skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Beginners Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Beginners Net begonnen met beleggen.

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar west 7 jaren, 11 maanden geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Avatar
    Rbaete
    Bijdrager

    Hallo,

    Ik ben 15 jaar en ik ben al enkele maanden heel geïnteresseerd door het beleggen en alles er rond. Ik denk ook dat het wel een leuke manier is om een centje bij te verdienen.

    Maar ik ken er echt nog niets van. Ik heb wel al enkele dingen gelezen over waardebeleggen enzo, maar toch heb ik het gevoel dat ik in cirkels blijf draaien en niet vooruit ga. Want door veel van die teksten te lezen, denk ik niet dat ik echt vooruit ga.

    Daarom zou ik graag advies krijgen van iemand waar ik moet beginnen. Misschien is er wel een gratis online cursus, die ik kan volgen.
    Als iemand een goeie cursus weet, kan je me dan alstublieft het webadres geven.

    Bedankt voor het lezen!

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Roy Rietjens
    Bijdrager

    Hoi Rbaete,

    Ik ben zelf ook op jonge leeftijd begonnen in de wereld van beleggen e.d. Het is belangrijk dat je veel informatie opdoet en een cursus volgt zodat je weet wat je doet. Beleggen gaat voor mij over het hebben van een visie. Dat is een duidelijk plan waardoor je niet verrast wordt in deze grote wereld.

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Mustafa
    Bijdrager

    Via twitter veel artikels lezen! Dat is de enige manier om beleggen te leren…

    #link naar dit bericht
    Avatar
    KouCap
    Bijdrager

    Beste,

    Net als de rest raad ik je aan eerst veel te lezen.

    Begin met Beleggen voor Dummies. Daarin krijg je inzicht wat alles inhoud.

    vervolgens kan je het boek

    De intelligente belegger ( ook verkrijgbaar in het engels. “‘The intelligent investor”. Volgens warren buffet het beste boek ooit.) Ik vind dat dit boek zeker helpt om een strategie te bedenken.

    Snel geld verdienen uit je hoofd zetten en beginnen met lezen en kennis opdoen. Vervolgens stappen gaan maken. Een portfolio opbouwen met de kennis die je vergaard hebt. En daytraden nog even uitstellen.(het is maar een tip)

    Ben zelf 21 jaar oud. Vanaf mijn 18 de begonnen met lezen en kennis opdoen. Jaar geleden begonnen. Zelf aandelen kiezen 13% en beleggingsfonden(via fitvermogen) 18%.

    Mocht je nog vragen hebben. Kan dat altijd.

    ps koop geen pennystocks ( eerste fout die ik heb gemaakt, koste me direct een % dit jaar)

    #link naar dit bericht
    Avatar
    ppanters
    Bijdrager

    Belangrijke regel blijft, als je geen geld hebt om te beleggen, vooral niet doen! Geef alleen geld uit wat je kan missen. 🙂

    #link naar dit bericht
    Avatar
    Sashariemens
    Bijdrager

    Hoi beleggen in tricky maar ik vind het wel echt stoer dat je het wel probeert op jouw leeftijd. Toen ik begon (en dat is ook nog niet zolang geleden) ben ik te zamen met het nodige inlees werk begonnen met fictief geld dit kan heel gemakkelijk op BUX ook een leuke app trouwens.

    succes

    #link naar dit bericht
    Avatar
    west
    Bijdrager

    De belangrijste regel is: Rendement zonder risico bestaat natuurlijk niet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN