skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Handelssysteem Dax future met zeer goede resultaten

Dit onderwerp bevat 164 reacties, heeft 17 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Hans van der Helm Hans van der Helm 12 jaren, 5 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 121 tot 140 (van in totaal 165)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    De stippellijn op de 100 lijn is bruin gekleurd hetgeen aangeeft dat de Trend dalend is.
    De stippellijn op de 200 lijn is rood gekleurd en dat betekent dat de Trendsterkte vlak is.
    Naar het zich laat aanzien gaat de CCI omhoog en dat zou kunnen betekenen dat de DAX gaat stijgen. Overtuigend is het echter nog niet!
    De CCI zou ook op de nullijn kunnen afketsen en weer zuidwaarts kunnen
    gaan.

    #link naar dit bericht

    Gisteren is het handelssysteem weer long gegaan op het slot in de Dax future. Het aankoopniveau was donderdag 7.230. Vandaag is er opnieuw een lager slot en is er weer een future door het handelssysteem gekocht. Dit keer is de prijs 7.133,5. In totaal zit het systeem dus twee futures long tegen een gemiddelde prijs van 7.181,75.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    De Dax future is vandaag hoger gesloten. Omdat het slot van 7.156 lager is dan het slot van afgelopen donderdag, is alleen de ingenomen positie van vrijdag jl. teruggekocht door het handelssysteem. De winst bedraagt 22,5 punten of 562,50 euro.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Werd gisteren al een deel van positie gesloten, vandaag werd ook de laatste future door het handelssysteem verkocht. Omdat deze future drie handelsdagen geleden werd gekocht, moest deze positie vandaag wel teruggedraaid worden. Omdat de slotstand vandaag uitkwam op 7.232,5 kwam het resultaat uit op een winst van 2,5 punten. Dit komt overeen met een bedrag van 67,50 euro.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Na twee opeenvolgende lagere slotstanden in de Dax future (een verlies van slechts 9 punten in twee handelsdagen) heeft het systeem weer een future gekocht. Het aankoopniveau is 7.460.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Na twee minimale dalingen is de Dax future vandaag licht gestegen. De slotstand is uitgekomen op 7.470. De future is daarom weer verkocht met een winst van 10 punten. De winst van 250 euro is bijgeschreven bij het totaal en komt na vandaag op 18.612,50 euro.

    Inmiddels zijn alweer de laatste tien trades allemaal met winst afgesloten.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Gisteren is de Dax future 222,5 punten lager gesloten. Omdat de handelsdag daarvoor de Dax future ook al lager was gesloten (66 punten), heeft het handelssysteem gisteren een future gekocht op 7.225.

    Vandaag ging diezelfde future weer fors lager, zette een low van 7.014,5, en herstelde zich in de loop van de handelsdag om aan het einde van de dag toch weer terrein prijs te geven. Het slot kwam uiteindelijk uit op 7.160,5.

    Dit betekent dat er weer een future is gekocht. Het systeem zit nu twee futures long met een gemiddelde aankoopprijs van 7.192,75.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Vandaag is de slotstand in de Dax future uitgekomen op 7.243,5. Omdat dit niveau hoger is dan het aankoopniveau van de twee futures, zijn beide futures verkocht. Het resultaat is respectievelijk een winst van 18,5 punten en 83 punten. De totale winst is toegenomen met 2.537,50 euro tot 21.150 euro. De laatste 12 trades zijn nu allemaal met winst afgesloten.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Het handelssysteem heeft vandaag weer een Dax future gekocht. Aankoopniveau is 7.203.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Na een slotstand van 7.144 heeft het handelssysteem nogmaals een Dax future gekocht. Het systeem zit nu twee futures long. Het 200-daags voortschrijdend gemiddelde is momenteel 7.139. Bij een daling morgen zal er dus zeer waarschijnlijk niet weer een future worden bijgekocht.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Afgelopen vrijdag is er één future door het handelssysteem verkocht. Omdat het slot is uitgekomen op 7.145 is de laatst aangeschafte Dax future met winst verkocht. De winst is dit keer minimaal, namelijk 1 punt of 25 euro. De andere Dax future wordt a.s. maandag verkocht, ongeacht de slotstand van deze future.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Na gunstige ontwikkelingen uit Amerika betreffende het kredietplafond opende de Dax future vanmorgen fors hoger op 7.260. In de loop van de dag werd er zelfs een high neergezet van 7.299. Later vandaag werden er slechte en teleurstellende cijfers bekendgemaakt over de inkoopmanagersindex en sloeg het sentiment volledig om. Na een forse daling tot 6.860 sloot de Dax future uiteindelijk op 6.975,5.

    De laatste positie is nu ook gesloten. Het verlies bedraagt na de heftige beweging van vandaag 227,5 punten en komt overeen met 5.687,50 euro. Na 13 achtereenvolgende winstgevende trades is er een abrupt einde gekomen aan deze reeks met een forse verlieslatende trade. De totale winst is nu 15.487,50 euro.

    Met dit slot is de Dax future ruim onder het 200-daags voortschrijdend gemiddelde gesloten. De lange termijn trend lijkt daarmee gedraaid te zijn van long naar short. De bevestiging zal de komende dagen (weken) moeten blijken. Dit houdt vooralsnog in dat het systeem nu zal kijken naar short trades. Dit is voor het eerst sinds de start van deze website in november 2009.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    De trendbreuk in de Dax future die eind juli werd ingezet en afgelopen maandag werd bevestigd met een slot onder het 200-daags voortschrijdend gemidddelde, heeft de daaropvolgende handelsdagen gezorgd voor een versnelling van de ingezette daling.

    Het slot op 26 juli was nog 7.349 en zeven handelsdagen later noteert de Dax future momenteel rond een niveau van 6.310. Dit komt neer op een daling van bijna 14,1%. Ten tijde van de aardbeving en kernramp in Japan daalde de Dax future in zes handelsdagen van 7.175 tot 6.431. Dit is een daling van 10,4%. Zes handelsdagen later noteerde diezelfde Dax future alweer 6.979 (24 maart jl.). Een herstel van ruim 8,5%. Vraag is of zich de komende dagen weer een dergelijk herstel zich zal voordoen.

    Overigens heeft mijn systeem, waarvan ik de signalen niet publiceer in dit forum, maar waarvan ik enkele eigenschappen beschreven heb op mijn website, zie http://www.hansvanderhelm.com/Systematisch_handelen.html, een koopsignaal afgegeven. Dit handelssysteem zal vandaag in het slot een Dax future kopen en long gaan. Niet omdat de trend zich wijzigt, maar puur om eventueel te kunnen profiteren van de enorme overreactie van de markt. Na een korte (gedeeltelijke) rebound kan de markt verder omlaag.

    Ik ben benieuwd.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Hans,

    Het ziet er naar uit dat de actualiteit er voor zal zorgen dat je geen sjans of geen geluk zal hebben met je long positie. Dat neemt niet weg dat ik niet twijfel aan je systemen. Automatische systemen hebben nu eenmaal de neiging ook verlies te genereren. Alleen genereren goede systemen meer winst dan verlies.

    #link naar dit bericht

    Luc lcdnlf schreef:
    Hans,

    Het ziet er naar uit dat de actualiteit er voor zal zorgen dat je geen sjans of geen geluk zal hebben met je long positie. Dat neemt niet weg dat ik niet twijfel aan je systemen. Automatische systemen hebben nu eenmaal de neiging ook verlies te genereren. Alleen genereren goede systemen meer winst dan verlies.

    Luc,

    Dit is een bericht dat ik op het IEX-forum tegenkwam (ik neem aan dat de gegevens kloppen, ik heb het niet gecontroleerd):

    Even alles in perspectief

    Saudi Stock Exchange
    6078.05 (+4.61)
    Dubai Financial Market
    1484.31 (-56.84)
    Abu Dhabi Securities Market
    2603.22 (-67.57)
    Kuwait Stock Exchange
    5968.30 (-97.90)
    Bahrain Stock Exchange
    1276.86 (-4.18)
    Muscat Securities Market
    5651.27 (-107.65)
    Qatar Exchange
    8177.61 (-313.20)

    Kortom verliezen van 0 tot bijna 4 procent, met een gemiddelde van -2%

    Maar: vrijdag waren de beurzen daar dicht, dus met de -4.2% van Wall Street (donderdag) en de +0.4% (vrijdag) (samen ruim -3.8%) vallen de verliezen juist mee.
    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    In verband met mijn vakantie was ik de afgelopen drie weken niet in staat om de signalen van het handelssysteem te posten. Met terugwerkende kracht doe ik dat nu. Tevens heeft het systeem vandaag weer een nieuw signaal gegeven.

    In mijn laatste post gaf ik al aan dat de stijgende trend was gebroken. In het begin van deze maand is dat duidelijk bevestigd. De volatiliteit is enorm toegenomen en het handelssysteem heeft goed kunnen profiteren van de trendbreuk en de beweeglijkheid op de beurs.

    Tijdens mijn vakantie zijn er vier signalen geweest. Voor het eerst sinds november 2009 waren dit geen long signalen, maar allemaal short signalen.

    Het eerste signaal was op vrijdag 12 augustus. Er is toen een Dax future verkocht op 6.018. Omdat de Dax future maandag 15 augustus ook hoger sloot, is er diezelfde dag weer een future verkocht. Ditmaal was de verkoopprijs 6.080. De daaropvolgende dag was er een duidelijke daling en zijn beide posities gesloten op een niveau van 5.957,5. Beide posities leverden een winst op van 183 punten of 4.575 euro. Dinsdag 23 augustus kwam het derde short signaal op 5.628 en voltrok zich hetzelfde scenario als zojuist geschetst. Een dag later werd er nogmaals een future verkocht op 5.708 en op donderdag 25 augustus werden beide futures teruggekocht op 5.530,5. Dit keer was het gezamenlijke resultaat een winst van 275 punten (6.875 euro).

    Deze maand heeft tot nu toe dus een resultaat opgeleverd van 11.450 euro. Een resultaat waar menig fonds- of vermogensbeheerder niet aan komt. De Dax-index is in diezelfde periode met 20,8% gedaald. Voor alle eerlijkheid dien ik wel op te merken dat het jaarresultaat tot op heden nog steeds negatief is. Inmiddels doet het systeem het ook beter dan de index zelf sinds het begin van dit jaar, maar dat is niet echt iets om trots op te zijn. De Dax-index staat immers 18% in het rood (YTD).

    Het systeem moet nog zo’n kleine 15.000 euro goedmaken voor het einde van het jaar om dit jaar positief af te kunnen sluiten. Dat is niet onmogelijk. Mocht dit niet lukken, dan wordt 2011 het eerste jaar waarin verlies wordt geleden. Dit is sinds 2000, de start van de backtest van dit systeem, niet gebeurd.

    Vandaag kan er een aanzet worden gegeven om de kloof verder te dichten. Het systeem is opnieuw short gegaan. Er is een Dax future verkocht op 5.713.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    De Dax future is vandaag geëindigd op 5.656,5. Het handelssysteem heeft de ingenomen positie van gisteren weer gesloten met een winst van 56,5 punten. Met de winst van 1.412,5 euro van vandaag komt de totale winst uit op 28.350 euro (sinds november 2009).

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht
    Avatar
    jasper2603
    Bijdrager

    Hoi Hans,

    Bedankt voor het delen van info betreffende je systeem. Je hebt op je site een top 3 van boeken en beleggers etc gegeven, heb je ook een top 3 tradesystemen, ben wel benieuwd welke dat zijn? Heb zo’n vermoeden dat ze allemaal trendvolgend zijn. 😉

    #link naar dit bericht

    jasper2603 schreef:
    Hoi Hans,

    Bedankt voor het delen van info betreffende je systeem. Je hebt op je site een top 3 van boeken en beleggers etc gegeven, heb je ook een top 3 tradesystemen, ben wel benieuwd welke dat zijn? Heb zo’n vermoeden dat ze allemaal trendvolgend zijn. 😉

    Hoi Jasper,

    Ja, mijn eigen systemen. 🙂 Belangrijkste is dat je je happy voelt met het systeem dat je volgt. Daarbij helpt het als je doorgrondt wat het systeem precies doet en hoe het is opgebouwd. Over het algemeen is dit het geval bij de systemen die je zelf bouwt. Ik ben diverse systemen op het internet tegengekomen met buitengewone resultaten. Toch heb ik moeite om ze te handelen omdat ik niet weet wat er precies gebeurt.

    In de genoemde boeken en in de publicaties van genoemde “traders” kun je voldoende inspiratie vinden die van pas kan komen als je zelf aan de slag gaat om een handelssysteem te bouwen. Diverse bouwstenen van mijn eigen systemen ben ik op deze manier op het spoor geraakt. Kennis en research helpt je bij het bouwen van winstgevend systeem. Een backtest kan een indicatie geven van de winstgevendheid van het systeem.

    Mijn eigen systemen handelen zowel long als short. Ze zijn trendvolgend, countertrend of handelen breakouts. Ook handel ik op bepaalde TA patronen en anomalieën. Over het algemeen respecteer ik de (langetermijn) trend.

    Groet,
    Hans

20 berichten aan het bekijken - 121 tot 140 (van in totaal 165)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN