skip to Main Content
Recente discussies

Forum Forums Trading Zoeken

Nieuw Onderwerp >>

Forum Forums Trading Handelssysteem Dax future met zeer goede resultaten

Dit onderwerp bevat 164 reacties, heeft 17 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Hans van der Helm Hans van der Helm 12 jaren, 4 maanden geleden.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 165)
  • Auteur
    Berichten
  • #link naar dit bericht

    Twee handelsdagen nadat de laatste positie werd gesloten, heeft het systeem opnieuw een signaal gegenereerd. Na twee lagere slotstanden in de Dax future is het systeem long gegaan op het slot. Er is een future gekocht op 7.025.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Hans van der Helm schreef:
    Voor alle duidelijkheid. De genoemde resultaten zijn van de Dax future zelf in de desbetreffende jaren. Dit handelssysteem scoorde in 2007 een plus van 41.175 euro. In 2008 bedroeg de winst zelfs 50.200 euro.

    Groet,
    Hans

    Hoi Hans,

    Je hebt gelijk had het iets te snel gelezen op je site.Toen ik het las schreef je over die 6 HS-en vervolgens ging je over op “De Dax future” liet in diezelfde periode van 11…bla bla. Dat zette mij althans even op het verkeerde beentje.Kon het niet rijmen met je winst in dat jaar?
    Begrijpend lezen kan soms best lastig zijn 🙂

    Heb jij trouwens deze script code nog gehad voor Amibroker? Heb zelf toevallig ook nog Amibroker en mocht je willen delen,dan hou ik me graag aanbevolen?

    Welke TA SW gebruik jij trouwens allemaal?Zelf heb ik o.a ProRealtime-Amibroker (wat ik nog zelden gebruik) – Gann en nog wat rommel.

    Grt Willem

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Goedenavond Hans,

    misschien een beetje vragen naar de bekende weg maar de slotkoers van de DAX(7025) zal om 22.00uur gemeten zijn en is het tijdstip waarop jullie de slotkoers bepalen. Klopt dit?

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Beste Hans,

    ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag wanneer nou die slotkoersen van de DAX vastgelegd zijn.
    Wat ik namelijk gedaan heb is het vergelijken van de ingevoerde Long-waarden dus instapwaarden en de uitstap waarden uit de resultaten tabel van uw site met slotkoersen uit Prorealtime op diezelfde uit uw tabel genoemde data.

    Toen ik in vergelijking hiermee nogal grote verschillen aantrof heb ik deze slotwaarden ook met die van een tweetal andere programma´s vergeleken.
    Nou veel te grote verschillen dus.

    Vandaar dat ik graag wil weten op welk tijdstip u die slotwaarden bepaalt want dat tijdstip is natuurlijk heel belangrijk.

    Groet Mar Tielbek

    #link naar dit bericht

    WRoeland schreef:
    Heb jij trouwens deze script code nog gehad voor Amibroker? Heb zelf toevallig ook nog Amibroker en mocht je willen delen,dan hou ik me graag aanbevolen?

    Welke TA SW gebruik jij trouwens allemaal?Zelf heb ik o.a ProRealtime-Amibroker (wat ik nog zelden gebruik) – Gann en nog wat rommel.

    Willem,

    Helaas heb ik geen script (gehad) van mijn handelssysteem voor Amibroker. Ik hou me aanbevolen, mocht iemand dit hebben.

    Mijn systemen heb ik allemaal in Excel geschreven. Doe dit eigenlijk al vanaf het begin. Omdat het allemaal om EOD-data gaat, is dat heel goed te doen. Ik heb ook de beschikking over Wallstreet (via Binck). Vroeger heb ik WHSelfinvest en Metatrader gebruikt. Als ik wil, zou ik ook NinjaTrader en ProRealTime (Chartnet) kunnen gebruiken. Deze pakketten zijn volgens mij gratis met EOD-data.

    Ik moet zeggen dat Amibroker me tot nu toe wel bevalt. Dit is het eerste pakket waarvoor ik heb betaald. Is zoals ik nu kan beoordelen zijn prijs wel waard.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Mar Tielbek schreef:
    Goedenavond Hans,

    misschien een beetje vragen naar de bekende weg maar de slotkoers van de DAX(7025) zal om 22.00uur gemeten zijn en is het tijdstip waarop jullie de slotkoers bepalen. Klopt dit?

    Het is de laatste koers, zoals gepubliceerd wordt op site van Deutsche Boerse (http://www.boerse-frankfurt.de/EN/index.aspx?pageID=162&ISIN=DE0008469008).

    Het verschil met andere pakketten kan verklaard worden door het verschil tussen de “settlement price” en de “closing price”. Zo ver ik weet, is de op de site van Deutsche Boerse getoonde prijs de “closing price”.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Hans,

    bedankt voor de reactie.
    Ik zal proberen na te gaan wanneer die precies sluit.

    Wat ik in ieder geval kan bevestigen is dat je via Prorealtime en Ninjatrader gratis aan EOD kunt komen.
    Dat kan bijvoorbeeld ook met het Duitse programma Traderstar.

    Met Ninjatrader ben ik toevallig aan de slag om het script voor de TDSequential DeMark aan het draaien te krijgen.
    Komende week heb hierover telefonisch contact en ik hoop dat dit gaat lukken.
    Mocht dit lukken laat ik uiteraard op dit forum nog weten.

    Wat ik graag nog zou willen weten is wat Amibroker interessant maakt?

    Ik werk oa met IB vanwege gunstige kosten en het feit dat Todays Brokers en Lynx kostenverhogende afgeleiden hiervan zijn.

    #link naar dit bericht

    Mar Tielbek schreef:
    Wat ik graag nog zou willen weten is wat Amibroker interessant maakt?

    Voor Amibroker gekozen vanwege:
    – de goede recensies op Elitetrader
    – de portfolio functie
    – de scanner
    – de koppeling met IB
    – de autotrading mogelijkheid
    – de prijs

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Na weer een lager slot vrijdag in de Dax future heeft het handelssysteem nogmaals een future gekocht. Deze tweede future is aangeschaft op een niveau van 7.006 punten. Het systeem zit nu twee futures long.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht
    WRoeland
    WRoeland
    Bijdrager

    Hans van der Helm schreef:
    Willem,

    Helaas heb ik geen script (gehad) van mijn handelssysteem voor Amibroker. Ik hou me aanbevolen, mocht iemand dit hebben.

    Mijn systemen heb ik allemaal in Excel geschreven. Doe dit eigenlijk al vanaf het begin. Omdat het allemaal om EOD-data gaat, is dat heel goed te doen. Ik heb ook de beschikking over Wallstreet (via Binck). Vroeger heb ik WHSelfinvest en Metatrader gebruikt. Als ik wil, zou ik ook NinjaTrader en ProRealTime (Chartnet) kunnen gebruiken. Deze pakketten zijn volgens mij gratis met EOD-data.

    Ik moet zeggen dat Amibroker me tot nu toe wel bevalt. Dit is het eerste pakket waarvoor ik heb betaald. Is zoals ik nu kan beoordelen zijn prijs wel waard.

    Groet,
    Hans

    Dag Hans,

    Bedankt voor je reactie.

    De laatste tijd gebruik ik enkel maar ProReal-time EOD.Daarvoor wel realtime gehad voor m’n analyses.Daarnaast heb ik IB gekoppeld aan Amibroker zoals eerder geschreven.Gebruik het zelden hoor om eerlijk te zijn.Ben je handig dan kun je er heel veel meer van horen zeggen.

    Amibroker heeft ook een forum waar men wellicht je fdax HS zo kunnen overzetten naar een scriptje.Of je mailt even naar de software man op de support afdeling.

    Hier kan je ook veel vinden qua systemen. http://www.amibroker.com/library/list.php

    Ik zal het mijne op weer eens opstarten want na de laatste update 5.3 werkt de TA sw plots niet meer??Kom hierop terug later deze maand.Beetje druk doende nu.

    Las dat jij (bijna) alles doet in EXCEL wou dat ik dat ook kon?Is daar iets voor te vinden hoe je start/begint?

    Handelse en pluk die profs maar eens flink kaal 🙂 lol

    Groeten Willem

    #link naar dit bericht
    Avatar
    duan
    Bijdrager

    Goede avond folks,
    Ik kreeg een mail van Satilmis met een uitnodiging voor een forum bezoek.
    ==> kom maar eens piepen.
    De tijd ontbreekt me om de forums af te schuimen, maar zal vanaf morgen dagelijks een bezoekje brengen.
    duan

    #link naar dit bericht
    pingpong
    pingpong
    Bijdrager

    Hi Duan,
    Ben benieuwd of jij dezelfde alias gebruikt op een andere site.

    Wacht je postings rustig af

    #link naar dit bericht
    Avatar
    duan
    Bijdrager

    pingpong schreef:
    Hi Duan,
    Ben benieuwd of jij dezelfde alias gebruikt op een andere site.

    Wacht je postings rustig af

    Welke andere site?

    #link naar dit bericht

    Het handelssysteem heeft vandaag de derde future aangeschaft. De Dax future is vandaag immers weer lager gesloten op 6.895.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht

    Het systeem wordt vandaag zwaar op de proef gesteld.

    In eerdere posts heb ik al geadviseerd om dit systeem te handelen met een kapitaal van 100.000 euro. Gezien de historische drawdown van ruim 35.000 euro tijdens de backtest geen overbodige luxe. Ik heb destijds ook gezegd dat de praktijk veelal erger is dan dat je in de backtest hebt ondervonden. Ik reken daarbij met een drawdown die twee keer zo groot is als de drawdown uit de backtest (in dit geval dus ruim 70.000 euro). Na bijna 1,5 jaar in forward test blijkt dit nu bewaarheid te worden.

    Overigens zijn dit soort extreme dalingen in een stijgende lange termijn trend vaak een ideaal koopmoment. Meestal worden de verliezen binnen enkele dagen goedgemaakt. Via deze link is een interessant vergelijk met de S&P500 te vinden: http://quantifiableedges.blogspot.com/. Bijna alle gaps (in een stijgende trend) werden nog dezelfde dag gesloten.

    Toch zal het systeem vandaag een flinke min realiseren. Hoewel de Dax future inmiddels zo’n 180 punten boven de low van vandaag staat, zal de allereerste positie worden gesloten met een verlies van 9.000 euro (met de huidige stand van 6.664). Het ziet er ook naar uit dat er weer een future gekocht zal gaan worden. De drie futures zullen dan de komende handelsdagen het ongerealiseerde verlies van bijna 14.500 euro moeten gaan terugbrengen. Dit lijkt onmogelijk, maar de wonderen zijn de wereld niet uit. 🙂

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht
    Luc lcdnlf
    Luc lcdnlf
    Bijdrager

    Hans,

    Niet het systeem wordt nu op de proef gesteld, wel de gebruiker. Als je als gebruiker met echt echt geld dit mentaal niet kan weerstaan, mag je dit systeem niet toepassen.

    Hans, respect.

    #link naar dit bericht

    Wat een dag! De paniek sloeg vandaag toe op bijna alle beurzen. De Japanse beurs sloot vanmorgen ruim 10% lager (na een verlies van ruim 6% de dag ervoor). Dit alles bleef vandaag niet zonder consequenties op de Europese aandelenbeurzen. Ook de Dax future sloot vandaag fors lager. Na een low van 6.483,5 sloot deze future uiteindelijk 3,6% lager op 6.625,5.

    Voor het handelssysteem betekent dit dat de allereerste positie weer is verkocht. Dit heeft een verlies opgeleverd van 399,5 punten. Dat komt overeen met een verlies van 9.987,50 euro. Dit is het grootste individuele verlies sinds de forward test van dit systeem. Het ongerealiseerde verlies van de twee overige posities bedraagt momenteel 16.250 euro.

    Het gerealiseerde en het ongerealiseerde verlies komen na vandaag voorlopig uit op ruim 26.000 euro. Dit is nog steeds minder dan de drawdown van 35.137,50 euro tijdens de backtest. Het zijn zoals gezegd heftige tijden, maar het is dus niet zo dat we dit niet eerder hebben gezien.

    Omdat het slot van vandaag in de Dax future nog (licht) boven het 200-daags voortschrijdend gemiddelde ligt, heeft het handelssysteem vandaag ook weer een future gekocht. Het aankoopniveau bedraagt 6.625,5.

    Ik ben benieuwd wat de dag van morgen ons gaat brengen.

    Groet,
    Hans

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Goedemorgen,

    ja dit bedenk je niet! 😳

    Jammer dat je dat eerste verlies moet nemen want ook dat was uiteindelijk weer goed gekomen.
    Maar dat is natuurlijk het risico dat je bewust neemt.

    Het systeem is verder best aardig maar niks voor mij want ik had allang ingegrepen.

    Groeten en een prettige dag verder.

    Ik verwacht voor vandaag toch alweer een behoorlijk herstel van de beurzen.
    Dus eens kijken of we een graantje kunnen meepikken. 😉

    #link naar dit bericht
    Mar Tielbek
    Mar Tielbek
    Bijdrager

    Goedenavond,

    nou dat was me het dagje wel weer!!!!!!!

    Pfffffffffff. 😳

    Morgen weer een dag zeg je dan.

    Was trouwens benieuwd of Wroeland nog iets te melden had.

20 berichten aan het bekijken - 61 tot 80 (van in totaal 165)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Back To Top
×Close search
Zoeken
LAAT ME U HELPEN