.

    Ik kan je erg veel vertellen over de diverse mogelijkheden van de verschillende platformen als ook over het gebruik van futures, cfd’s, opties. Leren omgaan met het juiste platform en gebruik te maken van de meer geavanceerdere mogelijkheden biedt zoveel meer………..

    Kijk op mijn website voor meer info.

    Groet,
    Jilles

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Daxen
    Bijdrager

    Beste Jilles
    Allereerst bedankt voor je heldere uitleg.voor vogende week staat er al een webinair geplend voor WHS.
    Daar ben ik een vorige keer ook Heikin Ashi candle tegen gekomen,waarvan je aleerder melding maakte,deze candle geeft eerder een trend matige beweging aan dan de normale candle.
    Dat zijn allemaal details die W.H.S. aantrekkelijk maken

    Maar alles overzient denk ik dat ik me nog niet met future traden ga bezig houden,het lijkt een leuk spelletje om te doen maar uit verschillende bronnen hoor je dat er uit eindelijk maar weinig volhouden en het echt tot een sucses brengen.Ben je dit echt van plan om te doen dan lijkt me een gedegen en robust handelsysteem onontbeerlijk
    Voorals nog kan ik met I.B. nog wel even vooruit.
    m.v.g. daxen

    #link naar dit bericht
    Futures4today
    Futures4today
    Bijdrager

    Iedereen moet vooral doen wat hij of zij graag wil. Helemaal niets mis met TWS van Interactive Brokers enz eker niet als je er opties en/of aandelen meer gaat verhandelen. Ook positietrading met futures is meer dan goed te doen. Wil je meer intraday werken met snelle koersfeed dan kun je beter een ander platform nemen.

    @daxen : een robuust handelssysteem hebben er maar heel weinig. je kan ook met CFD’s traden i.p.v. met futures en dat met vrijwel alles wat er te verhandelen valt. Indexen, futures, metals, commodities, valuta, aandelen en overal ter wereld.

    Het grote voordeel van CFD’s t.o.v. Futures is dat je een veel kleinere hoeveelheid kan gebruiken. Indien je een FDAX of FTI wat te gortig vindt dan neem je bijvoorbeeld 5 CFD’s op de FDAX (=1/5 “echte future”) en/of 50 CFD’s (=1/4 FTI). Elk punt op de fDAX is dan € 5 i.p.v. € 25 en voor de FTI is het dan € 50 i.p.v. € 200….

    Bovendien zijn de margins extreem laag. Wel oppassen daarmee!

    Meer weten?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    wjdf
    Bijdrager

    Zijn er mensen die traden met plus500? Ik handel er nu al enkele maanden mee, meestal in cfd’s. Heel simpele lay out en weinig details.Kent er iemand de nadelen van plus500? Van de 30 trades die ik per week maak zijn het er gemiddeld 28 die ik met winst kan afsluiten. Heb nu ook een demo account in whs , maar vind whs momenteel nogal vrij ingewikkeld. Zal later in de week enkele trade’s posten.

    #link naar dit bericht
    Futures4today
    Futures4today
    Bijdrager

    Van de 30 trades er 28 winnend afsluiten!!?? In het echt of op de demo. Weet wel dat je tegen de broker handelt, dus niet zoals op een beurs 😉

    Ik hoor en lees wel eens rare verhalen over plus500 maar als jij er tevreden over bent moet je daar gewoon blijven.

    Wel kan ik je eerlijk zeggen dat Wh Selfinvest een 100% eerlijke CFD broker is met transparante koersen op de onderliggende waarden en lage spreads. Ook een uitstekende support en lage tarieven.

    Alles wat nieuw is is in het begin ingewikkeld. ProStation is niet zo moeilijk, je moet echter even de weg kennen. Dat geldt ook voor Futurestation. Op de site van Wh Selfinvest staan zat instructiefilmpjes waar je wat basisvaardigheden kunt opdoen. Wil je meer, volg dan een webinar van WHS, doen ze ook. Wil je alles op je gemak thuis achter je eigen PC ervaren met hulp van een deskundige, denk dan eens aan mij 😉

    Ik ken alle ins en outs en leg alles met heel veel geduld uit en op een rustige manier en gewoon bij je thuis achter je eigen PC….. Voor meer info, kijk in mijn profiel voor mijn website.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    wjdf
    Bijdrager

    Dit zijn trades met echt geld. Ben met 100€ begonnen te handelen in valuta’s. Daar bleef snel niet veel van over. Met de 20€ die ik overhad ben ik beginnen handelen in cfd’s. Heb van die 20€ ondertussen al 400€ gemaakt in 3mnd. Ben nog maar 2 jaar actief bezig op de beurs.

    #link naar dit bericht
    gpekaar
    gpekaar
    Bijdrager

    Hoi Jilles

    ik zit net eff de discussie te lezen en moet zeggen dat ik het helemaal eens ben ik werk ook al een paar jaartjes wet WH Selfinvest en moet zeggen zeer goede service [nederlandstalig] en zeer snel wat soms ook belangrijk is.
    Ik werk zelf al een poosje met ProStation dus cfd,s en moet zeggen super handels platform mooie grafieken van alles wat er maar te verhandelen is, het verslepen in de grafiek van de stops en de limieten of zoals jij al aankaarte de stop makkelijk veranderen in een trailing stop, maar het belangrijkste voor bv de twijfelaars je kan dus zelf bepalen met hoeveel euro de punt je wil handelen en dan is future station natuurlijk beperkter dat ligt niet aan future station maar het systeem op de fdax zit je gewoon vast aan die 25€ de punt en dat kan soms hard gaan zowel positief als negatief en met cfd,s kan je desnoods met 1 euro de punt handelen maar 100€ kan ook je hebt dan meer margin nodig, ik heb al div andere handels platformen uitgetest maar ik vind prostation er echt uit springen.

    Groet Gerard

    #link naar dit bericht
    Futures4today
    Futures4today
    Bijdrager

    Beste Gerard,

    ProStation is een zeer goed handelsplatform voor CFD’s en Forex. Echter, met Futuresation kun je ook (sinds een half jaar!) met CFD’s handelen en de mogelijkheden van Futurestation zijn nog veel uitgebreider en ook handiger dan met ProStation. Alleen is dit niet gratis maar dan heb je wel wat!

    Ja, een FDAX qua future is heftig. Je kan ook met een FESX (Eurostoxx50) of met de FGBL (BUND) werken. Gaat niet zo hard.

    1 punt = € 10 op de FESX en 1 tick (0,01) op de FGBL = eveneeens € 10.

    Ter vergelijking :

    1% op een FAX = ca. € 1750 (70 punten x € 25)
    1% op een FESX =ca. € 300 (30 punten x € 10)
    1% op een FGBL = ca. € 1200 (124 ticks x € 10)
    1% op een FTI = ca. € 700 (3.5 x € 200)

    Met futures handelen heeft zijn voor- en nadelen.
    Hetzelfde geldt natuurlijk voor CFD’s.

    Groet,
    Jilles

    #link naar dit bericht
    Avatar
    wjdf
    Bijdrager

    trade forex geopend inbev 40.02 , zal gesloten worden rond 40.25

    #link naar dit bericht
    cewepa
    cewepa
    Bijdrager

    wjdf schreef:
    Dit zijn trades met echt geld. Ben met 100€ begonnen te handelen in valuta’s. Daar bleef snel niet veel van over. Met de 20€ die ik overhad ben ik beginnen handelen in cfd’s. Heb van die 20€ ondertussen al 400€ gemaakt in 3mnd. Ben nog maar 2 jaar actief bezig op de beurs.

    Ik ben ook met CFD’s bezig met 100,-
    Af en toe een paar leuke trads erbij, maar helaas ook grote missers ertussen en die halen je dan weer keihard terug.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    wjdf
    Bijdrager

    speel heel kort op de bal met cfd’s. Vandaag al 5 trades gedaan. Allen met winst gesloten.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    @wjdf

    Zelf heb ik ook Plus500 en moet ik zeggen het systeem is echt simpel en je kunt er goed mee handelen. Er zijn wel wat nadelen, maar dat is voor iedereen anders en hoeft niet direct een nadeel te zijn.

    De garantie die zij geven is volgens mij € 30.000, dus voor dat bedrag kun je toch aardig handelen. Pas daarboven zou ik een andere broker aanraden, maar om mee te beginnen is het dus uitstekend. Zeker om te oefenen, want je kunt voor € 10 al een positie innemen op Forex en ik geloof € 17 voor enkele grondstoffen. Oefenen met € 10 levert weinig risico en dan leer je het voor weinig geld.

    Daarnaast is scalping verboden. Ofwel je mag je trade niet eerder sluiten dan ik geloof 15 minuten. Doe je dat toch, dan loop je de kans dat zij de winst niet zullen uitbetalen. Zo hoorde ik laatst een verhaal van iemand die € 8000 niet kreeg uitgekeerd, vanwege scalping. Erg zonde is dat. Dus voor de zeer actieve trader is het niet geschikt, maar voor posities langer dan 15 min. prima. Uitbetaling hoorde ik enkel negatieve berichten over betreffende scalping, maar volgens mij zijn daar verder geen problemen mee. Ze werken ook met Ideal, wat erg prettig.

    Zelf handelde ik in ETF, CFD, Ishares en Forex. Voor eerst genoemde is het prima indien je niet langer dan enkele weken/maanden aan wil houden, want anders kan de premie nadelig werken. Voor short gaan is dat anders. Long = premie betalen
    Short = premie ontvangen

    Bij Forex heb je een hefboom van 50, maar dat vind ik te weinig. Zeker wanneer scalping niet mag. Maar bij de overige producten is het geloof ik 20 en dat is zeer goed te doen. Ik handel meestal met een hefboom van 100 of 200, dan schiet het lekker op. Dus tot op heden geen enkele problemen gehad en het is een mooi en simpel systeem waarbij je ook nog eens gratis over realtime koersen beschikt.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    wjdf
    Bijdrager

    Ik ben nog maar een beginneling op de forex markt. Ik doe gemiddeld 30 trades per week (met echt geld) en sluit bijna geen enkel op verlies. Ik laat ze liever wat langer lopen dan.Ik sluit men trades bijna nooit vroeger dan 30min. Ik werk voorlopig alleen met cfd’s. Af en toe weet ik een graantje mee te pikken in olie. Het werkt enorm verslavend. Niets anders intreseert me meer dan de beurs.
    Heb nog veel te leren van de forex en alle nuttige tips zijn altijd welkom.
    Nu ik men job kwijt ben is dit ook men enige bezigheid en hoop hiermee een maand inkomen te creëren.
    Heb ook al andere brokers bekeken en enkele demo accounts geopend. Het enige spijtige van de andere is het grote minimum bedrag dat je moet storten.
    Vandaag heb ik 8 trades gedaan. 7 gesloten met winst, 1 is nog lopende.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Geert
    Bijdrager

    Netjes! Maar je dient wel in de gaten te houden dat er een moment komt waarbij je denkt dat je meer aankunt. Dat is nu net het moment waar de meeste verliezen. Probeer zo veel mogelijk in de trend te handelen en daar buiten om niet. Ook daar verliezen de meeste. Dus stel regels en een plan op en handel erna, dan komt het vast goed. Neem nooit te snel beslissingen en wacht geduldig af op het juiste moment. Zo te lezen neem je al zorgvuldig beslissingen, dus houdt dat goed vast. Alles draait om regels en evaluatie. Jan heeft goede regels op zijn site staan en neem eens een kijkje. http://www.jstas.com/Gann%2029%20rules%202.pdf

    Ik handel zelf ook bij Lynx en Markets, maar Lynx moet je geloof ik ook iets van € 4000 storten om te kunnen beginnen. Markets mogelijk maar een paar honderd, maar ook kun je eerst een demo account openen. Ik heb nog wel meer accounts, maar die zijn niet echt geschikt. Markets is dan denk ik het meest geschikt.
    http://www.markets.com/nl/ Soms zijn er aanbiedingen waarbij je ook nog een stortingsbonus ontvangt. Dat is soms zelfs 30%. Hoe meer je stort hoe minder je zal ontvangen. Maar mogelijk dien je minimaal € 300 te storten voor zo’n bonus en ik denk dat je ook wel met minder kunt starten. Ik geloof dat Markets zelfs tot € 3 miljoen garandeert, dus dan kun je wel even vooruit. En scalping is ook mogelijk. Het handelssysteem is nog veel uitgebreider dan Plus500 en niet met elkaar te vergelijken. Ook de koersen zijn realtime en gratis.

    #link naar dit bericht
    woord
    woord
    Bijdrager

    Dan loop je volgende week binnen als je niet tegen verlies aanloopt en elke dag 7 winstgevende trades doet, je hebt niets te leren je kunt hier de mensen wat leren en wat tips geven.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    eurotokkie
    Bijdrager

    Ik werk al een tijdje met marketindex van RBS. Ook dit is een (te) simpel programma. Het is niet zo geavanceerd als Prostation en future station van WHS. Platform Marketindex komt veel tekort voor een strategie ect.

    Ik ga denk wel overstappen naar WHS en misschien trek ik wel aan de bel bij vriend jilles voor hulp.

    Tokkie

    #link naar dit bericht
    Futures4today
    Futures4today
    Bijdrager

    Een uitstekend plan Tokkie. Je zal er geen spijt van krijgen.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    wjdf
    Bijdrager

    @woord
    Was dat maar waar. Ik steek geen overdreven bedragen in men trades, dus men winsten zijn ook niet zo enorm groot. Er zijn natuurlijk dagen dat ik niet trade. Was het maar zo simpel. Ik heb zeker nog veel te leren. Ik kom hier dagelijks termen tegen waar ik nog geen bal van snap.
    Ik wil gerust vermelden welke cfd’s ik koop als je dat wil.

    Zijn er nog brokers , buiten plus500 en whs, waarmee je kunt handelen in belgische en nederlandse cfd’s?

    @ geert
    Ik ben wel voorzichtig in hoe ik handel. Ik probeer niet af te wijken van de regels die ik geleerd heb. Doe ik dat wel, dan word ik ook altijd serieus afgestraft. Het vergt wel enige discipline.
    Ik steek nooit al men geld in 1 enkele cfd. Want dan je zeker alles snel kwijt.

    kan iemend me verklaren wat scalping juist is?

    #link naar dit bericht
    Avatar
    cornelis
    Bijdrager

    Nog even voortborduren op de stelling van tokkie. Ik heb sedert december 2010 ook future station van wh selfinvest in gebruik. Werkelijk een machtig mooi prograam om mee te werken. Razendsnelle orderverwerking en supermogelijkheden om de orders met een stop etc te beschermen. Allemaal met een muisklik vanuit de grafiek.

    Maar zonder goed onderwijs, wordt het gebruik best een stuk moeilijker.
    Dus bekijk je alles op internet wat erover dit future station is te treffen.

    [modbreak] Gelieve caps lock uit te zetten en geen reclame te maken.

20 berichten aan het bekijken - 201 tot 220 (van in totaal 351)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN